Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVIDEOESEJ (1)
Autor
p.s.2005
Málem na začátku, v čase zhruba 9:58 děje filmu ASTEROID CITY se setkáváme s čímsi, co zkušený automechanik pouštního autoservisu jako možnou příčinu poruchy doposud neznal.
Odkudsi z útrob revidovaného automobilu dopadne dolů do montážní plechové vany jakási ohnivými jiskrami prskající součástka.
Svým způsobem vetřelec.
Málem v samém závěru téhož filmu, v čase 1:28:1 od začátku v místě ještě notně vzdáleném od konce 1:47:35, ale už po obojích návštěvách elektronicky zeleně pableskujícího těla Mimozemšťana, v průběhu pranice, kterou protagonisté vyjadřují nesouhlas se stále trvající karanténou, se před kamerou opět objeví onen automechanik z pouštního autoservisu.
Tentokrát svírá oběma před sebou papndeklovou transportní bednu s otevřenými víky, otvorem mezi nimiž vyrazí vzhůru do vzduchu jakýsi neveliký předmět.
Bedna, o kterou se jedná, je na čelní straně opatřena nápisem UNKNOWN vyvedeným standardně běžným písmem toho nejobyčejnějšího produktového designu.
A ono Neznámo, jež se má nacházet uvnitř bedny, by možná mělo být jakže touženou vysvětlující odpovědí na všechny ony otázky, jimiž se protagonisté setrvale vyptávají na celkový smysl divadelní hry, i jejích částí, jakožto dálnice jejich životů – a podle níž jako předlohy dotyčný film postupně vzniká.
Jenomže oním neznámem je opět jen jakýsi předmět ve tvaru lidském postavičky připomínající jenom jakousi obloukem z bedny vypadnuvší součástku tentokrát ležící před špicemi automechanikových kecek na udusané hlíně dna kráteru, vzniklého dopadem asteroidu dne 23. září roku 3007 před naším letopočtem.
Tedy málem 4 a půl tisíciletí před Kolumbovou objevitelskou výpravou na západ – jakož i zhruba 2 500 let předtím, co starořecký filozof Aristotelés vepsal na kterousi stránku jeho knihy papyrů zvanou Poetika základní dramaturgickou zásadu týkající se autorské povinnosti vznesení významového oblouku sklenutého mezi počátkem a koncem konstrukce každého dramatického děje.
Na rozdíl od všech tamtěch věkovitě dávných i celuloidově imaginárních, my žijeme v desetimilionové zemi, jejíž automobilky vyrobí 2 miliony plechových vetřelců ročně.