Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když rozkvetou…

02. 04. 2024
3
4
79

Když rozkvetou…

 

Když rozkvetou tulipány a modřence

Tak v Tebe věřím můj Bože

Jsem dalek nevěřit kráse, naší kmotřence

Věřím i když kdekdo říká, cože

 

Krása láska a pravda

Mír v duších ne nepravda

Krása doušek lásky zavdá

Láska doušek krásy vydá

 

A přijde nový den

Ta prastará noc pro hvězdy

A přijde noc, den pro hvězdy

Být v tichu a vnímat jen

 

 

Napsáno na Velký pátek roku - 2024

 

  


4 názory

Antonín Bogar
před 3 týdny
Dát tip

Radku, díky za kritiku, budu nad ní přemýšlet a do budoucn se budu snažit zlepšovat.

A taky díky za tip.


Toníku, silné poselství velkopáteční. Tip za to.

Druhá sloka je rýmovaná nešťastně. Tomu způsobu rýmování se říká tasemnice. Někdy se to dělá z recese, ale tohle nebude ten případ.

Aby byl rým kvalitní, nestačí jen zvuková podobnost. Je třeba, aby ta slova byla co nejvíce mluvnicky odlišná. Odlišná musí být i sématika (ale o tom třeba jindy). Třeba slova, která mají stejný slovní základ a liší se jen předložkou, jsou právě ta nevhodná (pravda / nepravda). Úplně nejlepší je, když jsou ta slova jiných slovních druhů. Nebo alespoň jiného vzoru (třeba u podstatných jmen). Na správný výběr slov do rýmu je jedna pomůcka: To, co napadne hned jako první, to většinou není vhodné. Protože nás napadá to nejbližší, nejznámější,1 000 x slyšené.

Nad pořádným rýmem se musí přemýšlet. Rým má být překvapující.


Antonín Bogar
před měsícem
Dát tip

Vesuvanko, díky.


vesuvanka
před měsícem
Dát tip

Moc pěkně napsané, Tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru