Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pověst o Prusíkovi

16. 04. 2024
11
9
105

 Pověst o Prusíkovi

Žil byl, před mnoha lety, v západních lesích naší země, rytíř Prusík.

Nebyl moc bohatý, ale měl pěknou malou tvrz se srdíčkem na dveřích.

Každé ráno si natočil z kohoutku do plecháčku výbornou železitou vodu ze své studánky.

Dlouho byl trpělivý a čekal, zda se dostaví po ránu malý Prusík.

Ale ten nepřicházel. Plné útroby rytíře velmi soužily.

Vyrazil na lov do okolních lesů a jelikož byl chudý, tak to vzal pěšky.

Běžel a běžel a doufal, že tento pohyb by mu mohl ulevit.

Když tu najednou zakopl o kořen a plácl sebou do obrovské louže.

Pochopitelně, že ústy do té nejhlubší.

Jak tam tak polykal andělíčky, nemyslel na svá střeva, ale na holý život.

Z posledních sil se vzchopil a zachránil si život sám.

Odklopýtal o kus dál na pevnou zem a pocítil, že už dlouho sám nebude.

Brzy se dostavil, ne Malý, ale hodně Velký Prusík, aby se stal jeho stálým kamarádem.

Zázračnou louži pak nazval Prusíkovým pramenem a je dodnes mnohými, nejen rytíři

a rytířkami, vyhledáván pro své výjimečné vlastnosti.

Z vlastní zkušenosti nemohu sloužit, ale bude to zaručená pravda.

Přímo od pramene

zdraví Evženie.

 

 

 


9 názorů

Philogyny
před týdnem
Dát tip emme

...a nebyl to nakonec Pusík?  :o)


emme
před týdnem
Dát tip

Rytíř Prusík byl jistě nějakým významným patronem horolezců. Vždyť na jeho památku po něm pojmenovali uzel!


vesuvanka
před týdnem
Dát tip Zeanddrich E.

Maruško, díky za pěknou pověst. Přeji Ti brzké zotavení :-))).


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip

Evži, tak se ti tvoje celoživotní touha na stará kolena (respektive staré kyčle) přece jen splnila – stala ses členkou řádu teplářů. ;-)


Čudla
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

Přeji Ti, ať jsi brzy fit.


dadadik
před 2 týdny
Dát tip

odejít z nemocnice je kravina....

kyčel je jednodušší rehabilitace, než koleno třeba...znám lidi co po kyčli nebyli v lázních, jen rahabilitovali nějakej ten čas po operaci na rehabilitaci... pak případně doma rotoped, nebo ani to ne

koleno je jiná, to vím, ale všecko jde :)


Evženie Brambůrková
před 2 týdny
Dát tip Alegna, dadadik, Zeanddrich E.

Já si jen lízla, je to hnus. Jinak ta železitá voda tu je, pít se dá, ale je taková kovová chuť v puse.

Mám se dobře, pilně cvičím a fakt se divím, jak mohli lidé, kteří to zažili říkat, že nemuseli nic, jen odejít z nemocnice.

Je nás tu plný barák.


dadadik
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

:)

 

a TEP jak si vede?


Alegna
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

Pověsti nelžou, tak opatrně s pitím z tohoto pramene :) a díky za vyprávění


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru