Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlčení

06. 05. 2024
6
13
188
Autor
Debbi

utichl vítr
mlčí v korunách stromů
mrtvý jako já


13 názorů

Philogyny
před měsícem
Dát tip

 

nahodilo mi to

utichl vítr 
v korunách stromů obkresluje tužkou jablka   tak jako já  
chybíš mi   po tichu

 

 


Debbi
před měsícem
Dát tip

Philogyny, omlouvám se za chybné "y" ve tvém jméně. 


Debbi
před měsícem
Dát tip

Phylogyny - no však, já také ještě pouze klimbám :) 


Debbi
před měsícem
Dát tip

Snake - spíš tou náhodou, sezením to není. I když občas se i zamyslím :) 


Philogyny
před měsícem
Dát tip

Vítr není nikdy mrtvý. Jen někdy na chvilku usíná...


snake_01
před měsícem
Dát tip

A ta zenová linka vznikla náhodou, nebo pravidelně sedíš zazen?


Debbi
před měsícem
Dát tip

Vycházím z momentálního pocitu. Ostatně jako u všech svých prací. Neznám přesná pravidla pro ten který verš, pro ten který styl. Když přijde "záblesk"... píšu. Jako klavírista, který nezná noty, ale nebrání mu to v tom, aby slyšel a hrál. Haiku mě zaujalo svojí strohou jednoduchostí (tak to vnímám já). Svou dovedností říci několika slovy celý příběh. A tak jsem to taky skusila. Jestli jsem se alespoň přiblížila, beru to jako "dobré" :) 


snake_01
před měsícem
Dát tip

Ne, to jsi nepochopila správně, opravdu mě zajímá, jak k haiku přistupuješ, v textu například vidím zenovou logiku, ale zároveň je text hodně odlišný od haiku, jak bych ho napsal já, proto se zcela upřímně ptám, z čeho při psaní haiku vycházíš.


Debbi
před měsícem
Dát tip

Vnímám ho kladně, ale asi mu nerozumín a asi ho ani dobře nechápu. Protože jinak by ses mě na to neptal. To sem pochopila správně?


snake_01
před měsícem
Dát tip

Omlouvám se, zpátky k původní otázce: Popiš mi, prosím, jak chápeš a rozumíš haiku.


Debbi
před měsícem
Dát tip trojort

No, tak teď už to nechápu vůbec... 


snake_01
před měsícem
Dát tip

Aby mi bylo rozuměno, chápu, že tohle je zenový text, ale z hlediska zenového kruhu se vyjadřuje tak na úrovni 90-180 stupňů, haiku by ale mělo být na úrovni "je tak jak je." Vítr je vítr, strom je strom já jsem já.


snake_01
před měsícem
Dát tip

Vysvětli mi, prosím, jak vnímáš a chápeš haiku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru