Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bolestná

29. 07. 2000
22
0
8397
Autor
alina

Tuhle básničku jsem napsala, protože mi prostě odkudsi proběhla hlavou. Jakýsi zvuk, záchvěv, tón,... Netuším, kde se vzala a proč!!! Teprve asi po týdnu jsem sama pochopila, o čem je! Inu, dějí se na světě věci. Jediné vysvětlení bych měla opravdu v tom mottu od Jana Skácela:"...báseň je bez nás,..."

Těhotná žena

na kterou slunce nesvítí

schoulená v šálu

jenž kdysi voněl po kvítí

slepé jsou oči svědomí

němý pláč v jejím soukromí

s myšlenkou smrtící

úsměv si pohrává

představa života

zatím jen mlhavá

ještě to nebolí

ještě to nehřeje

v zrození zániku

sotva je naděje

 


Arien
19. 03. 2004
Dát tip
*

Dero
07. 10. 2003
Dát tip
V zrození zániku sotva je naděje ... !!! *

4/5+T ty ze srdce jsou nejkrásnější...a nejbolestivější...

Bootex
04. 05. 2003
Dát tip
*

Gekon
06. 03. 2003
Dát tip
dasli vraska do propasti ve tvaru srce..obzvlast dneska, v den mych plnoletin :-/ *

Kittie
17. 02. 2003
Dát tip
...* nemám k tomu slov.. fakty ne..

alim
08. 02. 2003
Dát tip
ohromně velká - srdcem i řádky..:))) prostě na tip...

alina
08. 02. 2003
Dát tip
alim: díky :o) .................. já sama dodneška nevím, jak "se mi stala" :o)

Petula
12. 12. 2001
Dát tip
Smutná, smutná jsem a zůstávám...
Alinko, je to skutečně jak vlastní prožitek. Snad jsi ji znala?

░▒▓~_~▓▒░
«*»


alina
06. 12. 2001
Dát tip
aví....

Bix
25. 05. 2001
Dát tip
skvelý začiatok, úplne to vidím !**

riv
13. 05. 2001
Dát tip
Je to velmi pěkné, budu se k tomu muset ještě vrátit.... TIP

jorel
16. 02. 2001
Dát tip
hodně dobré, zajímavé a pod. tip si uřčitě zasloužíš

Skleboun
10. 01. 2001
Dát tip
je to hrozne zajimavy...budu nad tim muset pobadat...uricte se k tomu jeste vratim :)

myrinda
09. 12. 2000
Dát tip
dobry...

alina
23. 10. 2000
Dát tip
J: já také ne, to je spíše inspirace okolo mne.

J
22. 10. 2000
Dát tip
Na to je nejlepší poslechnout vnitřní hlas. Okolnosti jako by se pak najednou změnily a přijde úleva. Tedy, pokud je to rozhodnutí "správné". Statečnost a víru. I když já jsem před tímto rozhodnutím fakticky nestála.

J
21. 10. 2000
Dát tip
Hezká. V zrození zániku sotva je naděje - dává smysl, ale nechápu jaký smysl to dává ve spojení s těhotnou ženou, proč je konec tak smutný, ona bude rodit život /!/Líbí se mi prolog. Moc.

alina
21. 10. 2000
Dát tip
J: "...s myšlenkou smrtící úsměv si pohrává,...", rozhodnutí, zda přivede nový život na svět je na ní. Někdy je to volba hodně těžká a bolavá.

JiKo
19. 10. 2000
Dát tip
No vida konečně změna, já ty truchlivé nekomentoval, nebylo tam co psát. Tohle se mi líbí, vytknul bych poměrně časté změny rýmování, ale obsahově je to na 1* Takže za průlom v tvém díle TýAjPí SUVA Myslíš DDT ? jo aha v tom jsou jen dvě Dé :-)

suva
29. 09. 2000
Dát tip
Dobrá, i když dost depresivní. Po třech "Dé", jedno "Té"

Rastin
09. 09. 2000
Dát tip
K již napsaným ohlasům mohu jen těžko něco dodávat.

Skorpil
04. 09. 2000
Dát tip
krasne, nezne, dojemne a smutne... (*) :-))

Sly
28. 08. 2000
Dát tip
cítím v tom něco co je... nechtěl bych to pojmenovávat tak snad jenom pootevřená dvířka nechám...

Sarken
09. 08. 2000
Dát tip
tohle si tipa zaslouží

Vandalka
09. 08. 2000
Dát tip
Nápodobně!

Kangi
04. 08. 2000
Dát tip
první polovina básně je mimořádně dobrá, ale v dalším se nabraný kurz poněkud hroutí

Bibša
31. 07. 2000
Dát tip
Tip i od Bib! Cítím to stejně, respektive cítila... ono za pár dní už člověk cítí jenom štěstí z toho, co vlastně dostal za dárek a to ostatní kolem, pláče, mlha a otázky, pozbudou na významu. Zajímavě se ti to rýmuje, ta forma je mi blízská, stejně jako téma. No jsem prostě zaujatá, ale za toto máš u mi čokoládovou medaili. Fakt, kdybych mohla dát víc než tip...

Proud
31. 07. 2000
Dát tip
Trochu jsem váhal, jestli k této básni mám psát. Je určitě dobrá, příliš se mi sice nelíbí "slepé jsou oči svědomí", neboť mi to připadá příliš známé. Podobně i "s myšlenkou smrtící úsměv si pohrává". Napsal jsem ale hlavně proto, že závěr se mi zdá naprosto skvělý ( od toho "ještě to nebolí ....). Poslední dva verše pak jsou zcela, ale zcela mimořádně dobré. Tip a blahopřání.

Merle
31. 07. 2000
Dát tip
moc hezký...

arthamir
29. 07. 2000
Dát tip
fakt tip!

Anonym
29. 07. 2000
Dát tip
hezke, dojemne, vystizne.. a opravdu doobry vers. TIP od Stevensona.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru