Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpět za poznáním

29. 08. 2000
23
5
23243
Autor
StvN
Žil jsem svým obvyklým způsobem. V osm ráno jsem dotlačil své mdlé tělo do knihovny, kde jsem zastával místo jediného pracovníka celého komplexu tří místností k ukládání knih určených a jednoho WC. Den se ukázal být všední. Sněžilo jako týden před koncem roku. Zima byla jak v prosinci. Venku šero, štiplavý vítr a veselý mráz. Nebylo daleko k poledni. Seděl jsem naproti vstupním dveřím a četl knihu, kterou dnes ráno vrátila žena, která ve mně vyvolala pocity, že kniha, jíž vrací, bude to nejlepší co bych si mohl v životě přečíst. Nijak zábavné čtení rozmarné autorky, která se vyžívala v popisu duševních pochodů nezletilé dívenky, která poprvé spatřila muže jak ho Bůh stvořil, jsem prostě musel přečíst, už proto, že ho četla ona. Občas jsem hlídnul z okna a přemýšlel, čím je dnešní den zvláštní. Po malé svačině jsem byl připraven obsloužit mého druhého zákazníka. Byl to muž přívětivého vzhledu a já věděl, že bych ho stejně dobře viděl i ve tmě nebo za zdí. Vešel poněkud váhavě a nejprve se pozorně rozhlédl po okolí než udělal další dva kroky k mému stolku. ?Jsem tu, protože mě zajímají vaše knihy. Prý je máte tištěny na papíře?? Nijak mě jeho tvrzení neudivilo. Co vás v dnešní době rozhodí? Třetí světová? Rusové na Marsu? Smrt krásných srnců? Čekal jsem, že utekl z blázince, i když na to zdaleka nevypadal. Spíš bych řekl, že se narodil jinde, ale kde? ?Abyste pochopil, přicestoval jsem, protože jsem si chtěl ověřit, zda-li nám v hodinách dějepisu nelhali, když tvrdili, že se dříve myšlenky tiskly na papír.? Inu, já nejsem v dějepise nijak jako doma nebo v knihovně, ale určitě si pamatuji, že dějepis je o minulosti a pokud on si myslí, že je v minulosti tak? ?Víte, nechci vás nijak strašit. Jsem jako vy, akorát jsem se narodil o pár století po vás.? Ach tak, ha ha. ?Chápu váš zmatený výraz, ale myslel jsem, že v této době a na takovémto místě naleznu člověka, který by byl natolik vzdělaný, aby chápal tuto situaci jako skutečnost.? No chlape, já nejsem hlupák. ?Nevypadáte jako hlupák. Myslím, že bych s vámi mohl hovořit na rovinu.? No, pro mne za mne, jsem jako jedna velká stará suchá pavouky prolezlá vrba. ?Jak tak na vás koukám, víte moc dobře o co tu kráčí, ale zatím jste neřekl ani slovo. Jsem si jist, že mluvím vaším jazykem. Stálo mě to tři minuty nepříjemné hypnózy. Do hlavy vám lejou megabajty informací a vy máte takový zvláštní bolehlav?? ?Kocovina.? ?Prosím?? ?Kocovina, tomu se říká kocovina. Máte to z alkoholu, anebo z hypnózy jak říkáte vy.? ?Vida, konečně rozumné slovo. Mohl bych si tu někde sednout, docela mě bolí hnáty.? ?Nohy vás bolí. Hnáty bolí člověka bez vzdělaní a bez fyzičky.? ?Promiňte. Je možné, že se budu místy vyjadřovat nepřesně. V naší době jsou informace o vašem jazyce, zvycích a vůbec o způsobu života dost zkreslené.? ?Je mi to jasné. Třetí světová, skoro všechno zničeno a zpátky na stromy.? ?Mýlíte se, nejsem z tak vzdálené budoucnosti. Byl to AIDS, ale ne ten co myslíte vy. Počítačoví virus. Napáchal větší škody než ten biologický. Stálo nás to více času, píle i lidských životů než vás. Lék máte nadosah, ale my byli teprve na začátku.? ?To byste nám mohl ten lék prozradit, ušetříme mnoho času a zachráníme spoustu lidí.? ?Nemohl, i kdybych vám ho prozradil byl by vám k ničemu. Hodlám totiž jít dále do minulosti, zajímá mě ještě pár drobností o kterých se u nás ví jen málo, tedy vědělo jen málo. Vy byste řekl bude vědět jen málo. Je to jedno. Sám nevím co bude. To co jsem zažil v budoucnu jsem definitivně smazal svým odchodem. Všechny lidi, všechno. A doufám, že se na mne nebudete zlobit, když vás vydám také na pospas času a jeho kouzelným hrátkám.? Vypadám snad naštvaně? ?Chcete říct, že jakmile se vrátíte dál do minulosti, tak tato budoucnost zmizí?? ?Zajisté. Co jste čekal? Já nejdu do minulosti, ale do přítomnosti. Stále do přítomnosti, akorát v jiném čase. V přítomnu není budoucna, stejnětak jako vy jste před nějakými sto lety neexistoval. Až tam budu, nebudete existovat stejně jako všichni kterým není stodva a kdoví, zda-li se narodíte tak jako tomu bylo, když jste se narodil.? ?Ohó, vy tedy chcete zničit vše, co jsme za tisíce let vytvořili? Chcete zabít všechny co se narodili. To mi nepříde být kdovíjak velkolepé.? ?Ano, možná na mne pohlížíte jako na vraha, ale já to dělám ve jménu poznání a vševědění. Do svého mozku mohu uložit vše co kdy bylo řečeno, napsáno nebo jen myšleno. Na konci mé poutě bude celé lidstvo, celá Země, celá budoucnost v jediném mozku. Vše bude pohromadě. Komu se kdy může poštěstit nashromáždit veškeré vědění? Budu jako Faust, jen neskončím v pekle, ale ve vševědoucí extázi.? ?Koukám, že jste se sebou spokojen. Je snad něco, co bych pro vás mohl v posledních okamžicích svého bytí udělat?? ?Konečně se dostáváme k tomu, proč jsem vás navštívil. Budu potřebovat nějaký čas na prostudování některých knih. Od vás čekám jen, že mne tu necháte o samotě. Mohl byste mi zatím přinést vodu a něco k jídlu. Prý máte jídlo, kterému se říká puzzle. Tak to bych si dal.? ?K vašim službám(parchante).? Natočil jsem mu vodu z kohoutku a zavolal pro pizzu. Sedl jsem si na židli a pokusil se začíst do mé poslední knihy. Naposledy jsem se podíval z okna a naposledy si povzdychl sám nad sebou. Pár dní nato jsem byl stále v knihovně. Měl jsem zavřeno pro veřejnost a spal jsem v oblíbeném křesle u okna. Návštěvníkovi jsem byl nápomocen ve dne i v noci. Ráno mne probudilo ticho. Bylo teplé zimní ráno. Sníh ležel klidně a třpytil se sluncem jako právě vyleštěný. Mrzlo, ale komu to vadilo, když bylo tak krásně. Harmonie modrého nebe a bílé země uklidnil mou bolavou dušičku a já věděl, že dnešní den je jen dalším všedním dnem. Šel jsem zkontrolovat vetřelce, jak jsem začal nazývat nepříjemného návštěvníka. Nikde jsem ho nemohl najít. Znám ten pocit. Stojím uprostřed místnosti sebevětšího domu a cítím, že je prázdný. Věděl jsem, že je pryč. Dobrá, co tu ale ještě dělám? Byl jsem prost veškerého strachu jenž měl zajal na pár uplynulých dní a opustil mne s krásou okolního veškerenstva. Bylo mi doslova teplo na duši a divím se, že mne ze snových výšin nesvrhl na tvrdou zem ani nenadálý příchod onoho živle, toho bezcitně samolibého klonu člověka. ?Dobré ráno.? ?Udivujete mne. V dobré náladě, dnes, když vás hodlám opustit? Vždy jsem odcházel nenáviděn a mnohdy jsem jen o vlásek unikl vlastnímu zániku. Nicméně jsem dokončil další kapitolu poznání. Myslím, že bych se rád vydal zhruba o čtyřicet let zpátky. Své poslání můžete zakončit tím, že mi doporučíte nějakou hezkou dobu a příjemné místo.? Že by nápad? Rychle jsem počítal. Je mi pětačtyřicet. Dnes je osmadvacátý prosinec osmdesát šest. Pokusím se alespoň o záchranu vlastního ducha a několika málo dalších na této planetě. Myslím, že bych ho zvládl, není vyšší než já. Jsem sportovec, ale bohužel nejsem vrah. ?No prosím, rád bych vyrazil.? ?Myslím, že to mám. Co takhle prohlédnout si nějaký ostrovní stát? Vím o jednom, kde se kdysi událo něco, na co všichni vzpomínáme? ?To zní zajímavě. Nikdy jsem vlastně na ostrově nebyl. Ani u moře. Sem s ním.? Máš to mít. ?Kde máte ten váš stroj? Nadiktuji vám datum a místo. Budete nadšen.? Doufal jsem jen, že o historii tohoto století ví stejně jako se umí vyjadřovat hezky česky. ?Bude stačit, když mi to řeknete, je mou součástí.? ?Tak si pište: místo ? Hirošima, čas ? šestého osmý devatenáct set čtyřicet pět. Abyste stihnul začátek, doporučuji přistát ne déle než v osm ráno místního času.? ?Tak tedy sbohem.?

5 názorů

StvN
22. 03. 2010
Dát tip
Už jsem to tu psal a napíšu to teda ještě jednou. Formátování textu bylo ztraceno při jednom z přechodů Písmáka na nový server. Od té doby jsem to neupravoval. Možná to udělám, až mi někdo dá trochu lepší důvod.

Podměsíc
22. 03. 2010
Dát tip
Dílo jsem nepřečetl jen proto, že není řazeeno do odstavců. Neberte to, prosím jako primitivismus ale "krychle" se blbě louská.

StvN
28. 12. 2007
Dát tip
To máš pravdu. Taky ty otazníky jsou na prd, ale to se tu jednou tak stalo a já už nějak neměl sílu to ručně opravit. Obdivuju tě, žes to i za takových podmínek přečetl.

Cookie
12. 02. 2007
Dát tip
ty vole to je prasárna

StvN
30. 05. 2006
Dát tip
Má cenu ti to vysvětlovat? Zřejmě nemá, protože sis přišla pouze rýpnout. Příště si můžeš ušetřit čas, ju.

Milly
30. 05. 2006
Dát tip
přečetla jsem jen kousek.. obsah mě nezaujal, jinak ale snad to jde opravit, ty otazníky, ne? když je tam uatoři nechávají, přijde mi to jako lajdáctví...

Čumák
28. 05. 2006
Dát tip
jj :o)

StvN
28. 05. 2006
Dát tip
Tys to ještě nevzdal?:) No slitost textu je taková díky novému písmáku. Stejně jako otazníky.

Čumák
28. 05. 2006
Dát tip
libilo. jednoducha forma, tezky obsah. hlavne se mi libi ta komornost a prazdnota knihovny. jedine, co me tam silne vadilo byla slitost textu, ale to je jen kosmeticka vada. no, ale rusi. :o) *

StvN
26. 05. 2006
Dát tip
Au:)) to bolí. Taková mrzká msta. Doufám, že se tvé ženské ješitné já cítí uspokojeno:))

Lakrov
26. 05. 2006
Dát tip
Věty jsou poněkud nepřehledné, 'nastavované'. Jako když někdo mluví a postupně si vybavuje, co chce vlastně říct. U mluveného slova je to obvyklé. Tady tyhle věty ale nepředstavují přímé řeči. Takový popis všedního dne stylem: autor nemá co dělat, tak si píše deník (místo aby zajel rukou do poklopce; nemohu se zbavit otázky, nebylo-li by to v tomhle případě přínosnější). Po grafické stránce je tehle text 'monolitem', v němž absence odstavců a odstavcových zarážek jen umocňuje absenci jasné myšlenky 'o čem že to bude'. Z rozhovoru s 'mužem přívětivého vzhledu' není vždy patrno, zda (autor) mluví k němu, či ke čtenáři. A říci někomu: "Nevypadáte jako hlupák" do běžného rozhovoru taky moc nezapadá. > Do hlavy vám lejou megabajty informací... Ohromování technickým žargonem mělo zapůsobit na čtenáře? Pár gramatických chyb, ale kvůli těm nemá smysl odsuzovat dobrou povídku. Ani jinou nepokazí. I při pozorném čtení není už od půlky textu z rozhovoru poznat, kdo zrovna mluví, takže věta: 'Do svého mozku mohu uložit vše co kdy bylo řečeno...' může být výrokem 'Muže přívětivého vzhledu' stejně tak, jako subjektivním pocitem autora. (Po zmínce o Faustovi se přikláním spíše k druhé možnosti.) A na závěr (pro větší údernost) ta vypůjčená bomba. Směřovala-li by literatura sem, pak je pro ni papíru škoda. I recyklovatelného.

evalota47
25. 12. 2005
Dát tip
bude žít....žádný ničení nebude...T

Mezon
16. 12. 2005
Dát tip
... moc pěkný dílko ... je to svižný ... skvělý dialogy ... perfektní pointa ... ... úplně jsem si představoval v roli vetřelce Arnošta Goldflama ... ... dávám do klubíčku ... ***

Barman
16. 12. 2005
Dát tip
Je to paráda, co se mě týká tak bych ho tam taky poslal.* Jo a připomíná mi to jeden díl Futuramy, kde obří mozek chce všechno poznat, pak pozná sám sebe a zničí vesmír

StvN
16. 12. 2005
Dát tip
No kluci, jsem rád, že tohle dílo ještě trochu žije.

StvN
09. 11. 2004
Dát tip
Nátálko.

mik_vlk_10
10. 10. 2004
Dát tip
máš cit pro dialog - ale už nic jinýho je to úplně o ničem samá zábava ale nic podstatnýho

Tragicus
02. 05. 2004
Dát tip
zajimava povidka... libi se mi, ze ses nepokusil o nejaky pseudooriginalni napad stroje casu... takto to vypada velmi dobre a ne prehnane... :

Ighor
15. 12. 2003
Dát tip
Jo to je. Tohle dílo se ti vážně povedlo.

Ighor
14. 12. 2003
Dát tip
Je to bezvadný! Nezdá se mi, že by to byl tvůj styl, ale je to bezvadný! zařazuji do Spolku moderní povídky na nejlepší pozici(za předpokladu, že ti to nevadí) Zvažuju, jestli si to dam do oblíbenejch děl...

StvN
14. 12. 2003
Dát tip
Jen to zařaď. Můj styl....podívej se na data vydání mých děl a posuzuj je v kontextu k věku, kdy jsem je psal. Doufám, že je vidět nějaký rozdíl.

Pěkný nápad. Pointa mi došla až v posledním odstavci, což se mi stává jen u těch lepších dílek (alespoň podle mého názoru) Na můj vkus je to možná trochu dlouhý, ale stejně... TIP

Rowenna
06. 10. 2003
Dát tip
Skvělá povídka.

StvN
06. 10. 2003
Dát tip
Na knížky tě asi neužije....

Xerostomus
24. 05. 2003
Dát tip
Na prvni precteni mi taky nedosel ten zaver - zabit cloveka, abych zachranil pritomnost. Trochu jsem se ztracel ve vedlejsich vetach, ale to asi bude muj problem. Jinak si mi pripomnel parchanta, coz pry - a to me pobavilo - znamena z Bank hart - tedy ditko porozene na tvrde lavici a ne v lozi manzelskem, jaxe slusi a patri.

StvN
09. 05. 2003
Dát tip
Cestování v čase provází několik paradoxů a tohle je jeden z nich. Když se nad tim zamyslíš, je to docela logický, na druhou stranu to neni ani trochu možný. Cestovat v čase prostě nejde.

tak vidíš :-)))

nějak mi neni jasný, co ti proved, žes ho zabil :-)

StvN
08. 05. 2003
Dát tip
Vážně ti to neni jasný?

ne, ale neřikej mi to, já to četla jen zběžně, přečtu si to znova

StvN
08. 05. 2003
Dát tip
Tak jo.

no, vidíš, utek mi ten nejdůležitější odstavec. Asi. Protože chtěl zničit přítomnost?

StvN
08. 05. 2003
Dát tip
Přesně tak.

Já nejsem moc na scifi, nějak tomu nemůžu uvěřit, nebo nevim :-) jak by mohl?????

fermosa
24. 04. 2003
Dát tip
no, vzhledem k tomu, že sci-fi nečtu, tak nejsem ničím ovlivněná a tudíž mi to nic nepřipomíná. Mě se ta povídka líbí, myslím, že umíš čtenáře vtáhnout do příběhu. *t

StvN
04. 04. 2003
Dát tip
To neni podstatný. To je sci-fi, sci-fi nemá za úkol nic nevysvětlovat. Jinak se to dá domyslet. Dějiny se nezměnily, nemůžou. Od Hirošimy až po čas, kdy se onen cestovatel vydal zpět za poznáním se dějiny odehrávají znovu a znovu v jakési smyčce.

StvN
03. 04. 2003
Dát tip
Cože? V ten čas shodili američané atomovku na Hirošimu, co ti na tom neni jasný?

aRmida
03. 04. 2003
Dát tip
to chápu. ale co se stalo, když se změnily dějiny? a co se stalo, když se nezměnily dějiny?

aRmida
02. 04. 2003
Dát tip
a co se stalo 7. 8. 45? a pak? narodil jsem se?

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
hooodne dobry...obzvlast ten konec....!!!*/*

StvN
26. 03. 2003
Dát tip
To jsem rád.

StvN
22. 01. 2003
Dát tip
Dík za čtení.

Hody
20. 01. 2003
Dát tip
Děsně moc mě dokáže potěšit, když nejsem sám, kdo dělá pravopisný chyby :-) Ale k povídce. Námět se mi zdál docela dobrej, přestože chvílemi jsem měl pocit: tohle už tu bylo. Na druhou stranu, když nad tim tak uvažuju, možná by to vystačilo i na stokrát tak dlouhý "psychologicko - fantaskní" román na téma posledního dílu Asimovy(i) Nadace, nebo Bulgakovova Psího srdce.. - Já bych mu udělal přesně to samý- hajzlovi uzurpátorskýmu - Fajn metafory- vrba pavučinovatá atp. - Závěr jsem očekával už od poloviny, ale myslim že to nevadilo - Dobrej styl. Řekl bych, šlo to hladce. - Mám rád sci-fi je to bestseller :-) - *t

StvN
16. 01. 2003
Dát tip
Když jsem si to znovu po letech četl, tak mě to taky rozesmálo.

Semeno
26. 11. 2002
Dát tip
No, tak , teda.... hehe, škoda, že sem to nečetlo, jako první, je to supr, má toho v sobě hodně, .. , neřikej, že je jednoduchá, není.. A souhlasim s tou nádhernou ležérností vypravěče.. (a dám ti ho tam) :o))))))))))

Semeno
26. 11. 2002
Dát tip
sorry, a

Lucy
24. 06. 2002
Dát tip
Možno už niekto spracoval podobný námet, ale každopádne sa mi to páčilo. Predovšetkým s tým apatickým ležérnym prístupom rozprávača sa plne stotožňujem :o) *

StvN
24. 06. 2002
Dát tip
Taky jsem zjistil, že se s tou tvou deštivou povídkou ztotožňuju.

StvN
31. 01. 2002
Dát tip
Prostě poslat na smrt a zabít vlastní rukou neni to samý. Člověk se de facto zbavuje zodpovědnosti. Nechat ho žít by znamenalo umožnit mu cestu zpět do času nula, představuju si to tak, že člověk pohybující se v čase do budoucnosti, tj. vlastně žití samo o sobě, mění minulost, naopak člocěk jdoucí zpět mění budoucnost.

Doubi
29. 09. 2001
Dát tip
To není odpor proti tobě!!! To je odpor k tomu, že takhle to zřejmě - bohužel - v našich knihovnách vypadá...

StvN
29. 09. 2001
Dát tip
doubi - hezký, a k samotný povídce máš co říct? zaráží mě, že Tě na celý povídce nejvíc zaujal problém s knihovnou, četlas to vůbec?

Doubi
28. 09. 2001
Dát tip
mě tedy na celé povídce zaujalo nejvíce to, že do knihovny přišli za celý den jen dva návštěvníci, a to ještě jeden z nich byl z budoucnosti. jestli to takhle vypadá v knihovnách, tak potěš pánbůh... zato hospody jsou plný:-((((((((

StvN
28. 09. 2001
Dát tip
Doubi - čím jsem si tenhle Tvůj odpor zasloužil?

StvN
29. 08. 2001
Dát tip
Tobě nestačí, že v přítomnosti žiješ, že díky ní působíš na věci a měníš je? Ty chceš ještě definici? Co můžeš říct o minulosti? Můžeš věřit, že se něco opravdu stalo? Můžeš si být jistá? A co budoucnost, je předvídatelná, anebo je to holý výmysl? Někdy jsou otázky nejvhodnější odpovědí)))

None
28. 08. 2001
Dát tip
Jenže minulost definovat můžeš, budoucnost taky. Zkus ale definovat přítomnost. jinak ale budu ráda, když mě přesvědčíš o své pravdě, jelikož ta moje je podstatně bezvýchodnější.

StvN
26. 08. 2001
Dát tip
Dovolím si nesouhlasit, promiň, ale ve vztahu k současnosti se budoucnost chová stejně jako minulost. Přítomnost neni mizivej okamžik, naopak si myslim, že přítomnost je minulost a budoucnost dohormady stékající se v jediným okamžiku, přítomnost jsem já, minulost jsou vzpomínky - stejnětak to můžou bejt fotky nebo film - budoucnost jsou sny.

None
26. 08. 2001
Dát tip
Minulost není smazaná. Minulost je ta nejreálnější část tvého života. Budoucnost totiž v přítomnosti neexistuje a přítomnost je natolik mizivý okamžik, že ho ani nedokážeš definovat. Přítomnost je totiž podobná rovnoběžkám. Ty sice víš, že se protínají v nekonečnu, tak jako víš, že jsi někdy zažil přítomnost. Ale stejně každou minutou, vteřinou a ještě nepatrnějším časovým úsekem žiješ minulostí, tak jako pokaždé vidíš rovnoběžky stejně daleko od sebe. Mimoto - smažeš minulost, smažeš sám sebe (což není nic proti ničemu)

StvN
16. 08. 2001
Dát tip
None - mazat cokoli je veliká škoda, na druhou stranu je minulost svým způsobem již smazána

None
14. 08. 2001
Dát tip
Je to pěkné. Jen nevím, jestli by byla taková škoda všechnu budoucnost a minulost vymazat. Každopádně je mi jasný, že se psaní věnuješ daleko intenzivněji, než já. Myslím, že by jsi se měl držet tohoto stylu. Hezky to graduje a má to pěknej závěr.

Kacapitoma
03. 05. 2001
Dát tip
Hezká myšlenka... vyždycky jsem si říkala, co by se stalo, kdybych odcestovala do své minulosti, co by se stalo s budoucností...Její úplné zničení je hezká myšlenka...teda není hezká(to, že bych někomu zničila budoucnost je hrozné), ale je to zajímavé:o) I když jsem už tuhle myšlenku někde slyšela či četla... Ale Ty jsi ji hezky zpracoval... Líbilo se mi to:o)

PHILIP
03. 05. 2001
Dát tip
Ještě abys nadával.

StvN
02. 05. 2001
Dát tip
Můj protiútok = takové kritiky tu už byly, takové kritiky tu vždycky budou, jde o pojetí, ale mě nesedí, ani v tomto, ani v jiném případě. (ovšem děkuji Ti za ní))))

PHILIP
28. 04. 2001
Dát tip
To už zde nejednou bylo. To už zde mnohokrát je. A ještě určitě nespočetněkráte bude. Jde o pojetí, které mi v tomto případě skutečně nesedí.

Drui
06. 04. 2001
Dát tip
To není tím, že bys psal "ležérně"... Já - jsem spíš zvyklej na "větší citovost" v povídkách. Jinak dík za kritiku u těch mejch. Vážně nemam takovou depresi, jak to z těch povídek vypadá... Jsou víc jak rok starý. A novější jsem ještě nenaťukal...

Drui
16. 03. 2001
Dát tip
Tak jsem se konečně dokopal a přečet si něco z tvý tvorby. Tohle téma (cestování časem...) bylo zpracovaný mockrát. Je to dobrý. Má to myšlenku. Jenže - jenže nevím co mi na tom všem vadí... Když jsem to čet, tak jako by mi ty řádky ulítávaly pod očima (Ne - nejsem ospalej!!!). Prostě to "nemá šťávu". Je to na mě moc suchý. Možná to tak není - je to jenom můj pocit. Jinak bys měl tip... Drui

StvN
16. 03. 2001
Dát tip
Drui možná chápu, neřekl bych suchý, spíš, takový lehký, nenáročný, nezdá se Ti, to je problém mnoha povídek podobnýho žánru, když se autor snaží o pořádný sci-fi a vyjde z toho nesrozumitelná, težko stravitelná povídka plná cizích slov. Píšu někdy až moc jakbychtak řekl, ležérně? Prostě ne moc vážně. Dík za ohlas.

Deltex
28. 02. 2001
Dát tip
Juj to je dobrý! Máš ode mne tip! Hezký styl! Pokračuj v tom - jedno kdo co od tebe čeká - nikdy se neřiď tím co se od tebe čeká! Pak bys byl jen loutka! Měj se krásně! Deltex

IVANOL
04. 02. 2001
Dát tip
Když sci-fi, tak tohle. Závěrečné řešení - výborně. Tip bez keců.

Uslo to

Ansuz
27. 01. 2001
Dát tip
Slušná

Gangi
17. 01. 2001
Dát tip
Byl jsem tady!:-) Rád a dlouho.

Anonym
30. 11. 2000
Dát tip
No, nerad vás rušim ve vašem vědeckém dialogu, ale snad bych tu taky něco měl. Tak zaprví: Myslím si že Mahoooney je magor. Když někdo do kritiky na povídku spisovatele amatéra napíše, že se mu tam nelíbyla interpunkce a diakritika, tak přeci musí být magor, ne? Za druhý: vidim že si SvtN s Eternalem dobře rozumí, ale i přesto (víš že tě mam rád StnNe)si do něk musim rejpnout. Evidentně je StvN lepší spisovatel než si ty (Eternale) psycholog. Je pravda že sem vaší korespondenci nedočet celou(-to je nuda), ale že bych si v přítomnosti StvNa připadal zmatenej to fakt ne - nezlob se (a to ho znám myslim docela dobře). Sám sebe rozhodně nehledám a jako měnavka StvN taky nevypadá (i když po tahu je na něj hroznej pohled). Tak ted sem zkritizoval kritiky a snad neco za sebe k tomu veledílu:Nejdřív sem ti chtěl vynadat že je to moc dlouhý (podle lišty vpravo), ale ne splet sem se - rozseh ideální. Nebylo to špatný, ale je tu cítit moc velkej vliv scifi autorů, aneb cestování časem. Přišlo mi to jako bych to už někde čet - prostě moc frekventovaný téma. Ale jinak docela dobře promyšlený, i když pochybuju, že by někoho bavilo cestovat časem, aby se mohl zdělávat. Já osobně studuju jenom jednu školu a to ještě v současnosti a mám informací až, až. Závěr byl ale fakt dobrej - to sem nečekal. Mějte se všichni TomBa

StvN
24. 09. 2000
Dát tip
Snadno, vloni tam byla a letos už mě taky klátí a to je teprve konec září.

Eternal
18. 09. 2000
Dát tip
Je to jednoduché, ale špatně se to vysvětluje. A jak víš že na tebe čeká v půli listopadu?

StvN
16. 09. 2000
Dát tip
Jak vyhrát nad nemocí, která na mě čeká někde v půli listopadu?

StvN
13. 09. 2000
Dát tip
Netrpim depresí, ani na jaře ani nikdy jindy. To byl příklad. Mám vlastně nejraději jaro a podzim. Neni vedro ani zima, to počasí a příroda, která se ze dne na den mění, to mi vyhovuje. Přes zimu jsem většinou nemocnej, takže proto mám rád jenom tak tejden na lyžích a Silvestra.

Eternal
13. 09. 2000
Dát tip
Já mám rád jaro a léto, ještě zimu.. ale podzim je příliš depresivní. A nemoci mě trápily taky, hlavně angíny, ale pak jsem nad nima vyhrál, a už moc nebývám nemocný.

StvN
10. 09. 2000
Dát tip
Pěkný, takže měňavec. Je pravda, že se měnim na počkání, ale moc si to neuvědomuju, jsem to já a tudíž si vnitřně sám sobě připadám bejt stejnej, ale navenek to tak asi neni. Rád bych se někdy pozoroval z pohledu jiných lidí, asi bych s nemyslel, že to jsem já. Jojo, lidská psýcha je velice jemná a musí se utužovat, jinak trpíš na jaře depresemi, nebo se necháš zmanipulovat. Snažim se utužovat svoji nefizickou stránku jak to jen jde, ale o výsledku je škoda mluvit.

Eternal
10. 09. 2000
Dát tip
Jo něco takovýho, měňavec. Většinou si toho můžeš všimnout tak, že Tě různí lidé znají odlišně, pokud nejsou moc blízko Tebe. A když jsou blízko Tebe, jsou takoví celí pomatení, že se v Tobě nedá vyznat, a tápou potom sami v sobě, že se Ti nedokážou přizpůsobit, protože se jim vlastně přizpůsobuješ Ty. Taková psychologická honička a hra na shovávanou. Tak si na to dávej pozor :o) Ty trpíš na jaře depresí? To já se na jaře probouzím k plnému životu a plné radosti. Zato na podzim to je hrůza. brrrr, působí na mě příroda a její zákonitosti.

Eternal
09. 09. 2000
Dát tip
No prostě že svoje vědomí přispůsobíš aktuálnímu uvažování nebo aktuální situaci. Něco jako emocionální měňavec.. prostě když to situace chce tak jsi třeba cholerik, nebo naopak flegmatik a prokazuješ veškeré známky cholerika či flegmatika... nebo na ten způsob. V takových lidech neumějí číst ani psychologové. Většinou to jsou lidé něčím vyjímeční. Rozumíš? Fascinuje mě psychologická manipulace, když člověk umí ťuknout na správné místo, tak se dá zmanipulovat každý.. jenže se toho dá zneužívat, a to se mě nelíbí.

StvN
08. 09. 2000
Dát tip
uvažovacím a emocionálním rozumim, ale mnohosyndromem? Kolik mnoho a jaký mnoho? Vysvětli mi to, jestli trpim, tak chci vědět čim. Nesnášim psychology, vždycky o tobě ví víc než ty.

StvN
06. 09. 2000
Dát tip
Jasně, uvažuju dost jinak než jak píšu když se snažit dám dohromady něco srozumitelnýho.

Eternal
06. 09. 2000
Dát tip
Trpíš uvažovacím a emocionálním mnohosyndromem? :o) U takových lidí se velice špatně dělá psychologický profil.

Eternal
03. 09. 2000
Dát tip
StvN, ani Ti nevím proč mě k Tobě nesedí. Prostě bych neřekl, že bys to napsal Ty. Ta povídka se mě zdá jiná, než jakým směrem uvažuješ, ale třeba se pletu.

StvN
02. 09. 2000
Dát tip
Eternal, možná je trochu jednoduchá? nebo jaká je, že bys ji ode mne nečekal? Mimochodem v šuplíku mám i výtvory, který bych nečekal sám a to se sebou žiju v jednom kuse. Mahoney, omluva za hrubky, jsem si vědom, že nezvládám čárky, ale zbytek je jen věcí překlepů.

Mahoney
31. 08. 2000
Dát tip
geniální, TIIIP PS ale možná by bylo dobré vychytat některé hrubky - čárky v souvětí a i/y a překlepy: odstavce a uvozovky...

+

Eternal
30. 08. 2000
Dát tip
Tahle povídka mě k Tobě vůbec nesedí, asi jsem cosi přehlédl. Jinak je to skvělá povídka :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru