Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mechanika strnutí

Výběr: djPes, srha, Elyn, dream, Print
27. 07. 2004
14
0
7284
Autor
egil

 

          *****

 

Nepočítaně:

ostnatých drátů v maliní, sluncí

vstřebaných do jedné kůže - světlo vonící po ječmeni - ,

                                          kapek lesních jahod - tam,

kde úlitba bolestem

vyhojila branky.

 

 

          *****

 

Jak záliba mladé Arachné

v síťových taškách - -

 

byla mi obrna Hany - šikmá vrása úst -

semenem strachu,

že bolest vychová soucit

                 s očima po matce

a něžnými ústy.

 

Ale nyní, ve skladišti drátů, kožek,

                                          sraženin - -

bojím se, že ji potkám.


Elyn
17. 10. 2004
Dát tip
...i dneska...dneska zvlášť..

Miroslawek
21. 09. 2004
Dát tip
sákryš ;o)

anae
10. 08. 2004
Dát tip
záliba v síťových taškách mne rozesmála, ale ostatní ...jen a jen smrtelně... vážně ...oslovilo*

Pája
02. 08. 2004
Dát tip
obrna jako... mno...jako...obrna...přece ;-P***

Carrie
02. 08. 2004
Dát tip
síťovky... a slintající doktor z Vesničko má středisková :o))

Seregil
28. 07. 2004
Dát tip
dík za avi Řízku.. výborný počtení....

egil
28. 07. 2004
Dát tip
Elyn, Srha: ou... díky!:)

srha
28. 07. 2004
Dát tip
Elyn: si mi měla poslat avi, já si to rád přečtu:))

Elyn
28. 07. 2004
Dát tip
já díky, autore :) srháčku, mi bylo jasný, že se tu stejně mihneš, ale příště nezapomenu...:)

srha
28. 07. 2004
Dát tip
jasnosprávně anobo správnojasně?:))

Harun
28. 07. 2004
Dát tip
Nemůžu si pomoct vidím v tom Holana, ale jinak dobrý

Elyn
28. 07. 2004
Dát tip
správně, jasnosti :) (takhle :) egile, hezký to je, já se sem ráda vracím..:)

Fouckault
27. 07. 2004
Dát tip
rozehrálo mě to... určitě jinak než bylo zamýšleno, ale to je mi fuk... paráda T

Natasha_
27. 07. 2004
Dát tip
Je to tak osobní, až se do toho obtížně vniká...ale konec je silný, a pochopení pomůže.

Voloďa
27. 07. 2004
Dát tip
tady dám taky tip, už se to zlepšilo

djPes
27. 07. 2004
Dát tip
raději to nechci pochopit, děsil bych se pravdy, která tam může být skryta....a tak strnule...

děvče
27. 07. 2004
Dát tip
je tam na mě docela dost smělých obrazů, které se mi začínají různě prolínat a v konečné fázi vytváří jeden-zcela zvláštní, působivý, mírně neuchopitelný a nepochopitelný.

srha
27. 07. 2004
Dát tip lawenderr
v první části jsem viděl především vpich... trnem z malíní, který pálí jako slunce... a zřejmě i překonání toho vpichu (a samozřejmě, že ten vpich může být i obraz něčeho jiného... především ale nesoucího atribut bolesti... i když se trochu bojím, jestli se v tu chvíli už nedostávám přespříliš za text), překonání (vyhojení) do branek... jakoby vstup někam dál A nyní příchází moc krásné místo: záliba mladé Arachné v síťových taškách*:)) byla mi obrna Hany Jenže kdo/co je Hana? Je to opět, jako už jednou v těch "Končinách", vila? Nebo jde o skutečnou ženu? Ta vila by se mi vlastně líbila... opět, byť trochu jinak, dům zarostlý břečťanem. V tuhle chvíli jsem se při uchopování obrazů trochu ztratil... No četl jsem dál bez hlubšího dumání... a najednou mi přišlo, že se to opravdu ale spojit s úvodní částí dá. Najednou jsem si představil, že ten dům vlstně není zarostlý břečťanem, ael tím maliním... a že spíš opět jakobys do něj vstupoval... takže vpich se mi vrátil ke vpichu... A byla ta Hana skutečně potrstána tou Athenou? Napdá mě, že ano. Nějak mi to tam totiž vyvolává ten soucit... Potřísněn trny... bolesti, soucit... nakonec. A přesto, po překonání "cesty" je tu obava, zda vůbec chci vstoupit. Ať už jsou za tvými slovy jakékoli jiné význami, mě to napadá především takto. A samozřejmě, že nemám jistotu, zda jsi to tak myslel. Na závěr ještě k názvu: Mechnika ustrnutí. Nejdřív mě moc nebral. Ale teď mi v něm jde víceznačnost toho, kdo vlastně ustrnul... ustrnout můžeš v pavučinách, ustrnout tak mohla Hana, a konečně, ustrnou mohl i lyrycký subjekt (v mém podání někdo, kdo se snaží jaksi projít). A toto všechno, celý text, ukazuje způsob ustrnutí, jeho mechaniku. Mimochodem mechanika je nauka o pohybu, takže je v tom vlastně maličký protiklad, i když ustrnutí je nulový pohyb. :) Tak to viděl L.

Elyn
27. 07. 2004
Dát tip
nejen Arachné a síťovky... ale i vyhojené branky.! vidím jinak než drfaust.. vidím lidi.. obrna - ustrnutí.. ustrnutí - jako zůstat stát..- ustrnout v pohybu ustrnutí - jako soucit.. - ustrnout se nad.. atd.. "...byla mi obrna Hany - šikmá vrása úst - semenem strachu, že bolest porodí soucit s očima po matce a něžnými ústy. ... ...bojím se, že ji potkám"

Elyn
27. 07. 2004
Dát tip
jo, se mi tam vloudilo "u" ... ale... záměrně..:)

Elyn
27. 07. 2004
Dát tip
jo a ty trny... jsou tam v tom slově taky... a taky jen "trnutí"..

Tak to je pěkně řízkovatý... čili řízek.. (tip a avi)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru