Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Justiční omyly

Výběr: Print
29. 01. 1999
11
0
13453
Autor
MM

Aby byly i nějaké povídky...

Na Tovačevského bulváru jsem zahlédl Potočkina. Nevšiml si mne - byl jsem tomu rád, protože jsem mu dlužil přes dvě sta rublů. Rozloučil jsem se s Mokačovem a šel navštívit Ilju Goldberga. Na pohovce už ležela komise. Nezávazně jsme tlachali, když v tom přišel Potočkin a řekl: "Politici jsou svině." Komise si uhladila faldy, vstala z pohovky a Potočkina zastřelila. Byl jsem tomu rád, protože jsem mu dlužil přes dvě sta rublů. Načež se otevřelo okno a dovnitř vykoukl Potočkin řka: "Kdo chce kam, ten se směje naposled." Komise ho zastřelila, tentokrát už bez vstávání. Ilja přinesl vodku a tak jsme se všichni (až na Potočkina, ten byl zastřelen - čemuž jsem byl rád, protože jsem mu dlužil přes dvě sta rublů) napili. Ilja zavřel okno a vyndali jsme šproty. V tom rána, strašné kvantum kouře, div že jsme se nezadusili a ona to z kamen leze Potočkinova sestra, ať jí dáme šproty, že nám bude po vůli. To se ví, že kam Potočkin nemůže, tam nastrčí bábu - komise ji ovšem zakroutila krkem. Dojedli jsme a zapálili si. Byl tam celou dobu také Boris Ivanovič, který neměl sice tabák, ale byl to jeho byt, tak jsme mu dali alespoň přivonět. Boris Ivanovič se ale začal svlékat a my jsme viděli, že je to vlastně skutečný Potočkin a předtím to byl Boris Ivanovič, koho komise zastřelila. Tomu jsem nebyl vůbec rád, protože Potočkinovi jsem dlužil přes dvě sta rublů a místo něj zastřelili Borise Ivanoviče. No, a tak je tomu u nás s justičními omyly.
Mezon
30. 09. 2005
Dát tip
Svěží a zábavné dílko. T

kramny
09. 09. 2005
Dát tip
jéééé. Všem se to líbí, jenom mě to nějak nezaujalo. Tak jsem holt divnej :o)

Chiméra
26. 06. 2005
Dát tip
Tip

Jan_Smely
28. 08. 2004
Dát tip
Opravdu nádherná povídka, ale ten konec, resp. poslední věta, se tam vůbec nehodil, je zbytečný! Vymazal bych poslední větu a už by to mělo opravdu jen drobné nedostatky - např. větu "Nevšiml si mne - byl jsem tomu rád, protože jsem mu dlužil přes dvě sta rublů." bych rozdělil do dvou (v místě pomlčky), myslím, že to je stylisticky špatně. Ale to jsou opravdu jen téměř zanedbatelné detaily, jinak je to vážně naprosto skvělý, t.

Heulwen
24. 09. 2003
Dát tip
Dost dobrý :-))) Zdravstvuj Ta! (T)

Rumcajs_
14. 02. 2003
Dát tip
Dost dobre. Teď už vím, že jak budu někemu dližit dvěsta rublu, tak se ho hned tak nezbavim .... :-)

Drzhuba
21. 10. 2002
Dát tip
v pohode. Proste dobry

Norek
10. 06. 2002
Dát tip
vtipný, dobře napsaný *

zip
15. 04. 2002
Dát tip
pohoda, ten charms tam čpí jak spálená šprota :)

Rajče
19. 03. 2002
Dát tip
Sranda, docela. Hry bez hranic. Ale trochu bez ducha

Radost
11. 03. 2002
Dát tip
Boží zboží, kámo dámo dávam tip a je vystaráno Charms v tom je a jsi v tom ty a je to dobry moc

Kandelabr
11. 12. 2001
Dát tip
je to fajn ale opravdu trošku moc a la charms.

Deltex
14. 07. 2001
Dát tip
Hm, no to jsem nepobral...

zirafka
29. 06. 2001
Dát tip
Dobre! ovsem vysvetleni zameny Poto4kina a Borise to shodilo. Skoda, skoda. Na druhou stranu dekuji i za toto :-))

Miki
28. 06. 2001
Dát tip
Fakt jsem se zasmál. Moc se mi to líbí.

dimitrij
21. 06. 2001
Dát tip
NO, mě to zase trochu připomnělo Bulgakova. Jenom nevím, jestli se mě to má líbit, nebo ne.

IVANOL
08. 02. 2001
Dát tip
Neznám Charmse, ale znám Tebe. Před Tebou smekám..:-)))

FLO
05. 12. 2000
Dát tip
Tohle se mi líbí, zasmála sem se. Zvláštní styl psaní,zdá se mi,ale vůbec to není špatný.*

StvN
11. 11. 2000
Dát tip
Ač je to téměř dva roky zpět, neodpustím si nepochválit Vaší skvělou povídku. Co je dobré v lednu, je dobré a lepší i v listopadu.

Laďa
04. 09. 2000
Dát tip
Já už jsem tuto povídku vyzdvihávala, nicméně ve Výběru vypadá dost blbě bez tipu, tak ho sem švihnu.

kačka
23. 10. 1999
Dát tip
Pobavilo. Taky dlužím, ale nemusím splácet. Potkalo mě cos vyjímečného v tom směru. Jdu dál.

zf
05. 05. 1999
Dát tip
No, i kdyz jsem slysel tuto povidku primo od MM jiz nekolikrat, musim rict, ze si ji stale rad i po nekolikate prectu.
Sice vliv D. Charmse je az obludne okaty (v podstate se jedna o dokonalou napodobeninu Cahrmsova dila), ale prave proto to stoji za to.
Je to opravdu dobre.

To MM: Mel bys zverejnit i dalsi svoje "charmsovky"!

leontynka
19. 03. 1999
Dát tip
líbí se mi to ...líbí se mi to....

Řeknu to opatrně, ale upřímně. Podle mě to sem nepatří, je to až moc dobrý. Tohle bych opravdu čekal v časopise, kde normálně nepublikuji.
Trhaj ti ruce? Opakuješ se už? Schoď se krapet, prosím.

nene, moc hezky se to čte.

MM
10. 02. 1999
Dát tip
Sorry, v časopise, kam normálně publikuji je VÝSLOVNĚ napsáno: Inspirace - Daniil Charms
Tady to nějak vypadlo :-( Moje chyba a díky za upozornění (i přísloví "Kdo chce kam, ten se směje naposled." je vypůjčené od jedné mé kamarádky). Nevidím na "vypůjčeném" prostředí nic špatného (taky nejsem první), spíš jsem rád, že povídka byla oceněna a Charms by se snad nezlobil...

nichťa
09. 02. 1999
Dát tip
Hopla - proč to tak připomíná Daniila Charmse?

Zappy
05. 02. 1999
Dát tip
Jsem nadšen, díky této povídce jsem se sem připojil.

PS
29. 01. 1999
Dát tip
Bomba! Zasmál jsem se a rád.
Podle mě docela vtipně pouzité opakování s tím dluhem.
(A kupodivu to mělo myšlenku a dokonce i pointu.
Velmi chválím!)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru