Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Demokracie

10. 10. 2000
4
0
5194
Autor
suva

Silně archivní. Trochu opožděně, ale přece - ono to stejně vzniklo už dávno, to nám ještě zalévali Václavské náměstí v domnění, že vykvete. Letos to bylo o něčem malinko jiném, ale pořád mi to připadá, že se to odehrává někde hodně mimo nás...

DEMOKRACIE Stejně jako člověka přepadává neodolatelná chuť na něco dobrého k jídlu, nepopsatelná touha po krásnu k fantazírování, ke hmatání... Stejně tak na něj doléhá úzkost a strach při čtení novinových zpráv, i když je v nich bída a utrpení zakryta hávem cifer a neurčita. Skutečnost je zastírána. Jsme věčné děti - hrajíce si na schovávanou, narážíme na bariéry ze skel a dlažebních kostek; vodopády slov nahrazují vodní děla. Argumenty? Demokracie!!
Bříza
07. 11. 2000
Dát tip
Demokracie? za současného stavu věcí se zdá vzdálena asi jako komunismus za bývalého zřízení... :c) aneb: hlavní je, že furt k něčemu spějem ...(na uklidněnou) hezký den a netrapte se blbostma...spíš než tyhle globální tlachy je cennější, aby každej sám za sebe ve chvíli-kdy o to jde (a taková jistě příjde) nestáhnul ocas a neohnul hřbet za nějakou tu korunu navíc...

bobotic
07. 11. 2000
Dát tip
Ohnou hřbet, myslím, že v MMF někdo šahá na lidská práva a to je organizace vzešlá z demokracie. Pokud vezmem dialektiku(ze nepravdivých premis může vyjít pravda, ale z pravdivých premis může vyjít jenom pravda)znamená to. Každý ať soudí sám

Sadaf
15. 10. 2000
Dát tip
A co je vlastně demokracie???? Podle mě, se musí stejně každý nejprve postarat sám o sebe (bydlení, jídlo, spánek) a pak teprve může bojovat za ideály... I když já jsem to tak nikdy nečinil, a sebe (ale hlavně svojí rodinu jsem kladl až na poslední místo). Proto dneska rodinu nemám a na jakýkoliv boj už asi nemám sil... Demokracie - hm, nebudu raději dále rozebírat, protože by jsem se dostal do politických debat a to se mi vůbec nechce...

Slunce
13. 10. 2000
Dát tip
ne ještě že nemáme třeba despocii

Albireo
12. 10. 2000
Dát tip
Nepřipadá mi to zrovna jako báseň, ale je to velmi dobré, a proto si na to TIPnu.

PetrViP
12. 10. 2000
Dát tip
:-)

suva
11. 10. 2000
Dát tip
JiKo já myslím, že už kvůli námětu ano. Lyrika o demokracii? Bobotic - jsem si jistá, že ta nestvůrka se dá přinejmeším ignorovat. Hozená kostka sotva. Neboj se šedi, je to taky barva, ale dá se měnit, je to jen odstín černé a ta jak známo obsahuje celé spoktrum... Jákob - jo, ale jak bude dlouhá, ha? Ha.

JiKo
11. 10. 2000
Dát tip
Suva no asi nejspíš ostatní, ba možná úvaha, ale truchu jinou formou. pak jedna technická :-)) celé spektrum obsahuje bílá, černá je "bezbarvé" světlo :-) bobotic: A nakom to proboha asi je? Na bohu, na ufonech???!!! Kostka není názor, ale ničení čehosi co dosáhli jiní. Je to holá závist nic víc. Není to názor, ale animální (zvířecí) chování a vyjadřuje neúctu k druhým, k tomu co dokázali.

JiKo
11. 10. 2000
Dát tip
pozn ufo s tebou to nemá nic společného (teda pokud jsi neházela kostkama do výloh Mekáče:-)))

Merle
11. 10. 2000
Dát tip
bobotic: dlažební kostka je egoisticky lhostejné povyškování vlastního názoru na obecnost... a to ještě v tom lepším případě to že druhá strana dělá totéž penězmi není omluva

Jákob
10. 10. 2000
Dát tip
to ještě chvíli potrvá než přijdeme na význam toho slova

Kangi
10. 10. 2000
Dát tip
DEMOKRACIE!!? -- SVOBODU!!!

JiKo
10. 10. 2000
Dát tip
Nelíbí se ti náš svět? Mě taky ne, ale je na nás, aby jsme s tím něco udělali. Je to v našich rukou. Otázka je kolik lidí si toto uvědomuje a je ochotna využít demokratické možnosti /které nám jsou po 40letech opět dány/ tím správným směrem. Ne vytloukáním McDonaldům. Ať už jsou Mekáče jakékoliv nejsou hlavním problémem. Hledání zástupného jednoduššího problému je pro nás bohužel typické. TýAjPí k vůli tématu a diskusi btw technická: báseň epická?

bobotic
10. 10. 2000
Dát tip
Jseš si jistý, že je na nás abychom s tím něco udělali? Cítím se bezmocný, byť jen před McDon..Nemohu zápasit s tisíc hlavou nestvůrou a pak i ta kostka je alespoň názor, většinové mlčení..šeď žití jejich..toho se bojím víc.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru