Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dátá čaj masala

Výběr: Print, ondrech
01. 12. 2004
26
0
16120

Psáno pro Elin a její klub, ale když už jste tady, chcete-li, můžete číst :) Jo, a pro Erin & ostatní vědoucí taky... ...možná... ...a nebo taky ne

V India marketu mají trička s nápisem masala.
Kult nezastavíš.

 

Cestou domů
přes látku baťůžku
do zad tlačí krabice mléka
vůně koření
zázvor a skořice
kardamom
hřebíček bílý pepř
černý čaj vařený v mléce...
...(ne)existence čichových halucinací?

 

Na stole otevřená kuchařská knížka:
...zapal svíčku v solné lampičce...
...z cédéčka nechť zní mantry nebo hudba k břišním tancům...
...nemáme-li postačí Enya či Adiemus...
...lžička čaje lžička koření do vody...
...vychutnej si jak bublajíc stoupá a stoupá...
...usměj se na závoj vůně panožkovitě se rozlévající vůkol...
...zpěněné emoce zchlaď osvěžujícím přívalem bílého mléka...
...a přistav na oheň znovu...
...sehrej důstojný závod s mlékem toužícím uniknout na svobodu...
...chvilku taneční vášně mu povol ale zasáhni v čas...
...do keramické konvičky s bambusovým ouškem lij přes bambusové sítko...
...nalij svým přátelům a vyčkej až ochutnají...
...v naplněné čajomističce vykoupej lžičku jíž jsi předtím navlékl/a/o medové plavky...
...přivoň a přilož ústa...
...nech vstoupit...
...usměj se přivři oči a řekni: „Má hlava je horkovzdušný balón.“


Laura_L
15. 11. 2005
Dát tip
ňamííí je to krásné

Diana
10. 02. 2005
Dát tip
Já mám hlavu jako horkovzdušný balón jen z přečtení. Prima!!!

VypsanaFixa
02. 02. 2005
Dát tip
...(ne)existence čichových halucinací? - rozhodně tip!!! :o)) Ja delam masalu bez vody...proste ji vyvarim v mlice a omeduju...Lahoda :o)

Kulibrk
17. 01. 2005
Dát tip
Jediné co v tom vidím je skrytý návod na to jak uvařit dobrý mlečný vývar z konopí....bhang.....

Kulibrk: No, každý koneckonců vidí svět takový, jaký jej vidět chce, leč opravdu nevím, kterou z ingrediencí považuješ za krycí jméno pro konopí:)

vesuvanka
12. 01. 2005
Dát tip
Krásná a milá atmosféra..... a ty vůně!!! Moc milé, krásně se mi četlo.... TIP

Petr_Pan
29. 12. 2004
Dát tip
:-)) Je skvělá - TIP

Eilil
12. 12. 2004
Dát tip
mňamky.. :o)) tipek

Jo, Slůňo si plete strany, to už jste asi zjistili:) má tam být vlevo dole.

Zde si můžete prohlédnout „koření na bílý čaj DÁTÁ“ (obrázek vpravo dole).

JiKo
07. 12. 2004
Dát tip
řízek rulezz! :))

Tedy fuj....

Tady taky, ale napřed musíte vybrat položku nabídky „Dátá čaj masala“.

Lotoska
07. 12. 2004
Dát tip
hezké stránky a přesně to, co sama můžu:-)

A zde (vpravo dole) hotovou masalu.



Bacil
06. 12. 2004
Dát tip
Ač to mně coby čajomilovi připadá tak nějak kacířské, "ničit" čaj jeho kombinací se vším možným, začínám uvažovat o tom, že to snad někdy zkusím :-)

klipeto
04. 12. 2004
Dát tip
tyjo! dobry*

Jo, co se týče poměrů, lze se řídit i estetickými názory na očekávaný výsledek: Hodně čaje = tmavá; hodně mléka = bílá; hodně koření = ostrá; hodně sladidla = sladká; hodně čaje, méně mléka a žádný kardamom = povzbuzující; málo čaje, hodně mléka a hodně medu = uspávací.

A musí se vypít ještě před vychladnutím, pak už to není ono. Ještě jedna technická ke slazení: Používáme-li cukr (nebo vanilinový cukr) a chceme-li mít celou várku stejně sladkou, přidáme jej zároveň s mlékem. Slůňo osobně dává přednost pití první nebo první a druhé mističky slazené, dalších neslazených...

Čau miláčci. Díky za přízeň, čtení, meditaci, pochvaly, připomínky, dlouhé samohlásky, tipy & výběry! Jelikož se zde vyvrbilo několik masalomilných tvorů, budu rádo, když se vyjádří zde. Díky, zdravím!

Nicollette
03. 12. 2004
Dát tip
:-) * * *

Bacil
03. 12. 2004
Dát tip
Aha, nejdřív jsem se podíval na diskusi a až pak sem. No, zajímavé...

Bacil: Trudný úděl nečtenářů prologů :o)

Žíně
02. 12. 2004
Dát tip
Technická poznámka k receptu - chybí uvést poměr mléka a vody 1:1. *

Žíně: Já osobně poměry upravuju podle nálady, lidí, kteří to budou pít & denní doby (večer více mléka a méně čaje, pro sebe více koření)

...jo, a na pytlíku s kořením je, pokud si pamatuju, psáno 2/3 vody : 1/3 mlíka, ale kdo by se držel receptů ;) & lze použít i sušené sojové..

Lotoska
02. 12. 2004
Dát tip
úžasně vyvedená :-)*

ponetka
02. 12. 2004
Dát tip
já ráda čajové dýchánky a v tvém podání to báječně zní...ta přirovnání..mléko - svoboda, medové plavky...super!

Markel
02. 12. 2004
Dát tip
Krásně naplňje všechny smysly, zameditovala jsem si při tom-T

Masala dávákřídla? ;) Jo, díky všem za tematičnost vlastních názorů - kritik... ...avíza ovšem nerozešlu, kdo chce, nechť se vrátí...

Jo, Erin, něco jsem na tebe ASI prokeclo :) & :oP

Žíně
02. 12. 2004
Dát tip
Slůůůně, taky dávám víc koření. Dvě lžičky koření a jednu čaje. Každýmu podle jeho chuti.:-)

Elin
01. 12. 2004
Dát tip
Týýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý jo. Jak víš že masalu miluju????? Dííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík Velikej TTTTTTTIIIIPPPP a klub, jestli si to tam nedala sama.

Noe1
01. 12. 2004
Dát tip
Já si s dovolením také početl. Zavonělo to tu přes monitor přímo nadpozemsky. Sbíhají se mi sliny. *t

Movsar
01. 12. 2004
Dát tip
sugestivní. nechám si ji ještě jednou proplout hlavou - při prvním dnešním assamu brahmaputra. tip

Masala je hustáááááááááááááááááááá fáááááááááááááákt že jo t.

mnam :))

Rowenna
01. 12. 2004
Dát tip
****velice příjemná

Čaj... :(((((

Vaud
01. 12. 2004
Dát tip
Jdu si udělat aspoň pytlíkový čaj.. *

guy
01. 12. 2004
Dát tip
tady v týhle větě - ...usměj se na závoj vůně panožkovitě se rozlévající vůkol... - jsem napoprvé četl ponožkovitě ... tak jsem si myslel, že mezi ingrediencemi byly taky nějaký ponožky ... ale pak jsem zjistil, že se jednalo o přehlédnutí ... i tak se vyznavačům jakýchkoli čajů omlouvám, že jsem při čtení pomyslel na odvar z ponožek ... :-)

ysalamiri
01. 12. 2004
Dát tip
to je krásné...fakt krásné :o) *

ysalamiri
01. 12. 2004
Dát tip
to je krásné...fakt krásné :o) *

JiKo
01. 12. 2004
Dát tip
cukrrr!!! :-)

ondrech
01. 12. 2004
Dát tip
hustý. to ti musím dát do ýběru. dáta massala je mooc dobrá věcička.

Milly
01. 12. 2004
Dát tip
Tak tenhle recept vyzkouším.....moc ráda........ nevím, jestli si pamatuješ, ale masalu miluju.. :-))) Trička masala- tak to už jsem někde četla.... ;-) A malá technická poznámka: jestli mám e být čárka za "nemáme- li" si nejsem jistá, ale za "ale" a za "usměj se" zcela jistě.... Škoda, že v Praze zavřeli Dátá óm centrum. -t-

Fouckault
01. 12. 2004
Dát tip
:-) ***

Milly: Vidíš... a já jsem si zas jisté, že tam žádné čárky, středníky, vykřičníky, zavináče ani smajlíky nepatří. Tak maximálně do prologu :)

Milly
01. 12. 2004
Dát tip
a že tečky jo......... to je nezásadovost! :-)

Milly: To nejsou obyčejné tečky, to jsou dvojtečky & trojtečky (ještě má Slůňo rádo čtyřtečky, neví-li někdo, co to je, nechť bez okolků kontaktuje Erin, ta to studovala na škole)

Milly
01. 12. 2004
Dát tip
Co že dělala za školu??

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru