Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snad jednou

30. 01. 2005
3
1
1700
Autor
Venom

SNAD JEDNOU

 

Sníh jsem měl až nad kolena. Bylo neuvěřitelně těžké jít dál a přesto jsem šel. Šel jsem dál a vysílením pomalu neviděl. Neviděl jsem ani tak, protože sníh, který mi prudký vítr hnal do očí, mi bránil jakémukoli rozhledu. Věděl jsem, jen, že musím jít dál. Nesmím polevit. Snad jednou tam přijdu.Černá otázka se ukázala okamžitě. „A přídeš tam opravdu?“ Bylo nesnadné na tuto otázku odpovědět. Musel jsem jen věřit. Snad ano. Šel jsem dál a najednou jsem sníh cítil i v krku, žaludku, nohách. Prostupoval celým mým tělem. Pomyslel jsem na ni.

Její obličej se mi ukázal před očima. Byla to nejnádhernější, co svět stvořil. Její blond vlasy pod ramena byly okouzlující. Její oči, které když se na mě podívaly, dokázaly být tak spalující, tak prosebné, tak… Její úsměv mě doháněl k šílenství. Když se zasmála, zatočil se celý svět a i ta nejhorší myšlenka se zdála být nicotnou. Její nádherně tvarovaný krk vybízel k vášnivým polibkům. Neuvěřitelné na ní bylo břicho. Dokázalo mě vždy dostat k nepříčetnosti. Její krásné nohy … Ach. Nemělo cenu nad tím dumat věky. Byla to ona, která mě ze všeho dostala. Když šel jsem tak pouští a neviděl jediný pevný bod než nekonečný písek, postavila mi tam studnu. Když jsem se napil, vysadila mi oázu. Když oáza byla osidlována, vzala mě k sobě. Snažil jsem se jí to vynahrazovat, jak jen jsem dokázal, ale pořád to bylo málo. Na její velkorysost jsem neměl. Na její upřímnost a důvěru mi chyběly míle. Chtěl jsem s ní být. Toužil jsem po ní psychicky i fyzicky. Miloval jsem ji z celého srdce a věděl to. Měla mě ráda a to já věděl taky. Byli jsme si blíž než ti nejbližší. O tom druhém jsme věděli vše na co jsme pomysleli a co jsme nevěděli, bylo způsobeno jen tím, že jsme na to nepomysleli. Byli jsme dokonalí přátelé. Oba jsme prožívaly radosti a lásky toho druhého. Radili jsme si v čem to jen šlo. Nic nám nebylo cizí. Toužil jsem po ní a nemohl ji dostat. Byli jsme to nejdokonalejší co jsem mohl najít a ona mě nechtěla. Měla mě ráda, ale nechtěla mne. Já ji také ne. Prozatím ne. Kdyby se cokoli stalo teď, již předem by to bylo předurčeno k záhubě. Musel jsem čekat. Musel jsem čekat až vyjde školu. Musel jsem počkat až se jí přestane utvářet osobnost. Čekal jsem na to samé i u sebe. Toto mohl být vztah, který by opravdu za něco stál. Ale…

Proč všude v životě u všeho krásného je „ALE“? Snad jednou. Snad jednou se změní. Snad jednou já dospěju. Snad jednou...

Zavřely se mi oči únavou a já to věděl. Nedokázal jsem to. Nedošel jsem tam. A v mysli mi komíhala poslední myšlenka: „SNAD JEDNOU…“


1 názor

evouš
20. 03. 2007
Dát tip
do živého*

Fairiella
13. 11. 2005
Dát tip
jak je? No teď skvěle... :-)

Venom
13. 11. 2005
Dát tip
Díky... bylo to vyjádření proudu citů--- jak jinak je?

Fairiella
14. 09. 2005
Dát tip
náhodou jsem na tohle dílko narazila. Nevnímám žádnou "špatnou slovní zásobu" ani jiné chyby, které ostatní vidí. Mám teďka tak trochu depresi a to, co čtu, mi přijde smutný a blízký a dám tipa, protože mi to prostě sedlo. Tohle chce číst ne jako slova vedle sebe, ale jako jednolitý pocit...tedy tak jsem to četla já a líbilo se mi to. howgh.

Tragicus
15. 05. 2005
Dát tip
Kdyz ctenare znudis, nemuzes cekat jeste, ze bude premyslet. Tento postup znam take, rika se tomu zpomaleni, ale tady je zpomalena cela povidka, kdezto "zpomaleni" ma byt nahle...

Venom
04. 04. 2005
Dát tip
Natahované je to proto, aby měl čtenář čas se nad tím zamyslet.... Má tam něco vyznít,.. nejde ani tak o děj... no skoro v žádné mé povídce nejde o děj...

Tragicus
26. 03. 2005
Dát tip
Je to sice nejkratsi povidka, ale uplne zbytecne natahovana. Dej se uplne ztratil. Asi nejslabsi, co jsem od tebe cetl.

Strč si ten nádherně tvarovaný krk do prdele a udav se piškotem!

Wicana
06. 02. 2005
Dát tip
tady je ten pocit žádného pořádného konce asi záměrem, ale mně se to zdá nedokončené i proto, že je tam málo obrazů, které by mě okouzlily, a po přečtení nemám pocit, že jsem si fantazie odnesla k sobě do pokoje. No Venom nemusí mít žádný pocit viny, protože vyhovět všem nejde, a chápu to neustále odkládání realizace snů, až jednou.. tolikrát už jsme si to všichni řekli

Vespa
31. 01. 2005
Dát tip
Dokázalo mě vždy dostat k nepříčetnosti. (promiň, je tam nepříčetnost, nikoli šílenství, má chyba) Neni zač, myslela jsem to dobře. S prominutím, Tulipanka asi vůbec neví o čem kecá. "Duši spisovatele" klidně mít můžeš, ale bude ti k ničemu, dyž ti budou lidi máchat hubu v medu. S pozdravy...Vespa

Je to s tebou špatný. to tvoje studium chemie ti vlezlo na mozek a zničilo tvou fantasii (jestli jsi někdy nějakou měl)

Venom
31. 01. 2005
Dát tip
Sorry, ale čekám trochu lepší kritiku, ne jen holé plácání, stejně dík, že jste to četli...

Všichni čekaj lepší kritiku, ale jak můžu napsat lepší kritiku ke sračce???

StvN
31. 01. 2005
Dát tip
Lepší kritiku si tohle dílo nezaslouží. Ale můžu ti jednu radu do začátku: často používáš slovo BÝT Bylo neuvěřitelně těžké jít dál Bylo nesnadné na tuto otázku odpovědět. Byla to nejnádhernější Její blond vlasy pod ramena byly okouzlující. Její oči, dokázaly být tak spalující myšlenka se zdála být nicotnou. Neuvěřitelné na ní bylo břicho. Vyvaruje se ho. Přečti si nějakou knihu, pro inspiraci třeba.

Vespa
30. 01. 2005
Dát tip
Pořád opakuješ "jít dál" (a to je jen příklad, přeháníš to v celém díle, které pak vyznívá afektovaně) v různých tvarech, já vím, že to chceš zdůraznit, ale jde to i jinak, někdy je dokonce zbytečnené rozvádět jednu naléhavou myšlenku, když se ti ji podaří napsat dostatečně jasně. Opakuješ i "její", což je opět zbytečné. Někde máš i nevhodné slovní spojení: "dostat k šílenství", lepší by bylo klasické "dohnat k šílenství" Příběh (pokud to tak mohu nazvat) je banální, s rádoby silnou myšlenkou (neříkám, že pro tebe to tak není, ale čtenář to nevnímá stejně, nemůže...) Rada: piš, čti to po sobě. Když ti to pomůže, klidně napodobuj styl psaní tvých oblíbených autorů (samozřejmě to pak nezveřejňuj, považuj to za cvičení), svůj styl si najdeš později, až budeš vypsaný. Jestli se na něco budeš chtít zeptat, ráda ti poradím.

Tulipanka
30. 01. 2005
Dát tip
Na mě to působilo dobře. Myslím, že máš v sobě "duši spisovatele". Jen tak dál. Troufám si říci, že toto je jedna z nejlepších povídek, kterou jsem dnes četla.

Venom
30. 01. 2005
Dát tip
No, jen k tomu slovnímu spojení... nemám tam dostat k šílenství, ale dohnat... Jinak mnohokrát děkuji za dobrou kritiku....

StvN
30. 01. 2005
Dát tip
To se nedá číst. Takhle omezenou slovní zásobu jsem už dlouho neviděl.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru