Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dračí chutě (1.)

01. 04. 2005
0
0
2185
Autor
schyza

Satira na pokračování, ze světa fantasy, kdesi v dalekém Vesmíru existuje Česká republika a je té naší dost podobná...

                                       Dračí chutě  (1.)

                                      -Radek  Protch

 

  Oheň pomalu dohoříval a družina spokojeně podřimovala, jen hlídací pes Alík čmuchal okolo, sem tam zvedl tlapu, aby vymezil prostor, kam se nemá nikdo přibližovat, pokud si to nechce rozdat s půldruhého metru dlouhým masožravcem.

  I Alíka pomalu začala unavovat noční služba, a tak vesele poskakoval a chňapal po všudypřítomných můrách, aby se zabavil.

  Nakonec to vzdal a odběhl k ohništi.

  -Hromotluku! Vstávej!

  -Co potřebuješ...!; odpověděl statný válečník mžourající do tmy.

  -Co bych asi chtěl! Chci se taky vyspat! Vy si myslíte bůh ví co, ale jsem taky jenom pes!; odpověděl mu huňáč a lehl si, co nejblíže k ohništi a nechal se ohřívat žhnoucími uhlíky.

  -Pro všechny psi na světě, proč zrovna my musíme mít mluvícího!; vztekal se hromotluk opřený o svůj ohromný kyj.

  Cosi se mihlo oblohou, ale hned to zmizelo.

  -No to snad né, já už mám halucinace! Měl bych jít někoho vzbudit, aby mne vystřídal.; pobrukoval si hromotluk pod vousy.

  -Na mě klidně zapomeň!; ozvalo se od ohně, kde se právě převaloval ohromný pes.

  Hromotluk si promnul vousy, a pak se vydal k nejtajemnější postavě družiny, byl to Bělovlas. Než však stačil k mágovi dojít rozevlál mu poryv větru jeho zacuchané a slepené vlasy.

  Rychle se otočil. V tu chvíli připomínal spíše než válečníka Alberta Einsteina.

  -Vstávejte, je tu...; křičel Hromotluk, ale byl přerušen.

  -Drak, si chtěl říct, ale proč takového povyku?; divil se drak, třikrát vyšší než barbar.

  Pes u ohniště zvedl hlavu, aby se podíval, co se děje:

  -Tak to teda né! Já sem hlídací pes, tohle nemám v popisu práce!; a opět položil hlavu na přední tlapy.

  Mezitím už všichni vstali a pozorovali ohromné "zvíře", v jeho bílých šupinách se odráželo poslední světlo vyhasínajích uhlíků.

  -Snad jsem vás nevyrušil?; ozval se drak.

  Bělovlas vystoupil blíž k drakovi a v rukouch držel pergamen.

  -Ty jsi Terry Squatter, povoláním bílý drak?; pokračoval mág.

  -Ano, nejznámější ze Squatterovic rodiny. A vy?

  -No, já jsem Bělovlas, ten velkej je Hromotluk, ten malej je Pastefix, ten prostřední je Tixtajt, a to chlupatý to je Alík.

  -Musíte dělat takovej rámus!; ozvalo se od ohně. Rezignovaně si pak tlapama přikryl uši.

  -Abych se vrátil k věci! Takže Terry Squattere,  byl jste obviněn ze sežrání princezny Pacohontazz. Máte k tomu co říct.

  -Jsem nevinen!

  -To se ještě ukáže! Máte na to nějaký důkazy?; vmísil se do hovoru Pastefix.

  -Dojděte se podívat za kopec do jeskyně! Ta, no ta..., prostě mě vykopla z bejváku. Teď to letím nahlásit!

  -Hmmm....prekérní situace, ale k tomu nejsme kompetentní!; bělovlas si promnul svůj bílý vous a pokračoval:

  -Prozatím vás budeme muset zadržet!


Alojs
16. 04. 2005
Dát tip
Naprostý souhlas s Vikou/Vikem. Kdybych měl své názory shrnout do celku, znělo by to asi stejně. Já vím, těžko soudit po první části, ale že by mě to nějak namotivovalo ke čtení těch dalších, to se říci nedá. promiň

Vika
01. 04. 2005
Dát tip
Mám za to, že pro dospělejší to má málo vtipu a pro děti tam je moc "dospělejch" narážek. Navíc, celej příběh se dělo vlastně jen to, že mluvící pes přišel k ohni a přiletěl drak, kterýho vykopla princezna z domu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru