Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nebezpečná zvířata

02. 06. 2005
2
2
5079
Autor
JeanJoche

Na přání...

Medvěd grizzly zabije

šlehnutím své mocné pracky.

Velkým štěstím pro nás je,

když přestane dávat facky.

 

Krokodýl si žije v Nilu,

loví ryby, také savce.

Ten má zuby jako pilu,

neboť patří mezi dravce.

 

Když tygr prochází travou,

má-li krávu chytit,vrtá mu hlavou.

Má-li skočit po krávě

nebo zůstat v té třávě.

 

Průkopník moří je žralok.

 

Cestou sežere pár lidí.

 

Krev pro něj je mok.

Za své činy se nestydí.

 

Nosorožec - zlý to pán,

v savaně žije si sám.

Každý člověk se ho bojí,

nebezpečný je on v boji.

 

Štír má velmi prudký jed.

Lev zabije tě hned.

Medůza si v moři žije

a upír zas krev nám pije...


2 názory

pété
26. 01. 2007
Dát tip
to je blbina, tak do leporela..max

Yetting
21. 01. 2007
Dát tip
MNO, jak se občas dívám na kreslené seriály pro děti, tak je tato básnička pro dnešní caparty asi dost srozumitelná. Ale nemyslím, že by to bylo zrovna správné.

JeanJoche
12. 06. 2005
Dát tip
A diskuze se nám krásně vyvíjí...;)

REDH0T
03. 06. 2005
Dát tip
opice - neukrývej se za zdmi bohnických léčeben. Poznal jsem tě Brau(ma)ne...:o)

Krokodýl
03. 06. 2005
Dát tip
ááách, jsem tvé nejoblíbenější zvířátko??? :o)) tak tebe v požírání vynechám :o))

celer
03. 06. 2005
Dát tip
..výjedáj 'dgláca, ZVONKU!!!:) ..je to tak strašně silný projev klasické Zvonoviny, že bych možná věřil tomu, žes nebyl za žádných okolností střízliv(...)-- ---Ale to se cení(já)páč tehdy jsi Zvon a zvon azvon:) ----popis je taková hříčka a konec..- musím přiznat, že i po těch letech, co tě znám jsem to nečekal ... ***

REDH0T
02. 06. 2005
Dát tip
no tedy - průkopníkem moří je žralok bych jako otec Furrat zdejšího serveru prohlásil za heslo dne a poděkoval za pěkný a plynulý rytmus výše uvedeného díla... Pěkně děkuji

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
REDHOT:Taky děkuji za příjemnou kritiku...nádherně mě rozesmála...

Krokodýl
02. 06. 2005
Dát tip
áno, být tebou, dávám si na krokodýly opravdu velký pozor. Nežijeme jen v Nilu, ale i v České republice, jak vidíš. Takže až smočíš paleček svůj třeba v Berounce, raději se rozhlédni. Budu u břehu....já i mé ostré zuby :o)) ano, je to taškařice....rozesmála mě

REDH0T
02. 06. 2005
Dát tip
a já myslím tuším, kdo je neoOpica... dlouho jsem to původně četl jako slovo s dámdkým přirozením, než mi došlo něco vo opicích.... Opice - mýlím se...???!!!!!!! :o)))))))))))))

REDH0T
02. 06. 2005
Dát tip
Opice - viděl bych to mezi karlínem a vinohrady

romale
02. 06. 2005
Dát tip
Tohle je náhodou velice zajímavý počin. Báseň nádherně dokumentuje světovou faunu a to vtipně a dynamicky. Hned od první sloky je čtenář v táhnut přímo mezi ty fascinující stvoření. Je upozorněn na nebetyčnou sílu a zuřivost mědvěda grizzlyho, vtipně proloženého - "když přestane dávat facky", což nádherně kontrastuje s vážně míněnou problematikou. Dovídame se i geografické souvislosti... skoro jako bychom se nacházel v divokém toku nilu mezi nebeupečnými stvořeními s velkou tlamou. Ne náhodou je použita metafora s nářadím na zpracování dřeva... to autorova prozřetelnost, záměr a vtip servíruje nám takto skvostně zpracované verše. Sloky s tygrem a žralokem jsou vůbec nejdokonalejší. Nevím, jak ostatní... ale bych s těmito tvory nikdy nechtěl setkat o samotě. Pasáž o nosoržci není podána tak jednostranně, jak by se na první pohled mohlo zdát ... slova - "zlý to pán" jsou okamžitě vyvážena veršem o osamělosti a smutku, což je takřka k dojetí. Závěrečný verš s upírem jen podtrhuje autorův smysl pro vtip a také jeho oduševnělost a schopnost téma odlehčit. V podstatě jde o metaforu - všichni jsme upíry a vzájemně si pijeme krev, není-liž pravda. Autor však nechce řešit společenskou krizi a vše přechází ve vtip. Dílo je zvládnuté precizně po všech stránkách. Být redaktorem, s výběry neváhám (vůbec se divím, jakto že jsem dílo nenašel ve zlatém výběru, ale budiž... s vědčí to úrovni Písmáka - to nechci pobuřovat...) Tak alespoň tipem hodnotím tento skvost... R.

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
Když jsem si četl prvou kritiku od REDHOTa, myslel jsem, že je to první a poslední vtipná kritika k tomuto dílku (dá-li se to tak vlastně napsat)... Ovšem diskuze, která se posléze rozpoutala mezi neoOpiceí a REDHOTem, mne rozesmála ještě víc. Neřkuli Romalův rozbor díla (resp. i citově zabarvená kritika neoOpice)...Romi, nečekal jsem, že se za svého života dočkám toho, aby mé pisálkovské fantazie někdo takovým způsobem rozebral, zvláště pak tak odborným stylem... Když jsem si četl tyhle kritiky, nemohl jsem si nevzpomenout na (ex)písmáka, jehož Díla se těšila téže takým bohatým posuzováním...Zajisté si na něj rádi zavzpomínáte třeba tady či tady...

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
A na krokodýly, ty fosílie z dob mesozoika, na ty si dám fakt bacha...ačkoliv jsou to má nejoblíbenější zvířátka:)

romale
02. 06. 2005
Dát tip
Sakra to je paráda, já z toho fakt nemožu, chceme Komrce zpátky!!!

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
Teď jsem si všiml, žej sou to novější povídky...tohle je stará < a href="http://www.pismak.cz/dilo.php?num=77098klasika"> klasika ...

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
< a href="http://www.pismak.cz/dilo.php?num=77098"> klasika ...zatracený hypertext...

JeanJoche
02. 06. 2005
Dát tip
klasika!!! NEnávidím HTML!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru