Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Královna Mapp

10. 06. 2005
4
1
2949
Autor
exorcista

Někdy, když cítíte, že všechno co právě děláte je jedním velkým neúspěchem, je nejlepším řešením zkončit a začít znovu od začátku.

Na procházce městem jsem potkal královnu Mapp.

 

Neldřív jsem ji nepoznal.

Měla na sobě ošoupané šaty, prošlapané střevíce a krmila holuby na lavičce v parku.

 

Chtěl jsem se jí vyhnout, smrděla jako podložka pod psa.

Jenže pak se na mě podívala a usmála se.

 

Seděli jsme na lavičce vedle sebe a ona ještě pořád házela vtíravým holubům dropty.

Nějak jsem nevěděl kde začít hovor.

Tak jsme seděli a mlčeli do klapání holubích drápků po betonu.

 

Setmělo se.

Každé auto, které projíždělo kolem, vrhlo na její postavu světlo husté jako mléko a to způsobilo že trochu zprůhledněla.

A když ten nepřátelský svit uhasnul za zatáčkou, dodali jí stíny tušení hloubky a tejemna.

Jako by mohla být vším co jsme si v hlavách schopni představit.

Vším, co nám naše stále omezenější fantazie předhodí, jako pán kus flaksy čoklovi.

V jejích vlasech se tiše proháněl vítr temných lesů, oči ukrývaly divokou zvěř a černé rty našeptávaly stínům o světě za oponou světla.

Odhodila poslední kousky pečiva a složila ruce do klína.

Pak se na mě podívala, po rtech jí přeběhl krátký úsměv a řekla:

" Odpouštíme vám."

 

Seděl jsem na lavičce a díval se na rychle řídnoucí hejno holubů.

Rozlétávali se pryč, do všech stran.

V hlavě mi těžce rezonovala myšlenka, přelévala se a vyplňovala každičký volný kousek.

Co to bylo za myšlenku?

Kdyby jste mě zabili, nevzpomenu si.

Ale zůstal mi po ní pocit, že něco zkončilo.

Stejný pocit, který se vám vybaví ve chvíli, kdy si uvědomíte že vaše dětství zkončilo, že teď se k vám bude svět chovat jako k dospělému a očekává to samé od vás. Stejný pocit, jako je ztráta toho nádhérného světa objevů, průzkumů tajemných míst a nedůvěry vůči totalitní vládě reality. Hořký pocit, že kouzlo se s konečnou platností vytratilo.

 

Zvedl jsem se a vydal na cestu domů.

A park, kterým jsem procházel, mi připadal nestvůrně šedý a skutečný.

 

***

 

Když dětství skončí, musíte vzít kladivo a hračky rozbít na tisíce malých střepů.


1 názor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru