Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bílý kůň - bílý slon

31. 10. 2005
10
1
4806
Autor
dadíková

1996

  

 

  Na podlaze autobusu se válel její kůň. Ani ne válel, spíš se tam usadil, uvelebil. Kde měl taky jinde spočinout, copak kůň může sedět na sedadle? On tedy ležel.

  Autobus byl plný lidí, většinou starších dam.Seděla u hlavy koně. Kde taky jinde, bála se o něj. Jak bude snášet cestu? Kdo jakživ vezl koně autobusem?

  Jedna žena, dáma se žlutě až rezavými kudrnami a s obličejem maskovaným líčidlem  jako v panoptiku, zeptala se, marně zakrývajíc závist spojenou s nenávistí: "Prosím vás, jak si to tak představujete vozit koně autobusem? Kdo to kdy viděl, takový nesmysl. Jak my k tomu přijdem, cestovat tady s tím zvířetem. Rozvaluje se tu přes celý autobus."

  Má pravdu.Tušila, že tohle není v pořádku a marně přemýšlela, kde ke koni přišla a proč to velké, bílé zvíře cestuje s ní. A kam vlastně jedou.

  Věděla jen, že je bezmocný a přece mocný svou vyjímečností a taky krásou. Věděla, že se musí o něj postarat, že je za něj zodpovědná. Že je její.

  Už předtím, kdesi jinde mu zkoušela dát napít vody z láhve a povedlo se, pil jako dítě. Vzal si seno a snaživě přežvykoval. Měla radost, že nezůstane o hladu.

  Je to bílý slon. Povídá mu: "Snad by sis mohl podat taky něco chobotem. Vždyť jsi slon, máš chobot, ne?" Ale slon měl jenom takové malé, úzké ručičky, překvapilo ji to.

  A vůbec, vždyť to není slon, je to kůň, bílý kůň. A že ho vezme do jejich domu. Do vily u schodů. To hned bylo všude kolem pozdvižení. Jak může jít kůň po schodech nahoru? Jak se vůbec může vejít do bytu? Ale vešel. Vešel.

  Rozhodla se ho zase nakrmit, musí přece něco jíst. Něco pořádného. Lžičkou ho začala krmit pribináčkem, nebo to byl jogurt? Ale kůň se začal po pár soustech bránit a povídá: "Nedávej mi to, je to hrozně studené. To já nechci. To já nebudu jíst."

  Překvapeně, se lžičkou v ruce na něj zírala.

  Jak může kůň mluvit?

  Jak může mluvit slon?

 

  Nedávej mi to, je to hrozně studené.

 

  

 

 

 


1 názor

Hwi Nori
01. 11. 2012
Dát tip

Mám teď po dočtení hlavu plnou koně. Nebo to je slon? Na chápání už ale místo nezbylo... Každopádně tip.


UfoTofu
08. 12. 2005
Dát tip
joo to je fantazie:) parádní *****

dadíková
08. 12. 2005
Dát tip
díky tobě...

dadíková
05. 11. 2005
Dát tip
no mě taky.....:)))))

Petr_Pan
05. 11. 2005
Dát tip
:-)))

Petr_Pan
04. 11. 2005
Dát tip
júúúúú :-)) je to roztomilý a líbí se mi, jak je to nafrázovaný - ňam ňam - četla se báječně, i kdž - když začal slon do toho, trošku mě to rozhodilo .. :-)) TIPík

K_Anče
31. 10. 2005
Dát tip
Ti musim něco říct: tuhle, bylo to asi pře devíti lety...jedu si tak busem a přistoupila jedna s ... no, tehdá sem měla eště svý žlutorezavý kudrny, myslim, že už si ani nevzpomene...

guy
31. 10. 2005
Dát tip
jo, v devadesátým šestým šly tyhle bílezvířecí dobře na odbyt ... :-)

dadíková
31. 10. 2005
Dát tip
guy dumám. zda tovje poznámka má nějakou hlavu patu, ale zdá se že ne...:))

guy
31. 10. 2005
Dát tip
já jen, že v devětašedesátým jsem taky měl hodně snů o bílých zvířatech ... tak jsem myslel, že to byla ňáká akce ... :-)

dadíková
31. 10. 2005
Dát tip
a kterejch, myšek snad ne...:)

guy
31. 10. 2005
Dát tip
když já nemám tak dobrou paměť, jak ty ... :-)

dadíková
31. 10. 2005
Dát tip
jenyku je to starej text, něco mě donutilo ten sen zapsat...a teď jsem ho sem teda nakonec přepsala...:)) hřích mládí, no...:))

Diotima
31. 10. 2005
Dát tip
je to pěkný úlet, TIP :-)) tohle surreálno dělá radost, viď?

dadíková
31. 10. 2005
Dát tip
velkou....možná si ještě něco někdy zkusím...no, já vlastně víceméně zkouším... zdravím tě

pozorovatel
31. 10. 2005
Dát tip
mě to moc neba.. tak se třeba vrátim jindy

sklenář
31. 10. 2005
Dát tip
úplně mi nevyhovuje jazyk - víš, že nejsem žádný génius - tak to neumím líp napsat - je to jemné, snové, ale zdlouhavě napsané - ta poslední věta je výborná - tak asi... :-) Sem si vzpoměla na bráchu - když byl malej (4roky) - takovej modrookej, blonďatej andílek - křehounkej, vrchol sprostoty u něj byl blbec, nebo pitomec - (jenomže miloval párky a věděl, že je babi koupila) - k obědu dostal omáčku s knedlíkem - podíval se na babičku - praštil lžicí do talíře a vykřikl: "Tak todle, todle vám žrát nebudu!" .... :-)

dadíková
31. 10. 2005
Dát tip
hahaha recht měl kluk... no je to takový dřívávější pokus o cosi...tohleto

sklenář
31. 10. 2005
Dát tip
brácha byl a je! - bezva :-))) - jednou ti budu vyprávět jak krmil (3-letej) dědu suchejma mouchama (takový ty - vysušený mrtvolky na parapetech) :-)))

stanislav
31. 10. 2005
Dát tip
legrační textik.

Smetiprach
30. 10. 2005
Dát tip
až zase pojedeš s malým autobusem, nehul !!! :-))) *

dadíková
30. 10. 2005
Dát tip
kdoví kam příště pojedu, za jakých okolností a s kým...:))

Smetiprach
30. 10. 2005
Dát tip
hmmm, ale stejně... nehul, nebo spíš, nehul tolik... :-))))

dadíková
30. 10. 2005
Dát tip
ale já nehulím..............................:)

dadíková
30. 10. 2005
Dát tip
už se mi tento nikdy nezdál.......:)))

Smetiprach
30. 10. 2005
Dát tip
tak v tom případě už asi fakt nehulíš... :-))

dadíková
30. 10. 2005
Dát tip
nech teho...:)

Smetiprach
30. 10. 2005
Dát tip
mlask... :-)*

Craerassy
30. 10. 2005
Dát tip
jako sen je to krásný, nesmyslný a podivný, tak jako sny často bývají, a za to tip:-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru