Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sám sebou

09. 09. 1999
1
0
1969
Autor
zámek

Příteli! Ty, který pláčeš na hrobech promarněných příležitostí, slyš hlas vlastního "Já". Naslouchej mu. Čím pozorněji mu budeš naslouchat, tím intenzivněji bude onen hlas znít. A čím silněji bude hlas Tvého "Já" znít, tím blíže budeš svému pravému "Já". Tomu, které nebuduješ, neboť není ničeho, co by mohlo zdokonalit jeho dokonalost, nýbrž poznáváš. A pak, nabudeš-li takového poznání, jež ústí v uvědomění si, pak teprve můžeš říci, že jsi našel Cestu.
Silly
11. 01. 2001
Dát tip
mě se to stává taky :-) a třebas si to i napíšu, abych nezapomněla, a zapomenu... myslíš, že nějaké naše "Já" opravdu existuje....? "ono" se projevuje, "zní"... ale co to vlastně je...?

zámek
03. 01. 2001
Dát tip
.. často mi to utíká .. ta báseň je přelom v životě .. navzdory pravdám vyčteným z knih :-)

zámek
03. 01. 2001
Dát tip
.. zpětně je to na pár facek (stává se mi moc často, že něco napíšu nebo že na cosi přijdu, cosi pochopím, ale přestanu si toho vážit, jakoby to opustím .. jsem divnej :-)

Silly
08. 12. 2000
Dát tip
"... některé moudré myšlenky je lépe nalézt nejprve sám a teprve posléze je posílit četbou ostatní literatury ..." "... hledám ... naleznu ... uvědomím si ..." mluvíš mi z duše... tohle je silná báseň, alespoň pro mne... "rozdám" (21.9. nebývá často umožněno, slovy 10.9..., bohužel ani "přijmu") to pravé uvědomění si mnou samotnou má obrovskou cenu, pro mně... pravdy vyčtené z knih, citáty, ač zaujmou svou hloubkou, jsou mnohem méně osobní... ale ty víš, viď ... TIP za každou větu této básně

Helča
01. 12. 2000
Dát tip
Krásná myšlenka. Není nová, ale je třeba to pořád omílat ze všech stran. Dík. Možná trochu viz Bibša, chtělo by to zahřát, nebo rozesmát. kačka: krása, jdu s vámi.

kačka
14. 10. 1999
Dát tip
Blaze tomu, kdo nalezl správnou cestu a jde po ní...pokud je to ta úzká, jediná k otci, jdeme spolu...

zámek
21. 09. 1999
Dát tip
... hledám ... naleznu ... uvědomím si ... rozdám ...

snoopy
15. 09. 1999
Dát tip
..a sakra..

Bibša
12. 09. 1999
Dát tip
Koukám, že jsi svou cestu našel. Je to ale takové neosobní. Na to, že to začíná slovem Příteli!

slavek
10. 09. 1999
Dát tip
pěkná meditace.

zámek
10. 09. 1999
Dát tip
... některé moudré myšlenky je lépe nalézt nejprve sám a teprve posléze je posílit četbou ostatní literatury ...

Bolek
09. 09. 1999
Dát tip
dost sugestivní stylizace, připomínájící mudroslovné či gnostické spisky z 1. a 2. stol. 1. tisíciletí n.l.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru