Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hranice hříchu?

06. 10. 1999
5
0
2220
Autor
Tanizaki

Na velké téma ...
(z kterého jsem se opět vyvlékla)
V poděkování všem ...
(i když je to o ničem)

(Je to hra? Nebo nic... Pouštíme se do pranic - z Etny oheň opět hřímá!) Máme vůli plnou chutí... Ani voli nepřinutí chtíče couvnout Rozum dřímá! Laskominy doháníme jíme znovu cizí sliny... Pod polštářem stárnou miny Na papíře pero skřípá A venku už zase svítá... Hradní cetky - hřiby chudých poskakují v sudbách (..kudy?) Sudy vína... zašlá kniha Dávný příběh tiše klímá ---- Ženský klín má každá žena... Jen některá, nestřežena necítí se ohrožena Závoj z duše lehce snímá Tělo jemně poodkrývá Na svou oběť v skrytu číhá --- Výpad! Skok! --- Pak odpočívá Nikdo neví že je vinna... Ale pozor! Má i syna! Takže muži - jak je známo - podobní jsou, milá dámo!
leontynka
26. 08. 2004
Dát tip
to byla rána... málem jsem se při tom tempu zapotila... tahle tanizaki byla ta "moje" :)

Bibša
13. 08. 2003
Dát tip
Pořád je to jedna z tvých nejdokonalejších básní! Když si uvědomím že vznikla na objednávku jako téma měsíce, tak musím opět, zase smeknout klobouk a tiše tě obdivovat.

Čolito
11. 04. 2002
Dát tip
zvláštní....poutavý......*

ulita
28. 11. 2001
Dát tip
jíme cizí...sliny? tak jo...

Wopi
30. 03. 2001
Dát tip
t

Janis
29. 12. 2000
Dát tip
no jo hranice hříchu a neobjektivnost-co víc si přát?!

Carodej
02. 10. 2000
Dát tip
Břízo, proč mám pocit, že jsi kapku - neobjektivní?.o)))))

kačka
13. 10. 1999
Dát tip
Proč mě to bolí? Asi píšu sama proti sobě, váhu slov hledá obtížně i Bříza, napsal.. Báseň jinak skvělá, "pochlebuju" spolu s davem příznivců a možných ctitelů, jen bych ubrala to(z)/závoj duše lehce.. a taky Výpad, Výskok...bez (pak) odpočívá/, ale jen můj názor...

AHED
12. 10. 1999
Dát tip
Tanizaki moc hezky si to napsala...tak nějak opravdově, uvěřitelně ... děkuji za brouka do hlavy...dnes už minimálně pátého...

Krytyk
08. 10. 1999
Dát tip
Milá Tani, ty jsi opravdu v pohodě, není to ani trochu ženské být tak chytrá a tolik vtipná.. a přitom jsi docela ženská :-) je to divný, takhle dobře píšeme jen my chlapci :-)

slavek
07. 10. 1999
Dát tip
(Tanizaki nečti), ViNiLe: co mohu říct víc, než vynikající vkus
(ViNiLe nečti), Tanizaki: Dva super lidičky se dali dohromady. Mám z toho obrovskou radost. Jste super pár.

Print
06. 10. 1999
Dát tip
Tani...hranice hříchu... Co je za nima? Co? Řekni mi to! Prosím...

Bříza
06. 10. 1999
Dát tip
Já se omlouvám, ale nejde mi nereagovat k týhle básničce: (teď budu chvíli sprostě nadávat, tak neposlouchejte)
--------------------------------------------
censored
--------------------------------------------
UF - tedy - ejhle dílo. Dokonalá práce s rytmem, práce s fonetikou (vůle-voli, laskominy -cizí sliny - stárnou miny, sudbách - sudy, klímá -klín...)
SILNÉ obrazy (nemá cenu uvádět které...)
TOTÁLNÍ čtvrtá sloka - na pomezí surrealismu a dadaismu, dokonale ozvláštňující ....
To vše spatlané a slepené dohromaty Leontýnko -Tanizakismem i s drobnými stylistickými chybami, které nás zachovají v příčetnosti (pero spíš skřípe, než skřípá...)
Celkově - jsem na šrot - k odpisu....

je mi líto - jinak to nešlo ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru