Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..oko holubí

20. 05. 2007
12
13
4469
Autor
Rabb

nědávno jsem byl na týdenním pracovním pobytě v Bysřici pod Hostýnem. V takovým gigantickým a mistrně architektem navrhlým pensionu. Sola Gratia.. ..mno a měli tam i knihovnu, tak jsem do ní jednou, když jsem měl zrovna volno, nahlédl a narazil jsem na Povídky ze Slovácka psané nářečím. Celkem jsem se pobavil.

.
.
.
Tehdá, kdež fanóš, šak ho znáta, také staré dědula to bel, po vrabcách střélal, po těch ptákách, a naráz štréchl patronem poštovskýho holůbka přémo skrz lebeňu. Ne žeby, pakoň, trefel teho mésto bolubiska vrabčáka pobóchanýho. No kdeže. Luft. Holubisko sebú šváclo vo zemisko, troška sebů zamlelo, zamrkalo vočiskama a bylo tuháč.
  Dědka nemehlo napadnůť nic inačího, než že přelóská to psaníčko, co ten ptáčisko neščasná sebů u noženky vláčal. No a dědek řéka: "Bóžo, ten bel spojeneckej!"

.
.
.

13 názorů

Rabb
28. 03. 2010
Dát tip
děkuji, Dragoro.. knížku doporučuju, tam se člověk nasměje :-)

Dragora
27. 03. 2010
Dát tip
naprosto super :-))) T

satannáš
05. 07. 2007
Dát tip
zpívám ptákům a zvlášť holubům T

chlapeček
21. 05. 2007
Dát tip
jo po ptácích se střílet vopravdu nemá, nemusej bejt jen spojenecký, ale přímo vlastní..

Duchové
20. 05. 2007
Dát tip
och ne ne ne, děkujeme, my tato různá nářečí jaksi nemůžeme ani cejtit. Ale takhle jako parodyjka je to sranda. :))

Oldjerry
20. 05. 2007
Dát tip
Duchu : To není hantec, spíše trošku posunutá hanáčtina... Chceš-li si něco přečíst v hantecu - se pobavíš - tuto adresu... http://www.sweb.cz/ZUT_1/hantec.htm

Duchové
20. 05. 2007
Dát tip
to je hantec toto? ale příběh dobrej, tak je takové hořké pousmání *)

Rabb
20. 05. 2007
Dát tip
už opraveno.. jsem se rozjel, mno.. to měla být jedna věta totiž.. :-)

Oldjerry
20. 05. 2007
Dát tip
Citáty ? tos tedy ujel. Debe to bela miniatúra tož to be belo iné. To be ťa tipajz štréchl tajak teho holóbka...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru