Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zapisovací sen o ne/známé lásce a iluzi

24. 06. 2007
1
11
4194
Autor
Milly

18.5.2007 po Večeru přiměřených depresí Zory Šimůnkové v Obratníku. Pavel Zajíček "Čas je výkřik uprostřed noci" 3. Kdo dokáže číst v knihách bez myšlenky nikdy nenapsaných bez míst a bez paměti v knihách pocitu


Stojím tu u stěny s knihama a vlevo ode mě dlouhovlasej chlap u stolečku se dvěma křeslama sedící v jednom z nich. Stydím se sednou si do toho druhýho... a cítím se při tom tak rozechvěle...
Neztratit nikdy schopnost toho citu!
A možná je to jak píše ve svém článku PanKaplan...- láska k neznámému...- láska pro pár okamžiků a možná tím líp, že neoslovím ho a nevím o něm nic.
Hraje tu příjemná, uklidňující hudba, já se červenám poté, co jsem si sedla proti němu (i když trochu stranou), a on si mě snad ani nevšiml.
Co bych dělala, kdyby na mě promluvil??
A co si vlastně zapisuje on?
Moci si jen tak snít... Já- nesmělá... stoleček drnčí... nesmělá děvka- nebo už nejsem snad zamilovaná?
Kéž bych už nebyla!
I když bych měla být...- zatím uplynulo jen málo času.
Napětí v krku. Mám bolavé koutky úst a pupínek na bradě, v nosu mě škábe.
A kde je život?
"Tady a teď", napovídá vzpomínka.
Magický okamžik- asi jen pro mě (pochybuju, že on by si také právě nyní o mně psal), a možná, že tím líp.
Číšník se ho teď přišel zeptat, jestli chce platit kafe, a já tak zaslechla jeho hlas!
Nic moc...- škoda ztracených iluzí.
Zavírám oči, poslouchám Šípkovou Růženku a představuju si, že až je otevřu, uvidím proti sobě jen prázdné křeslo..., napětí v šíji.
Ne... Pohled na něj- plavé, dlouhé vlasy, černý plášť, černý svetr, bílé kalhoty, černé boty. Rty dobalil cigaretu, zrak upřený dolů. Co kdyby ho zvedl a spatřil, jak na něj civím? Nebezpečí. Působí přitažlivě.
Vstává a zkoumá stěnu knih. Mé "Chcete pustit?" následuje jeho "Děkuji."
Náhle spadla asi deseticentimetrová knížečka (vlastně dvě v obalu)- jen tak, zničehonic... Zvedám je.
Rychle zavírám sešit a tvářím se, že hledím na řadu knih.
Pohled..., tváří se docela studeně- taky mě asi nepozoroval.
I to, jak ho slyším zapalovat si cigaretu (teď odklepl popel) mi připadá erotické.
Prudkými pohyby si odhazuju na záda své vlnité vlasy a zase je nechávám padat do obličeje, ale on mě asi beztak nevnímá.
Jako by to trochu symbolizovalo mé vztahy k mnoha mužům i ženám, kteří někdy zaujímali významnější místo v mém životě.
Registruju snad každé jeho odklepnutí do popelníku.
Někdo mi poklepal na rameno- leknutí. Kamarád se loučil... A on pořád jen s vráskou na čele hledí do knihy.
Fascinována knihou básní... údivem a nadšením otevřená pusa. Vášeň v básních. Balí si cigaretu. Líbí se mi to na chlapech- jemnost rukou... Dívá se na mě, nebo ne? Jde na záchod.
Nasadí si černou čepičku na hlavu (zezadu zahlídla jsem černou gumičku na hladkých vlasech), koupí knížku a odchází. Cink a konec snu. Jak by se asi tvářil, kdybych mu za něj poděkovala?
Naneshledanou, dveře se zavírají.


11 názorů

Milly
02. 08. 2007
Dát tip
Souvislosti? Vždyť je to popis určitýho úseku času- co nejpřesnější zachycování myšlenek, jak mi to šlo...., tak tam souvislosti musí být.... :-) A fantazie....., no, asi jsem jí v těch chvílích neměla moc, nevím.. :-))

Lakrov
02. 08. 2007
Dát tip
Snímek čehosi. Ztrácím se. Chybí mi souvislosti. Nebo fantazie. Umím si tenhle textík představit jako kapitolu románu; třeba dodatečně vloženou - to proto, aby navodila rozpaky a též trochu toho (erotického) vzrušení. Potopená? Nebo jen zásah (a kruhy na vodě :-) )

darksky
26. 06. 2007
Dát tip
sak to ti neupiram :)

Milly
25. 06. 2007
Dát tip
A já Ti dám starou opici! Vždyť jsem tu dýl než Ty!! :-))

Milly
25. 06. 2007
Dát tip
Já to pochopila.. :-) Jen to hned nenaskočilo, tak mě napadlo, jestlis nezapomněl..... Tohle mě moc těší.

darksky
25. 06. 2007
Dát tip
n* no drive nej ted oblibeny :D sem stara opice zvyklej na starej pismak... uz reznu :)

Milly
25. 06. 2007
Dát tip
Darksky, děkuju..... :-) Těší mě to... n*? A kdepak? .-)

darksky
25. 06. 2007
Dát tip
nevim jestli je to tim ze sem chlap nic extra pro chlapy tam nevidim ale i me se to libilo a moc... atmostfera, pohled do pocitu (otevreni se), dilko zasekle v realite chutovka dekuji. t*+n*

Milly
24. 06. 2007
Dát tip
Náhodou...- radši si sem napíšu, že jsem to dala včera přečíst dvěma chlapům, kterejm se to líbilo! :-)

Jakubisko
24. 06. 2007
Dát tip
no...já taky ne...:)

Diana
24. 06. 2007
Dát tip
Já zase nevím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru