Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dotknúť sa neba

01. 01. 2008
6
8
2166
Autor
slovak

Len tak som sa zamyslel na prelome rokov...

  Keď som mal štyri či päť rokov, zdalo sa mi, že nebo je tak blízko, stačí zájsť až na horizont a môžem sa ho dotknúť rukou. Keď som podrástol a zmocnel, na ten horizont som došiel a nebo bolo znovu ďaleko. Z toho som už vyrástol a pochopil, ale aj tak rád by som vedel, ako sa možno dotknúť neba.
  Ešte teraz, kým je čas. Ten ako by bol cvičený na dostihy. Sedíme mu na chrbte, niekto v sedle, niekto bez  a zabodávame  mu ostrohami do slabín, len aby sme predbehli ostatných a mohli udávať smer. Niekedy možno ani sami nevieme, či ešte vôbec bežíme po tej správnej ceste.
  Je zaujímavé, že človek nedokáže stvoriť život, nedokáže koľko ráz, ani s tým svojim poriadne naložiť, pritom sa správa ako pán nad životmi a smrťou ostatných. Je to vážna chyba v myslení, zdroj nekonečných nedorozumení a krívd.
   Skúsme sa trochu zamyslieť, či náhodou netápeme v nejakom bludnom kruhu, či práve teraz nie je čas vystúpiť zo zabehnutých koľaji, prehodiť výhybku. Možno sú to koľaje pohodlné, ale nikám nevedú. Vraví sa, že kto žije  príliš pohodlne, rýchlo starne.  Preto by bolo rozumné tu starobu trochu oddialiť. Nežiť myšlienkami  stále v minulosti, alebo sa venovať len budúcnosti. 
  Tak ako vaše srdce bije teraz, pre túto chvíľu, aj rozum nech pôsobí teraz,  teraz  myslím,  teda som.  Som  ochotný  vstať a  odpustiť  tomu, kto mi  ublížil.  Teraz vstanem a poskytnem pomoc tomu, čo ju odo mňa očakáva.  Teraz poslúžim aj úsmevom, radou, dobrým slovom. Ak sa vám to bude dariť počas celého roku, nielen v období Vianoc, tak si môžete povedať, že ste sa dotkli neba.           

8 názorů

Marcela.K.
02. 01. 2008
Dát tip
...dotknout se nebe? Rozumím...ale stejně, jako se nesbíhají na horizontu koleje, nedojdeš do nebe...ale je dobře, znát cestu, kterou chceš jít... pak jistě nemineš cíl :-)

Kocour22
01. 01. 2008
Dát tip
- Som ochotný vstať a odpustiť tomu, kto mi ublížil. Teraz vstanem a poskytnem pomoc tomu, čo ju odo mňa očakáva. Teraz poslúžim aj úsmevom, radou, dobrým slovom Jsem zvědavej, jak dlouho ti to vydrží-:) Napiš zítra, zda máš pořád tak ušlechtilé myšlenky. Je pravda, kdyby všichni přemýšleli jak ty, tak by bylo líp... Ale tak to bohužel není..

Janina6
01. 01. 2008
Dát tip
:-)***

slovak
01. 01. 2008
Dát tip
Ďakujem za vašu námahu si to prečítať, aj za vaše slova.

reinka
01. 01. 2008
Dát tip
amen

a2a2a
01. 01. 2008
Dát tip
tato úvahy vyznívá i trochu jako sváteční slovo a nelze se s ní neztotožnit. Rád bych poukázal na jeden moment v textu, kde uvádíš, že jak jsi povyrostl, na horizont jsi došel ... a nebo byl znovu daleko. Dojít na horizont, je-li to vůbec možné, může znamenat velké zadostiučinění nebo také poučení, obojí je pozitivní, byť např. tomu poučení nemusí pžedcházet nutně něco šťastného. Tak či onak přeji Tobě, Vám ostatním i sobě, aby ony horizonty nebyly posledním místem před propastí, ale jen neodolatelnými dálavami. Hodně zdraví a radosti. a2a2a

levan
01. 01. 2008
Dát tip
a Hemingway zase povedal, ze zijeme len raz, ale ak poriadne tak to stačí :) *

Háber
01. 01. 2008
Dát tip
Shakespeare napísal: že my sme z tej istej látky ako naše sny************************************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru