Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ometání

Výběr: Print
27. 03. 2008
19
33
6771
Autor
Zbora





Sundal kabát

a odhrnul sníh z auta


toporně svíral v ruce
škrabku na led




Stál před svým domem
s nastartovaným autem
a upřeně se díval do oken





























33 názorů

Print
09. 05. 2008
Dát tip
...*!

no ... mám Tě ráda :-)

Honza_Princ
28. 03. 2008
Dát tip
ten začátek neni buhvijakej, toporně bych tam nedal už pro to že škrabka nemá většinou toporo, ale závěr líbí se!


Alimra
27. 03. 2008
Dát tip
připoměla mi jednu Fouckaultovu

Oldjerry
27. 03. 2008
Dát tip
Asi budou i lidé, pro něž tu máš málo informací. Pro mně je jich tady dost i na dva tipy. Leč jen jediného mohu dát....

Honzyk
27. 03. 2008
Dát tip
...neskromne napisu, ze ti rozumim, byt toto rika ma teta lekarka vzdycky, kdyz se uz chce zbavit nejakeho pacienta: "ja vam rozumim, ja vam rozumim.."..a po 4.porozumeni pacos vetsinou nevydrzi....

Zbora
27. 03. 2008
Dát tip
Nechci se obhajovat, jsem rád za každý názor, jen mě napadla paralela s průběhem života a prožíváním (každý to má jiné, každý si z toho bere to, co potřebuje). V každém životním údobí je prožívání jiné, smysl života nacházen v něčem jiném a vnímání estetiky se podřizuje z ne nepodstatné části zkušenostem a znalostem. To co dříve postačovalo se stává vyčerpaným a člověk se schání po něčem novém. Mám za to, že poezie je právě jedna z věcí, ke které musí člověk během života dospívat - není to něco, co by bylo všem a v každém věku společné. Osobně se mi popisnost dříve nelíbila. Potřeboval jsem trefnou metaforu, přirovnání. Něco, čeho se můžu dobře chytit. Dnes mě začíná přehnaná metaforičnost obtěžovat a mám rád jednoduchost, která pod svým banálním povrchem skrývá něco niterného. Tam, kde jsem dříve viděl poezii, ji už třeba nevidím a vidím ji tam, kde jsem si jí dříve třeba nevšiml. Nemluvím konkrétně o tomhle textu, který osobně nemůžu označit za takový ani makový, protože od něho jakožto autor nemám patřičný odstup. Mluvím obecně. Jen mě občas trochu udivuje jistota s jakou jsou někdy čistě osobní názory prezentovány.

Janina6
27. 03. 2008
Dát tip
Jakoby jen popis, ale je v něm to napětí pod povrchem...*

Juro
27. 03. 2008
Dát tip
No tak fakt, teda, no. Krásnej Muesse vzdávam hold.

Honzyk
27. 03. 2008
Dát tip
..mue: na tvy avi..."toporne", "uprene"...a motor hladce vrci....

Honzyk
27. 03. 2008
Dát tip
... melo byti:)

Honzyk
27. 03. 2008
Dát tip
vyborna...***, protoze (/:::/)

Smetiprach
27. 03. 2008
Dát tip
to Muessa3: když už jsem dostal avi... zkus místo uslzeného pindání napsat o babičce myjící nádobí... a potom mi pošli ještě jedno... do té doby prosím ne...

dadíková
27. 03. 2008
Dát tip
podle mě se pleteš, ale zkus

Vaud
27. 03. 2008
Dát tip
tohle neni od nas z Barcelony :-)) jsem si zavzpominal :-) *

Háber
27. 03. 2008
Dát tip
omeTená*:)

Kokrouč
27. 03. 2008
Dát tip
autor se nejspíš domnívá, že popisem činnosti/nečinnosti v určitém zádumčivém mžikuoka se mu podařilo zachytit i vnitřní rozpoložení. ale v poesii slon v hadovi nefunguje:)

Zbora
27. 03. 2008
Dát tip
N: to já nevim, já se ho neptal.

Juro
27. 03. 2008
Dát tip
Mám odejít, nemám..? Nebude mi stará neverná, alebo mám zoškrabať ľad z okien domu? Veľká dilema.

Norsko 1
27. 03. 2008
Dát tip
co tam viděl, zboro

Smetiprach
27. 03. 2008
Dát tip
pořád čekám kdy přijde vymítání...


archie
27. 03. 2008
Dát tip
téměř každé ráno :) je přesná

berg
27. 03. 2008
Dát tip
Huš jsem čet, a i tehdá líbilo. *

nadherna

dadíková
27. 03. 2008
Dát tip
tohle dělám často, i když auta neškrabu *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru