Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Utopenec

Výběr:
22. 07. 2001
18
5
3857
Autor
mejdej

Někdo rety smočil ve vřídle, jiný božkost vidí na jídle, další zas pentagramy střádá, jen bezbožník - já - verše skládá

Utopenec

 

K mojí slávě, k mojí poctě,

naložili buřta v octě,

s pórkem ba i s cibulí,

bez debat bez skrupulí.

 

"No tak okus! Už ho načni!",

radili mi celí lační,

chuťové buňky děly:

"Není dost uleželý."

 

Než bude mé chuti hovět,

dám si radši řádný oběd,

až budu hladov tence,

zhltnu pak utopence.

 

 

V pozdním parném odpoledni,

když druhové jsou již bědní,

dostávám spásný nápad,

vím kde, po čem se sápat.

 

Nořím se do láhve s octem,

ač ten neprospívá kostem,

cítím svěží úlevu,

zmámen vůní nálevu.

 

Když pojídám utopence,

říkám si, že z buřtů věnce,

v jakékoli podobě,

chtěl bych míti na hrobě,

nebo v rakvi na sobě,

či snad možnosti obě,

a jednoho i v hubě,

navzdory mé záhubě........

 

 

 

 

 

 


5 názorů

mejdej
02. 08. 2011
Dát tip
ale tam přece není špatný počet slabik, je to vázaná poezie, systém 8877...

baaba
26. 10. 2010
Dát tip
jojo ....je mi to jasný*** :)

avi

týjo ! dobré téma :o)

Jájík
04. 03. 2004
Dát tip
vcera sem tuhle skvelou vecicku recitovala na okresnim kole a vyhrala sem...dik moc je to fakt perfektni*

Čumák
14. 03. 2003
Dát tip
:o)) jojojo!

ikarka
04. 01. 2003
Dát tip
:-))*

Jájík
12. 12. 2002
Dát tip
Mejdeji, nemůžu se řídit tvou radou a nebrat tě jako drogu.Před spaním si pročítám nejhezčí básničky a tohle patří mezi ně! TIP

Witch
03. 06. 2002
Dát tip
:o) teda jako báseň dobrý, s tou melodií to vážně nemá chybu... za to dávám tip *

LaFemme
03. 06. 2002
Dát tip
:-)))

Norek
25. 05. 2002
Dát tip
miluju utopence. dávam k oblíbenejm. nemá to chybu. *******************************************

houmles
12. 04. 2002
Dát tip
Slabost ducha se obzvlaste projevuje popisem chuti pokrmu..

Semipalakva
20. 01. 2002
Dát tip
no comment.... jde to

Šminka
16. 01. 2002
Dát tip
:-DDD típ :-)

Cavalera
05. 01. 2002
Dát tip
S několika měsíčním odstupem musím fakt potvrdit, že to byla docela ujetá póza Cavalero a s několika měsíčním odstupem a se znalostí dílka na živo musím říct, že to byla jedna z mála věcí, která se mi na čtení opravdu hodně líbila a jedna z ještě většího mála, která i pobavila. Teď jde jen o to, zda-li se jedná o postupné moudření, či jen novou formu pózy:-)))) ...

Petula
02. 01. 2002
Dát tip
Zde má odpověď! A vůbec... Ať žije sranda... Byť by jednoduchá byla.
Myrindo, Ď. za avízo!
░▒▓-_-▓▒░

Petula
02. 01. 2002
Dát tip
Třikrát čarodějnické Sakra!!!, tady se ty odkazy nějak mršej! Zapsaná adresa je tato: http://www.pismak.cz/dilo.php?num=39835 ale po uložení to naseká takovouhle divnou (částečně zdvojenou) paseku: http://www.pismak.cz/"http://www.pismak.cz/dilo.php?num=39835\" Oldo... PLS! S.O.S.

clovrdik
01. 01. 2002
Dát tip
:-)))))))))))) pobavilo v Rakovníku i tady :-))) TIP za to, opravdu pobavit dneska umí málokdo :-) fakt je to spíš blbůstka, ale na tom nesejde :-)) když jsem to slyšel od Tebe v Rakovníku, tak jsem si hnedka říkal, že se musím kouknout, jestli je to i na Písmákovi :-)) A je to tady a z toho mám radost :-)

myrinda
30. 12. 2001
Dát tip
jo, ja to taky muzu :-) napsat neco co pobavi,co neni o vecne rozervanosti a depresi je si myslim tezke a tady se to dle meho nazoru povedlo formalni stranku nehodnotim, na to nemam, jen reknu svuj pocit - cte se mi to dobre, nikde nedrhnu proste pobavilo a dik a tip

:-)*

zoo
30. 12. 2001
Dát tip
:-))))) Eštěže jsem po večeři. Bo mi došel ocet a to by bylo utrpení.

Bříza
15. 11. 2001
Dát tip
:c)))) !!! teda ty akcenty v druhých polovinách slok jsou tedy opravdu děsně "hovězí" (ač metricky sedí) - ale ono to zas dodává při tomhle stylu "zajímavej" formální efekt - takže shrnuto: Tohle doopravdy můžu !!! a .... mě to příjde srandovní - takže kritiku tady v podstatě moc nechápu ... :c) Dík !


Hegemon
24. 07. 2001
Dát tip
8-) Mno....ééééééééé Cavalero .... vzhledem k naší ( tedy měl bych být více vztahovačný) vzhledem k mé idiocii mi nezbývá, než se nad Tvojí reakcí pouze pousmát. Nevidím důvod proč bych ti měl sdělovat své další nicky (pakliže nějaké vůbec existují). Nemám ve zvyku někomu radit a Tvoji reakci na básničku - (......... špatná rýmovačka .... o myšlence nemluvě .... nechápu tipy a proto dávám antitip! ) bych za radu nepovažoval už vůbec. .... nakonec si velice rád, vzhledem k výše řečenému trhnu. Tvého nesestupu z výšin mi vlastně nijak líto není ....

Cavalera
23. 07. 2001
Dát tip
ééééééééé Hegemone .... napřed řekni další svý nicky, pak poraď autorovy kam to patří a nakonec si trhni ......... ......... jinak je mi líto, ze svých výšin nesestoupím .... nepovažuji za vhodné sestupovat k idiocii ....

Marthin
23. 07. 2001
Dát tip
Pozor na pravopis Cavalero....

Had
22. 07. 2001
Dát tip
Cha , chá .... Meji to je supr... na počátku jsem jen lehce slintal a na konci se od srdce rozesmál :o)). Když se k tomu přidá i melodie, tak to nemá chybu .... Možná jsem cvok, ale típ a NEJoblíbenější (možná to bude tím, že mám rád utopence)

mejdej
22. 07. 2001
Dát tip
Takže Utopenec je skutečně jakési Prší prší jen se leje v jiném kabátě, děkuju Hadovi, já snad k těm básním budu psát na jakou melodii se maj' zpívat abyste všichni vždycky věděli, že mejdej neni vůl a umí taky něco napsat..................... mimochodem taky mám rád utopence.................

Marthin
22. 07. 2001
Dát tip
Nevěřil jsem tomu,ale na to Prší ,prší to fakt sedí...co mi nesedí je kategorie..nemělo by tam být Text písně?Nuž i tak je to výborný a tipuju všema dvaceti..:-) P.S.a prej ešče dalšíma dvaceti..:-))

Gastarbajtr
22. 07. 2001
Dát tip
DAlší výborná, nemám slov a tipuju, i když teď neprší...:_)

nebraska
22. 07. 2001
Dát tip
vid rire....

Cavalera
22. 07. 2001
Dát tip
......... špatná rýmovačka .... o myšlence nemluvě .... nechápu tipy a proto dávám antitip!

dablik008
22. 07. 2001
Dát tip
nooooooooooo......ja neznat autora, budu postupovat jako Cava...s tim ze upozornim na kategorii blbustka kam to bezpochyby patri...kdyz uz sem...

Hegemon
22. 07. 2001
Dát tip
Ech pózére Cavalero, ve své povýšené vážnosti možná jednou slétneš ze svých "profesionálních" výšin a pochopíš co to je - psát pro zábavu .......... :o( Já se bavil a tipuji, ač tipy obvykle šetřím .....

rire
21. 07. 2001
Dát tip
* :-)))) tutti až na drobné škobrtání v počtu slabik, které se projeví při hlasitém čtení, je to mňam :)
chuťové buňky děly: "Není dost uleželý." (třeba: chuťové buňky mi děly, že není dost(i) uleželý :) )
až budu hladov tence, zhltnu pak utopence. (např: až budu hladový tence, sežeru pak utopence :) )
dostávám spásný nápad, vím kde, po čem se sápat. (vím kde, a po čem se sápat , to vložené "a" tomu možná něco dá)

mejdej
21. 07. 2001
Dát tip
rire, zkus si to zazpívat na meodii písně Prší prší jen se leje a uvidíš, že tomu nic nechybí a nic nepřebývá

rire
21. 07. 2001
Dát tip
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) CHCI TO SLYŠET OD TEBE :-)))))))))))))) P.S: (místo majlíků posílej avízka :)) od toho tu jsou )

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru