Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letní bouře

05. 09. 2008
2
3
1229
Autor
schyza

Srdce se zhouplo a ohromnou silou zasáhlo bronzovou stěnu.

Dvanáct chladných úderů se rozlehlo ztichlou půlnoční vesnicí.

Dvě možná tři psí tlamy se natáhly k obloze, aby vyloudily zavití na již šestý den zahalený měsíc, než se uloží ke spánku.

Spod šedé kápě se ozývalo nesnesitelné skřípaní o sebe třejících se zubů.

Udělal jsem první a druhý krok, šedý plášť se odlepil od oprýskané zdi kostela.

Třetí a čtvrtý krok z ještě létem rozpáleného asfaltu se začaly odpařovat první kapky deště.

Pátý krok krajina se rozzářila a z nebe vyšlehla zářící větévka.

Šestý, sedmý a osmý krok ozvala se ohlušující rána doprovázená zakňučením vystrašených psích duší.

Devátý a desátý krok otočil jsem se a v dalším ze záblesků jsem spatřil obrys postavy v šedé omšelé kápi.

11. a 12. krok znovu jsem se ohlédl. Nic.

13., 14. a 15. krok a opět nic.

16. a 17. krok, další záblesk, byla tam.

18., 19. o 20. krok vnitřnosti mi svírala úzkost.

21. krok při další ráně hromu se mi srdce rozbušilo nevídanou rychlostí.

30. a 40. krok stále zrychluji.

42. krok srdce jako by se mi zastavilo, stále tam byla.

53. krok noha se mi po kotník zabořila do bahna polní cesty.

54. a 55. krok hrůza mi svírala hrdlo.

56. krok klopýtl jsem o kámen a skácel jsem se k zemi.

Rána.

Ohromná rána.

Průvan zabouchl okno.

Vstal jsem z postele, abych ho zavřel. Blesk sjel z oblohy a v jeho záblesku jsem jí spatřil. Postava v šedé kápi as pod tou kápí můj obličej, můj obličej plný vrásek.

Šel jsem zpět k posteli.

Boty.

Boty.

Ano boty.

Bylo na nich bláto.



3 názory

Lasska
15. 12. 2008
Dát tip
moc pěkné, líbí se mi *

DaNdÝ
08. 09. 2008
Dát tip
nooo esli povídka žejo, taková lyrická, experimentální, ale prostě dyby to byl začátek delšího textu asi by se mi to líbilo víc

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru