Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Matterhorn

11. 09. 2008
9
17
2249

Věnováno Talu ben Koheletovi

Hora se zahnutou špicí

jak obrovský orel

pije oblohu

Pod námi Monte Rosa

já nechci říci

slovo "nemohu"

Zamávám křídly

na která se věší

všední břemena všedních dní

už k tobě vzhůru letím

už se těším

na vrcholek, kde bydlí

titáni

Pod námi dřímou lesy na úpatích

ovečky- sedmikrásky na štítu

Slunce mne vítá

všechnu tíži ztratím

Jsem bílý orel

hlavu v blankytu


17 názorů


Díky iza další poznámky.To ti Ivo trošku závidím.Já si jen něco představuji,ale ty víš,jké to tam je.Já si takovéhle básničky píšu pro povzbuzení.Když na mne něco doléhá,chci tomu utéct.I Japonci chodí do hor očistit se.Já jsem v životě byla jen několikrát v Krkonoších.Jednou byly mraky pod námi,bylo to velmi povznášející a svět dole byl malicherný a nevýznamný.

Houmeles
16. 09. 2008
Dát tip
Taková nerudovská. Já bych vzhůru k nebesům.

IVO
16. 09. 2008
Dát tip
Včera jsem se odtamtud vrítil. *T

Sarrah
16. 09. 2008
Dát tip
fajnky*

Honzyk
13. 09. 2008
Dát tip
ok:))

Asi to jméno budu muset vysvětlit...Talu ben Kohelet znamená hebrejsky "Talu, syn Koheletův". Kohelet ben David se podepisuje autor nejpesimističtější biblické knihy, do češtiny překládané jako Kazatel (vlastní význam toho jména je "člověk, který svolává náboženské shromáždění"). Talu je přibližný hebrejský ekvivalent mého příjmení. Dovolil jsem si vyjádřit duchovní návaznost připojením patronymika ;)

Díky moc všem za poznámky.Vesuvance moc díky za obrázek.Kohelet je kromě toho kazatele nová identita gjjm

baronka
12. 09. 2008
Dát tip
Díky za pocit orla T páteř mám ztopořenou ou

Rajmund
12. 09. 2008
Dát tip
Líbí se mi až na ten blankyt na konci. I když; blankytnej nočník...

Oldjerry
12. 09. 2008
Dát tip
To se mne tedy netýká. Neznám Bibli a neznám Koheleta, kro toho to bylo věnováno jemu, tak ať si kluk počte. Pro mne je to moc patetické... i když myšlenka není ale vůbec k zahození.

vesuvanka
12. 09. 2008
Dát tip
Haničko, nádherné, díky a TIP :-))) Prosím, kdo byl Tal ben Kohelet?

sidonia
12. 09. 2008
Dát tip
stačilo by mi prvních šest řádků - ty jsou moc povedené zbytek je na mě moc.. "vzletný"

Diana
11. 09. 2008
Dát tip
Fak krásné!T*******

Honzyk
11. 09. 2008
Dát tip
Kohelet, pokud se nepletu: Kazatel z Bible, ktery rika mj.: "Marnost, vsecko je marnost"... ....ale tady zrejme shoda jmen, a b treba si "Talu" K. pridal....text by tomu napovidal...jo, uzijes si, krasa, ale pak si povis...a co..?...ale to uz fabuluju moc...

Oldjerry
11. 09. 2008
Dát tip
Potíž je v tom, že nevím kdo je onen Kohelet...

Díky za překrásnou báseň :)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru