Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Možná přijde OBROZENÍ...

19. 11. 2008
23
34
3632
Autor
avox

myslíte, že tak to není?

Mateřská řeč zdá se čeká na nového F.L.Věka

34 názorů

avox
18. 03. 2012
Dát tip
jejej, kam ses to zatoulala do hluboké minulosti? Potěšilo mne to, dík :-)

vesuvanka
18. 03. 2012
Dát tip
napsala jsi to moc dobře, také jsem pro :-))) TIP

Kočkodan
02. 03. 2012
Dát tip
Nespoléhej v obrozence, nalití jsou vínkem z Bzence...

Robinia
15. 01. 2009
Dát tip
Jeden čas jsem F.L.Věka potkávala denně na náměstí :-)

nostalgik
26. 11. 2008
Dát tip
Přes veškeré šlechtění, degenerace a tvarování rostou stále stromy zdánlivě plané, udivující svojí přirozenou krásou... ***

T_O_M_
25. 11. 2008
Dát tip
otevřel jsem to protože zrovna dnes bych vyloženě potřeboval obrodit...no nepovedlo se, zato tohle dílko se Povedlo!

ruprecht
23. 11. 2008
Dát tip
*

avox
22. 11. 2008
Dát tip
já přece ne... díky :-)) */

vitsoft
22. 11. 2008
Dát tip
Pročpak avox láteří nad svou řečí mateří? Její básničky jsou ladné, skvěle klávesnicí vládne.

katugiro
20. 11. 2008
Dát tip
malajko, okamžitě si běž koupit pravidla českého pravopisu a osmnáctkrát si je přečti tam i zpět. pochopit psaný text vlastní ani cizí se z toho sice nenaučíš, ale aspoň přestaneš šířit pabludy o tě a tebe... bože můj!

avox
20. 11. 2008
Dát tip
jsem ráda, že jste si tady tak hezky popovídali :-)) díky za návštěvu.

malajka
20. 11. 2008
Dát tip
Milý katugiro, dnešní hlasatelé (obzvlášť z regionálních rádií) se téměř všichni do jednoho z neznámých důvodů sami označují za moderátory, de facto nakonec ani nic objevného nehlásají. Ke tvaru "do mně" bych měla jen připomínku, že pokud by to mělo být úplně správné, tak jedině "do mne", což žádný z těch mameluků v životě nevysloví. Nás totiž ve škole učili, že pokud si nejsme tvarem jisti, máme si tam dosadit místo "mne" - "tebe". A musíš uznat, že věta, kterou jsi navrhl, by s ekvivalentem "jdeme do tě" namísto do tebe, zněla poněkud zvláštně. Tolik k té češtině, ale nic ve zlém..

katugiro
20. 11. 2008
Dát tip
malajka: moderátorem patrně myslíš hlasatele a "do mně" má být "do mě", že? To já jen k té češtině... StvN, moje řeč.

StvN
20. 11. 2008
Dát tip
Mateřská řeč zdá se čeká na nového F.X.Šaldu

avox
20. 11. 2008
Dát tip
no vás se tady sešlo, děkuji :-)))

avox** malajka: super souhlas!!))))))

moorgaan
19. 11. 2008
Dát tip
krátké ale jasné snad čeština nezhasne obrodit se snadno neda a narazi asi ten kdo jeji prerod marne hleda.../***

malajka
19. 11. 2008
Dát tip
Už aby tu bylo, jsem úplně znechucená z těch amerikanismů. Obzvlášť miluji, když nějaký potrefený moderátor v rádiu prohlásí podobnou zhovadilost jako: "Holky, pojďte do mně!". Šla bych. Ale s vidlema.

jejdavilda
19. 11. 2008
Dát tip
A ten zatím v Dobrušce sedí pánům na hrušce však oni ho sundaj dolů poženou ho z toho stvolu

IVO
19. 11. 2008
Dát tip
Stará láska, mocná páska... Vzpomněl jsem si na Jiráska! *T

Vtipné,TIP

katugiro
19. 11. 2008
Dát tip
Jedenáct tipů, za co? Že je to krátké? No teda...

Stevenson
19. 11. 2008
Dát tip
A kdyz prijde tahle zmena, pockame si na Erbena... a k tepani vseho zleho, co probudit .. Borovskeho ?

Bíša
19. 11. 2008
Dát tip
Souhlasim s takto míněným obrozením...

avox
19. 11. 2008
Dát tip
Díky všem čtoucím, píšícím i tipujícím :-)) guy: může to být legrace, je-li reinkarnace vyslovím i vážná slova: "A co paní Jirásková"?

guy
19. 11. 2008
Dát tip
naskýtá se tu otázka dočká-li se on Jiráska :-)

macecha
19. 11. 2008
Dát tip
protože jsi však napsala "OBROZENÍ" tak, jak by to asi mělo být - dávám tip

macecha
19. 11. 2008
Dát tip
avox- diskuse tady na písmáku, ta mi radostná někdy nepřipadá, ale já vím, že umíš veršíky a ty by se tu četly radostně a hezky, s trochou nadsázky a ironie, tak to umíš nejlíp :o))

diskuse je taky jen tak pro radost :o) v rámci soutěže se to nějak vyvine, neřeš to...

avox
19. 11. 2008
Dát tip
já ti nevím... možná jsem to měla zařadit do "diskuse"?

avox
19. 11. 2008
Dát tip
avi

myslím, že je to naopak. Že se vracíme zpátky do doby, kdy se u nás mluvilo několika různými řečmi, které se navzájem ovlivňovaly...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru