Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Večeře

14. 01. 2009
13
45
3175
Autor
Narvah
Stál u kuchyňské linky a krájel cibuli. Odhrnul nakrájené stranou a na prkénko položil ruku. Představoval si, že si krájí prsty. Od konečků k dlani. Z pahýlu crčela krev a stékala po lince na podlahu, kde se hromadila. "Myslíš, že to přežije?" ozvalo se z obýváku. "Myslím, že ne." Pomocí nože shrnul cibuli na rozpálený olej. "Neměli bychom za ní zajít?" Olej nebezpečně vyprskával. Ztlumil plyn. "To záleží na tobě. Přece jen...", položil nůž do dřezu a vydal se k ní, "...přece jen s ní máš mnohem bližší vztah." Posadil se na gauč. Opřela si hlavu o jeho rameno. "Na chatě mi přišlo, že si moc rozumíte. Představ si, že ten sobotní večer jsem na ni i trochu žárlila." Přivinul ji k sobě, pahýl opřel o její rameno. Krev jí teď stékala na hrudník. Vůbec to neregistrovala. "Nevím, jestli ji chci vidět. Lenka říkala, že vypadá hrozně. Promodralý obličej, všude jí čouhají hadičky. Nemůže vůbec mluvit." Z očí jí vyhrkly slzy. "Prý měla pocit, že ji pohledem prosí, aby to skončila. Musí strašně trpět." Ucítil zápach. Zvedl se a vylil na pánev rozšlehaná vejce. "Myslím, že bude lepší, když za ní nepůjdeš. Zítra tam skočím s kytkou. Budu ji od tebe pozdravovat." "To bys byl hodnej. Asi bych to fakt nezvládla." Přišlo mu, že se jí ulevilo. Z ruky mu stále crčela krev. Už ne však tak masivně. Vysypal obsah pánve na talíř, přidal chléb, do sklenice nalil džus a vše jí odnesl. Pak šel do garáže. Potřeboval zkontrolovat přední nárazník.

45 názorů

Stew-art
19. 02. 2009
Dát tip
*

Narvah
13. 02. 2009
Dát tip
dík za kritku!

Tragicus
13. 02. 2009
Dát tip
Je to takové strohé, tvrdé ke čtenáři. Možná až příliš (jestli to lze). Rozvedením by to asi toto ztratilo. Dobré. A výborně napsané, takže jsem to vše téměř viděl před očima, výstižně.

Narvah
31. 01. 2009
Dát tip
VT Marvin: můžeš být klidnej, je to vzájemný

Narvah
30. 01. 2009
Dát tip
VT MArvin: já si nejsu jistej tebou

StvN
30. 01. 2009
Dát tip
Možná máš pravdu. Já osobně jsem se rozhodl, že se nebudu jakožto pořadatel vyjadřovat ke kvalitě nebo nekvalitě jednotlivých povídek. Pro mě úpravy nejsou překážkou, pokud se nebudou dít nějaké během veřejného hodnocení.

itsx
29. 01. 2009
Dát tip
začátek se mě moc líbil.tak důverně známý ... konec mě nesedl. ale to nemusí a nejspíš nemá, nic společného s kvalitou povídky, jenom se mě netrefil do představivost.

itsx
29. 01. 2009
Dát tip
začátek se mě moc líbil.tak důverně známý ... konec mě nesedl. ale to nemusí a nejspíš nemá, nic společného s kvalitou povídky, jenom se mě netrefil do představivost.

reka
18. 01. 2009
Dát tip
souhlas s vitexem

Narvah
17. 01. 2009
Dát tip
ok.. dík.. zůstanu u sebe ;)

Vitex
17. 01. 2009
Dát tip
Já myslim, že ta věta to ne přímo kazí, ale nepřidává pranic. No, možná by to fakt trochu kazila..

Winter
17. 01. 2009
Dát tip
Asi jo.

Narvah
17. 01. 2009
Dát tip
co na to sím říkáte? je tam ta stvnova věta ok?

Narvah
17. 01. 2009
Dát tip
jo, stvne, seš hustej.. to už by byl velkej upgrade.. popřemýšlím o tom.. dík!! do povídky měcíce klidně.. tvůj text - to se jako stydím, ale ještě sem to nedal.. psal sem diplomku a teď se učím na čtvrteční státnice.. pak to už konečně přečtu a vyjádřím se.. slibuju ;)

Vitex
16. 01. 2009
Dát tip
Moc pěkný :-) * *

StvN
16. 01. 2009
Dát tip
Mně by se líbilo, kdybys nakonec dodal: Druhý den zašel s kytkou do nemocnice a požádal sestru, aby mu tu ruku převázala. To se tam úplně hodí. Prostě když už to špekuješ, tak si myslim, že to ještě trochu snese. Nemusíš to tolik opakovat, jak psal Winter, myslim opakovat jako opisovat, ale zopakovat to s vývojem, jako nejdřív si ji uřízne, posléze si ji opře, to je dobrý. Bránil by ses zařazení do Povídky měsíce? Jo a jak jsi na tom s tim mym textem?

Narvah
15. 01. 2009
Dát tip
dík!

reka
15. 01. 2009
Dát tip
tohle je dobrá... no, nevím, jestli povídka, na to je to dost krátký, ale dobrý rozhovor (a nemluvim teď o rozhovoru tebe a Eichmana). I ta pointa se mi dost líbila. Klidně by tohle mohlo být součástí nějakého delšího textu, třeba povídky.

reka
15. 01. 2009
Dát tip
tohle je dobrá... no, nevím, jestli povídka, na to je to dost krátký, ale dobrý rozhovor (a nemluvim teď o rozhovoru tebe a Eichmana). I ta pointa se mi dost líbila. Klidně by tohle mohlo být součástí nějakého delšího textu, třeba povídky.

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
jako je třeba být v tomhle hodně obezřetnej.. člověk nikdy neví, kdo za který páky tahá, kdo má k čemu přístup.. na netu není nic úplně uzavřený.. stačí se napojit na ty správný lidi a dostaneš přesně ten klíč, kterej potřebuješ.. bacha na to! ;)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
jako pošta je na tyhle věci určitě lepší.. ale nikdy si nemůžeš být jistej, že ji admini nečtou.. já se teda víc bojím pošty než si to psát pod dílo, hehe.. ale je fakt, že o tom tykaní sem asi do pošty napsat měl.. je to jako hodně intimní věc, hehe ;)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
nojo.. to kdybych teichmane věděl, tak bych to tam jako šoupl.. ale má takovej dojem, že na tý chatě nebylo daleko k tomu, aby se to provalilo.. hele, dnes se mluvil s verčou, říkala, že se na tu tykačku těší.. ale trochu se na jako naštvala.. dělal sem si s ní legraci.. tož snad to do pondělka vyšumí.. ;)

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
On to byl, jak si tak matně vybavuji, asi ještě Revolver, já nevím, on to pak strašně překopával. Ale myslím, že oba mluvíme o tom samém.

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
ajo.. já si splet jelena s revolverem.. jelena sem nečetl.. jako zprávy sou už vyšší level.. třeba se na tuhle ryze osobní komunikaci ještě dostaneme ;)

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
Pokud mi to budeš posílat ve zprávách každý večer, nebudu se zlobit .)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
pozorovatelova jelena pamatuju.. to se lukáškovi povedlo.. o tom žádná ;)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
dík.. seš dobrej kritik ;)

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
Jop, teď se mi zdá, že je to jiná káva, vlastně úplně jiná povídka - i když můj pohled je už značně zkrelený, žeano. Líp to sype a pointa jaksi "přesněji" zapadá (sic!) - (trošičku mi připomíná úplně první verzi Pozorovatelova Jelena, kterou mám doteď hodně rád pro její žánrovou "stylovost" - teď už tam jsou jiné kvality). V tom přivinutí bych jeden pahýl přidal, možná, že kdybych to četl poprvé, asi bych zaškobrtl. A možná s tím "ujištěním" by nebylo špatné to říci spíše nepřímo. (to když už se v tom vrtám) Otázku rozpracování nechávám na tobě .)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
jako překopal sem to.. teď to myslim docela šlape

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
Hele, ono není za co. Hlavně se pak na mě neodvolávej, až tě budou okusovat .)

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
ještě na tom myslim zapracuju.. mi to jako dochází ty nedorbý místa.. dík

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
s tím pahýlem sem to tam pak špikoval jak krocana.. asi to hodně čouhá ven.. nojo..

Narvah
14. 01. 2009
Dát tip
na tip se vykašli, dík za kritiku.. je vidět, že tomu rozumíš..

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
Sakryš, nějak mi utekla písmenka, sorry za překlepy.

Winter
14. 01. 2009
Dát tip
Je to krátký text - se všemi + i -. Takže zkratkovitě: -Přijde mi, že mi ten pahýl moc podstrkuješ. Takové zdlrazňování později již obtěžuje. -Je to však pointa, nad níž jsem si doslova "zlomil hlavu": chápu, že v současném stavu uzavírá celek. Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že je až přliš funkční, že tou funkčností text poněkud devalvuje. Samo téma hovoru je totiž sdostatek silné samo o sobě - takový hovor zaplétáme všichni - abys ho musel nějak ospravdlňovat pointu, která je navíc jaksi podivně převrácená: "Měl jsem nepříjemný pocit..." bez předešlého rozhovoru bys ho neměl? Navíc je po celou dobu vyvažováno "vařením jídla" Obyčejná "nepointa" ny pak text zacílila více k návratu do všednosti, čímž by text získal, hm, přesha asi ne ale-něco-podobného určitě. Otázka je, chceš-li to povídku v tom místě mít. V současném stavu však pointou vyvažuješ je krátkost povídky. Jinak fajn. Tip rozmyslím.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru