Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

AUDIOKNIHA: Občanský průkaz

01. 04. 2009
5
13
1760
Autor
řádek

Občanský průkaz je na poli audioknih svým zpracováním bezpochyby ojedinělou záležitostí. Knihu autora Petra Šabacha interpretuje Jaroslav A. Haidler (nakladatelství Tympanum, 4 hodiny a 40 minut, nezkrácená verze, vydáno v roce 2007) a režisér Jan Němeček nemohl zvolit lépe.

 

V průběhu celé knihy se nemůžete zbavit dojmu, že sedíte s Petrem Šabachem v hospodě a on vám celý příběh vypráví osobně. Ale je to jen zdání. Jaroslav A. Haidler, povoláním herec a překladatel, šéf Činoherního studia v Ústí nad Labem, má skvělou techniku mluvy, umí zacházet s hlasem. Přirozenost jeho dikce, se kterou příběh spíše vypráví, než čte, je neodolatelná. Ale za tou přirozeností je školený projev, se kterým J. A. Haidler patřičně pracuje. A spíše je jeho výhodou, která onu přirozenost podtrhuje tím, že v případě barvy jeho hlasu nelze mluvit o sametech a jiných příjemných materiálech. V tomto ohledu není jeho hlas nijak výjimečný.  

 

Občanský průkaz je jednou z mála výjimek, a možná jedinou, u které vítám zosobnění hlavní postavy interpretem. A to i přesto, že Petra Šabacha znám, i když sporadicky, stal se pro mě hlas J. A. Haidlera v této audioknize hlasem Petra Šabacha.

 

Jednoznačně doporučuji!




Ukázka >>> ZDE <<<


13 názorů

řádek
07. 04. 2009
Dát tip
VT Marvin: audioknihy poslouchám při řízení nebo když dělám na počítači rutinní práci. Před spaním je to opravdu vcelku zaručená uspávací metoda, někdy používám právě proto :)

Vaud
02. 04. 2009
Dát tip
Jestli se znas s Petrem, tak nejsi abstinent, Karle :-)) moc hezky*

řádek
01. 04. 2009
Dát tip
hned se cítím bezpečněji, papouchu ;)

papouch
01. 04. 2009
Dát tip
žejo, martíí.. řádka netrhat, on je trhlej dost .-)) a pak.. řádky se netrhaj, ale lámou :)

znám to v písmenkové verzi, jako vyprávění to může být taky dobré :o)

šak na to nemusíš dávat upoutávku na hlavní stranu - stačí zprávička - a já bych tě netrhala teda, to se neboj :o)

řádek
01. 04. 2009
Dát tip
Jo to tak, já řeknu, že jedu do brna a budu na roztrhání :))) Ale třeba příště :)

papouch
01. 04. 2009
Dát tip
tys byl v brně??? A neřex! bysme šli na kafe třebá..

ty seš rozšoup teda - to bylo cestou z brna? :o)

řádek
01. 04. 2009
Dát tip
a na chvíli s audioknihama pokoj zas :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru