Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

okolo bodu

04. 08. 2009
40
56
4870
Autor
bezpocitově

klíče, zámky a relativita

ostnatým drátem

   co váže dusná rána

na tucty scestí obmotám


odlesky světel:

  hřmí páté přes deváté

a člověk prahne kudy kam


56 názorů

Martas1985
24. 03. 2014
Dát tip
hezka momentovka

J.Alka
19. 02. 2012
Dát tip
uff... trochu mi z toho vyschlo v krku*

?

..

médea
17. 06. 2011
Dát tip
*

Tisovyluk
18. 03. 2011
Dát tip
scestí - to je dobré slovo, dlouho mi nepřišlo na mysl, ale teď přidávám do své mozkové zásobárny mezi ty navrchu.

Manuamanua
01. 03. 2011
Dát tip
Inu - tip.

MarK.
19. 09. 2010
Dát tip
..kudy kam, kam a kudy..hlavne ne spatky..ale teda kudy?;)

nonamebeast
30. 08. 2010
Dát tip
prahne pořád.. jo. tip

A.H.
08. 08. 2010
Dát tip
Po roce se vracím k tomuto dílu, jakoby s větším nadhledem. Dílo působí úplně jiným dojmem. Svým klidem, a zároveň pokusem přimět autora se zamyslet, mne pohltilo. *t*

nejde. ale jsme si kvit :)

Mate ho tam.

Zprvu pardon. Ja nepsal, ze je o nicem, ja psal, ze jsem tam subjektivne (rozumej pro sebe do suplicku) nic nevycet'. O manzelske hadce samozrejme nepisu, ale budiz interpretace. Diky za komentar. Pokud striktne vyzadujete, abych na oplatku Vase dilo take otipoval, ozvete se v soukromych zpravach.

orinoko.a
18. 07. 2010
Dát tip
jeeeeeee...))*

Manuamanua
10. 06. 2010
Dát tip
I další tip je Tvůj.

Je to skvělé...***

zlý_mýval
20. 09. 2009
Dát tip
*

Histreo
11. 08. 2009
Dát tip
hah!:-) no přesně tohle, jako prozaik, asi nepochopím úplně... literatura pro autora... po případě pro pár vyvolených, kteří porozumí... to mi nějak nedává smysl... moje chyba...

kdo píše pro čtenáře? možná ti tzv. tipoví descartovci (-> Tipuji, tedy jsem.) pokud píšu emotivní poezii, nervu náladu čtenáři, nesnažím se za každou cenu vložit co nejvíc chytlavých slov. většina písmácké vážné poezie je o reflexi: čtenáři, pokud na tebe báseň neudělá dojem, případně nevsugeruješ si náladu autora (neztotožníš se), nenutím tě. ovšem poezii s tebou buď cítím nebo ne. jsem rád, že kladeš všetečné otázky. stačí jen hledat odpovědi za hranicemi.

Histreo
10. 08. 2009
Dát tip
ne, jízlivě vůbec ne...naopak, jsem ráda, že se mou všetečnou otázkou zabýváš... jen s tou hrou... co vlastně záleží na tom, co jsme čím chtěli říci... jestli píšeš poezii pro sebe, tak v pořádku... a beru zpět i svou otázku, jestli ale píšeš pro čtenáře, tak v podstatě vůbec nezáleží na tvé vlastní myšlence, na obrazech, které vidíš ty, ale na tom, co vidí ten, co to čte, či? můžeš jen sem tam zatáhnout za nitky... to si alespoň myslím já... promiň, že se ti tu tak vypisuju...

Histreo: nevadí, že jsi "spíše".. spíše mi vadí, že nemáš ráda hru, co tím chtěl básník říci /o tom to je/. poezii tu máme od tohoto: vjem si vytváří čtenář. smysl to má, nepíši věci, které smysl nemají /a neber to jízlivě/ člověk -> v původním kontextu já, nicméně kdokoli jiný, kdo cítí prvních pět řádků prahne -> nemístně žádá, rve si vlasy za poznáním kudy kam -> naprosto neosobní vyjádření stavu, který ústí v nesmyslnost /klišé?/ zda-li to má zůstat nepochopeno, je stále na čtenáři. AH: v hlavě? v půl desáté ráno všedních čtvrtků? nevím, zda lze nalézt odpověď, která je snad ještě méně důležitá než otázka.

A.H.
09. 08. 2009
Dát tip
odkud vzata inspirace?

Histreo
09. 08. 2009
Dát tip
člověk prahne kudy kam? co že to milý básníku znamená... musím se omluvit, jsem spíše na prózu, taky nemám ráda hru na co tím chtěl básník říci.. ale tohle by mě opravdu zajímalo... jestli to nějaký smysl vůbec má? má?

Marcela.K.
08. 08. 2009
Dát tip
...tohle je opravdu dobrý.

děkuji za hlubší rozbor snad jsem z těch, kteří filosofické jádro považují za podstatnější, snad je to jen dlouhodobé osobní dogma

a2a2a
07. 08. 2009
Dát tip
Tvé verše, četl jsem je všechny, mají vždy osobitě filosofický podtext, formálně jsou zvládnuty dobře, tady i ona vázaná forma působí v dobrém slova smyslu nesvázaně, snad jen, je to můj subjektivní pocit, nikoliv nutně pravda, ona filosofie přehlušuje vlaastní poetiku, přesto však jsem četl se zájmem a rád.

BigBivoj
06. 08. 2009
Dát tip
*


Fouckault
05. 08. 2009
Dát tip
*

ano děkuji

Toscana
05. 08. 2009
Dát tip
Kudy kam?? Inu - tudy tam!!! :o)

Lopata
04. 08. 2009
Dát tip
A tohle se mi líbí. Tahle báseň by nemusela mít žádný prolog ani nadpis, mohla by být napsaná klidně na zdi domu u tramvajové zastávky, odkud jezdí lidi do práce, či do škol. Přesně mířená rána do míst, kam si to nechceme připustit. A mj. "a člověk prahne kudy kam" je báječné!

Vektor
04. 08. 2009
Dát tip
líbí

ano nebo děkuji

útěk?touha po svobodě?

Petrusha
04. 08. 2009
Dát tip
niečo v tom je, však neviem, či dosť dobre chápem

svět je malým kriminálem...jako zkratka fajn *

dadíková
04. 08. 2009
Dát tip
**

Diana
04. 08. 2009
Dát tip
Výkřik z kriminálu? :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru