Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K.O.U.L.E. / Opona / Op ona?

20. 10. 2009
18
38
4575
Autor
avox

podivné téma...


Když je op  „on“, tak ať,
ale proč op  „ona“?

...my u nás nejvíce
 říkáme  „opice“...

38 názorů

Kočkodan
22. 03. 2012
Dát tip
Kdyz prozradím, ze „Opa“ je nemecky „dedecek“, tak to prísloví také nezní spatne. :-)

avox
22. 03. 2012
Dát tip
Jasně, změníme přísloví o potrefené huse na potrefeného opa? :-))

Kočkodan
22. 03. 2012
Dát tip
No tady prece v zádném prípade muj komentár chybet nesmí.

Já se pokusím o průlom. Příště to udělám tak jak je psáno.Kolo, kolo, mlýnský...třeba se také někdy dám do boje. Zatím jsem nenašel nutkání. J.

avox
21. 10. 2009
Dát tip
nemusíš do klubu, neřekla jsem to správně... klikni na Soutěž/Koule/ a máš celé kolo jak na dlani a tipů můžeš rozdat víc :-)

Možná do budoucna, výběr z mé strany není úzký. Jen asi ne komletní.Ale čas který mohu věnovat Písmákovi se zatím točí kolem oblíbených.Ta čtvrthodinka denně (v lepším dnu víc...někdy nic) mi nedává jinou možnost.Do žádného klubu jsem nikdy nenahlédl (vyjma Nováků). J.

avox
21. 10. 2009
Dát tip
díky, jenže v KOULI nemáš číst jen oblíbené, ale všechno co je v klubu :-)

Mezi mými oblíbenými ses mi v KOULI líbila nejvíc. takže tobě....

Edvin1
21. 10. 2009
Dát tip
arkp: Moc nejásej! zase Ti začnu nadávat za zakopávání Tvé geniality. :-) dědEd :-)

avox
21. 10. 2009
Dát tip
Došla mi slova, rdím se nad tou chválou tak ještě poklona a dík a alou... :-))

nostalgik
21. 10. 2009
Dát tip
Skvělý nápad. Shasni svíčko! V sklence zlatý mok se pění, na plotně již skáče víčko vůně, chuť a pokušení, nad pořádné nádobíčko, veršíky a AVOX není... :o))

avox
21. 10. 2009
Dát tip
Tak věnec bys rád a bílou svíčku? Raděj tě pozvu na skleničku :-)) Proč nad marností ruce lomit, teď tu opičku musíš krmit...

nostalgik
21. 10. 2009
Dát tip
k západu se slunce kloní v tvář mi hází ruměnec, končím trapně, bez opony, snad mi přidáš na věnec :o)

avox
21. 10. 2009
Dát tip
no co... pořád lepší v posteli s opicí, než s prasečí chřipkou :-))) takhle pozdě domů chodíš noční návštěvy si vodíš? nejasné kdo komu nabídl doprovod máš pořádné "okno"? Opona přijde vhod...

nostalgik
21. 10. 2009
Dát tip
Ve sklípku při rozjaření opici jsem řádnou chyt, pro mě dlouhé není bdění v posteli mi bude líp Nepřeskočíš, neříkej hop! Kdo s kým těď právě cloumá, zdá se mi, že já jsem OP a drží se mně ONA

avox
21. 10. 2009
Dát tip
ČEZ svou výhrůžku splnil jen částečně, (prý si o to víc zvýší ceny) tak jsem tady, zírám a nestačím se divit :-)) děkuji a poklona a opona a bis...

reinka
21. 10. 2009
Dát tip
avox, bezva, koho by to napadlo? :o))))))))))

koloušek
21. 10. 2009
Dát tip
On je přece "o pičák"T*

Hesiona
21. 10. 2009
Dát tip
Krátké a vtipné. To se mi líbí! :o)

Sněžka
21. 10. 2009
Dát tip
Hezké :oD

Bíša
21. 10. 2009
Dát tip
:-))

podivná to blbůstka:)....vím,že to s tím nesouvisí,ale u nás se říká,ty jsi se zas ožral jako to prase*

Edvin1
21. 10. 2009
Dát tip
Milá avox, máš mnoho vrozené inteligence, a ještě více nadání pro tyhle slovní hříčky, všecka čest a klobouk dolů. Ale tahle partikulární blbůstka svědčí o jisté proluce ve Tvých věcných znalostech: Jelikož je v angličtitě, tedy dominantním světovém jazyku, jejž není možno ignorovat, běžnou praxí nazývat samce "he" plus slovo, označující dané zvíře, a samici "she" plus to samé, je spojení "op-on" a "op-ona" pokrokem a zmezinárodněním našeho jinak celkem bezvýznamného jazyka. Příklad: "he-goat" - "kozel", "she-goat"- "koza". Za tenhle věcný nedostatek Ti tedy tip nemohu dát. Ale za nápad a postřeh, jistě (což vyjde na to samé). Jsem rád, že jsem zpět, po téměř dvou měsících na ostrůvku v Pacifiku. Severním a studeném. Zahříval jsem se tam rubáním dřeva na zimu. dědEd :-)

V tom vám musím oponovat, drahá kolegyně. OP ONA je vžité označení pro zaměstnankyni oděvního podniku OP Prostějov.

hmm nepochopil som ani slovo......čo už !

přesně...

Janina6
21. 10. 2009
Dát tip
:-)

Diana
21. 10. 2009
Dát tip
chacha, dobrá hříčka!* (Psst, jen mezi námi navždy: OP-on je tady skoro každy ;-)

avox
20. 10. 2009
Dát tip
kde vidíš "ty" Tobě bych říkala "ON OP" nebo možná i "VON", přece :-))

jejdavilda
20. 10. 2009
Dát tip
no tebe, říkej mi aspoň vy opice, člověka to potěší :-)

avox
20. 10. 2009
Dát tip
koho se ptáš?

jejdavilda
20. 10. 2009
Dát tip
komu tykáš?

Můra73
20. 10. 2009
Dát tip
:o))

avox
20. 10. 2009
Dát tip
zítra nám nepůjde elktřina, že prý celý den... tak jen tak ve spěchu :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru