Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Energetická krize

04. 11. 2009
20
30
4049
Autor
Lakrov

 


Energetická krize

 



Prolog


"... a to jako že nemáte napojený celý byt na ú-pé-esku?"

"K čemu by nám byla...? Já to mám náhodou docela ráda, když občas nejde proud..."




Konečně spolu


Usnul s rukou v jejím klíně

a zdálo se mu... o jiné

(co plný je jich svět)

— Malé i velké, modrozraké, běloruké

— Silné i tenké, kávolící, velkoreté



Na dosah ruky ty dívky měl

Lesk jejich tváří, očí, duší... Těl!

v tom světě jménem Internet

— S brýlemi i bez, přírodní či barvovlásky

— Podzákonné?! Přes! Zdejší nebo krátkonosky



Dívek v tom světě měl co oko ráčí

Pohledem svlékal je do větší krásy

(a leckdy ani nemusel)

— Nesmělé i prošlosvěté, předjarní i plnokvěté

— Prostovlasé, prostoduché? Stošaté a... prostošaté!



Však s rukou v Jejím klíně spal

ač na jiných chtíč léčil hříchem

A jak ve snu klikal, roloval

ukazovák s prostředníkem

jemně třely kůži její!

(tam, kde snad kůží ani není)

— Unylé i živé, drobnoňadré, velkodeché

— Upřímné i lstivé, drsnosrsté, holobřiché



A ona ze sna vzdychala

když on se do sna nořil

k nebi bez hvězd (a kostela)

a svět se... nerozbořil




Epilog


A možná sní-žije šťastně dodnes,

pakliže dosud nezapnuli proud...


30 názorů

Lakrov
01. 07. 2011
Dát tip
Pro aleš-novák: Ano, snad je taková počítačově hravá :-) Děvkuji za vánštěvu.

jé, to je roztomilá pohádka na dobrou noc...:o)

Lakrov
19. 01. 2010
Dát tip
Pro ČikČik: Děkuji za návštěvu a ocenění.

ČikČik
18. 01. 2010
Dát tip
pěkné, plynulé :) *

Lakrov
13. 11. 2009
Dát tip
Pro Laura Eleonora: Ano, hříčka, a velmi lehkovinná :-)) Děkuji za návštěvu.

nahá12
09. 11. 2009
Dát tip
interaktivni recyklovaná poezie.... je načase založit na písmáku novou kategorii... :-)

Lakrov
09. 11. 2009
Dát tip
Pro nahá12: > ...napsat ještě jednu sloku... Začínám o ní uvažovat, zbyly mi ještě nějaké odpadky z těch předchozích slok, takže by byla taková 'recyklovaná', tudíž šetrná k okolí :-)

nahá12
08. 11. 2009
Dát tip
Temnoboké je krásné adjekivum. Kávolící a velkoreté se k sobě zase hezky pasují. Nejlepší by bylo napsat ještě jednu sloku... :-)

Janina6
07. 11. 2009
Dát tip
Asi jsem staromódní. Když sním o jiných, netulím se k tomu svému :-)

Lakrov
07. 11. 2009
Dát tip
Pro nahá12: V jedné verzi byly i 'temnoboké'; to by šlo? (ale zase ta barva kávových zrbek a jejich tvar... :-) )

nahá12
06. 11. 2009
Dát tip
cha chá, tomu se říká interaktivní poezie! ale víc se mi líbí modroboké, protože teď tam ty boky nereprezentuje žádné adjektivum a kávoboké je divné

Marcela.K.
06. 11. 2009
Dát tip
:-) se ho teda zeptám! Ale běda mu, běda mu, jestli... Hele a není Ti to blbý, mi nasazovat brouky do hlavy? :-) Jo a dnes od 11 do 14 nám nejde proud a manžel je v práci! :-( :-))

Lakrov
06. 11. 2009
Dát tip
Pro nahá12: Při příležitosti úprav si dovoluji ukrást tvou 'Stošatou' (moc se mi totiž líbí) a použít ji v textu; Chceš? Schválně, že ji nenajdeš :-) Pro Edvin1: Místo 'tmavoboké' je v textu nyní 'kávolící' :-) Pro maartin: Já myslím, že by na to měl být nějaký 'stykač' (jako při přepínání mezi denním a nočním tarifem el.pr.). Nebo zavést do kalendáře den bez elektřiny; ale ne jeden za rok, chtělo by to tak jednou týdně :-) Pro návrat snů onbčas stačí otevřít tištěnou knížku; a že už neumímé čist...? Co na tom :-) Pro mylenka: Děkuji za variaci na energetické téma. (Víš ty, na co při té léčbě myslí? :-))_ .)

maartin
05. 11. 2009
Dát tip
... někdy se docela těžím, až nás konečně vypnou... bude ticho, aspoň na chvíli, hvězdy budou zase vidět, hlava se konečně osvobodí od obrazovek, vrátí se sny, možná...

Marcela.K.
05. 11. 2009
Dát tip
Ten můj když večer usíná mou zadnici v svém klíně má a i když jistě není mnichem svůj chtíč si léčí mnou - ne hříchem ;-)

Marlav
05. 11. 2009
Dát tip
pěkné a zvedne náladu:-)))

Špáďa
05. 11. 2009
Dát tip
Asi jako já právě teď při odpolední kávě |;-).

Lakrov
05. 11. 2009
Dát tip
Pro špáďa: Děkuji za návštěvu. Představa pomalého připojení mě moc nedrtí; používám počítač převážně k práci (a v zaměstnání :-) )

Špáďa
05. 11. 2009
Dát tip
Pěkně to koulíš s ú-pí-sí, představa, že bys měl ještě pomalé připojení a stihl prohlédnout či svléknout jen jednu za večer, tě určitě vnitřně drtí ... |:-)

Lakrov
05. 11. 2009
Dát tip
Všem vám děkuji za návštěvu a sdílenou radost z možností českého jazyka. Pro Edvin1: > ...co je to "tmavoboká"? Jako s modřinama na bocích?... Mluvit v dnešní době o lidských rasách je považováno za netaktní. 'Tmavoboká' by tedy mohla být například typickou obyvatelkou Afriky. Není-li to ale z toho slova znát na první pohled, mohu ono dvojverší změnit třeba na: -- Malé i velké, modrozraké, běloruké -- Silné i tenké, KÁVOLÍCÍ, velkoreté Posuďte, není-li ono kávolící lepší... Pro nahá12: Pak tedy stačí odebrat nahé dvanáctce PRO :-))

papouch
04. 11. 2009
Dát tip
wau! :-) :>

avox
04. 11. 2009
Dát tip
pěkné hříčky se slovíčky... :-)) */

nahá12
04. 11. 2009
Dát tip
za ty všechny adjektiva určitě tip* jak já bych chtěla být stošatou...

Bíša
04. 11. 2009
Dát tip
Hmm!

Edvin1
04. 11. 2009
Dát tip
Šikovně sepsáno, a - bohužel - zřejmě pravdivé. Který Ti tohle vyznal? BTW, co je to "tmavoboká"? Jako s modřinama na bocích? Jinak jsou ty hrátky s jazykem podivuhodné!

No vida. Konečně něco úsměvného. Zase ten prolog... Hergot, kam na to chodíš?

Zbora
04. 11. 2009
Dát tip
:o)

Sebastiana
04. 11. 2009
Dát tip
pak že nepřibyde dětí, když nejde proud...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru