Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obrázek s chybou ve zdrojovém kódu

20. 11. 2009
1
10
2026
Autor
těša

if

there is

in consequence of…

čínský obrázek naproti na stěně

print

„stejně nevíš proč

tam je a co

vlastně znamená

 

když

nechápeš kontext kýčovitých rádobyegyptských pseudoumění

- pokud se soustředíš na celek chápeš -

a jinak stejně probíhá myslí paobraz

(v psychologickém diskursu

///ten nepostuluje pravdu, jen zkouší///)

plovoucích labutí z minulé básně

diskursních ostnů dikobrazů bez brk

a přesto ptáků“

 

if

there is nothing on the wall

tak tiskni „labutě z minulé básně

anebo nic plovoucí v pokoji po pokoji

 

a pokud by tam nebylo nic

a nebo něco v následku ničeho

postuluj zázrak

 

///a můžeš zvednout židle

nohama nahoru, sedačkou k lavici

protožes skončil s přemýšlením///

I guess


10 názorů

StvN
22. 11. 2009
Dát tip
Použít za sebou pseudo a rádoby je přesně jako použít za sebou šuplík a zásuvku, něco jako že zásuvka je v šuplíku, ale někdy to může být i vtipné. Jasně, máš na to svůj názor, nebudu se hádat, ukázal jsem ti jen svůj pohled.

těša
22. 11. 2009
Dát tip
1. že se řídí citlivějšími kritérii, si právě nemyslím: rádoby a pseudo má prakticky totožný význam, ale stejně tak auto a automobil, šuplík a zásuvka - nejedná se o výsadu speciální kategorie slov. 2. význam lesa (kromě toho, že se jedná o stromy, což bych chápal jako jakýsi základní význam, který má ale diskurs - jedná se o způsob řeči - a všechna ostatní slova taky) je taky závislý na kontextu a způsobu užití: jinak jej použije ekofašista, dřevorubec, babička z vesnice a městské dítě na výletě. rozdíl bych viděl spíš opačný, diskurs je spíš definovaný než vágní, les naopak. což ale chápu jako klad, protože sdělí, co má, bez nutnosti přebytečných popisů, jako hluboký temný les a malá čistá studánka.

Lucie-at
22. 11. 2009
Dát tip
Makaronský verše jsou tu pořád obrovskou vzácností, ale to le mi moc neřeklo... tomu stylu ale fandím :)

StvN
21. 11. 2009
Dát tip
Právě proto, že to nejsou jakákoliv slova. Mají své významy, které se různí podle toho, jak je použiješ. Ostatně předpony rádoby a pseudo znamenají vlastně totéž. Takže jejich používání se řídí trochu citlivějšími kritérii, než taková slova jako strom nebo stůl, že jo?

těša
21. 11. 2009
Dát tip
rajmunde, díky. stvne a marvine, na tohle celkem nemám co říct. podle mě na to důraz nekladu, ale to je naprosto subjektivní tvrzení. zajímalo by mě ale, proč vás děsí ty termíny - nevidím důvod, proč je vnímat jinak než jakákoli jiná slova.

StvN
21. 11. 2009
Dát tip
Možná není úplně špatné, ale docela mě děsí ty termíny, jak diskurz, tak předpony rádoby, nebo pseudo. Podle mě na ně kladeš až moc velký důraz. Od básně bych čekal větší důraz na tvoje vlastní nitro.

Cože?

Rajmund
21. 11. 2009
Dát tip
Další oběť věku kybernetiky:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru