Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzbuďte se, pohané

09. 10. 2001
8
0
2586
Autor
ARC

Vzbuďte se, pohané (1999)

 

Pohanské je nebe

nad křesťanskými hřbitovy.

Duch svatý sestoupil

jen do mé krve.

 

Byly to letnice

jak rána pěstí.

Dým stoupá k nebi

z křesťanské hranice.

 

Zaslepen šalbou

svaté čtveřice:

Já já já jenom já,

jen já tě zachráním!

 

říkají kristojedi.

Chvějí se jim hlasy

dobrotou, a prsty

zdvižené.

 

Tiše a unyle

v té správné obci

zapalují hranice

pod pohanským nebem

 

dušeni kouřem

přesladkých slov.

Kdyby zas měli moc!

- Vzbuďte se, pohané!!!


***

Spvrivs
29. 01. 2002
Dát tip
ARC: Neurotický?! ...to za a. Za b) B_h jako bytost je bezpohlavní (pokud teda předpokládáme, že je jeden). Za c) Tím, že se modlím, Tě do ničeho nenutím, jenom se takříkajíc přimlouvám u vyšší instance, ale nakonec je stejně jenom na Tobě, jestli uvěříš nebo ne, když Ti B_h náhodou dá ňáké znamení, takže se prosimtě tolik nerozohňuj. Omlouvám se, jestli moje formulace budí zdání najíždění do vlasů, já netoužím po konfliktech. :-)

ARC
29. 01. 2002
Dát tip
...neurotický?....tak si přečti 5 knih Mojžíšových.... a křesťanský Bůh bezpohlavní? Sem si nevšim, že by Jesus říkal "já a Matka jedno jsme", ani o žádné paní Hospodině není v bibli zmínka, ani o bezpohlavnosti tam nic není....a Jesus, který je jedním z vašich "jediných" chichi:o) bohů, myslím že nějaké pohlaví měl...:o))) Já věřím v Nejvyšší Bytost, ale v žádném případě nevěřím, že je to jeden z vašich jediných.....

Spvrivs
25. 01. 2002
Dát tip
ARC: Modlit se za Tebe budu, protože jestli B_h je, tak Ti to může pomoct, a jestli náhodou ne, tak Ti to rozhodně neublíží. Btw Já jsem prošel stejným procesem obráceně (resp. tam a zpět) a můžu říct, že chvilku být pohanem mně docela stačilo.

Spvrivs
25. 01. 2002
Dát tip
!!! ad předešlé: mám na mysli B_ha v našem podání.

ARC
25. 01. 2002
Dát tip
Spvrivsi, ano Bůh je, lépe řečeno Bohyně je.....ale určitě to není ten váš neurotický JHVH. Tak jestli se chceš modlit za to, aby jsem se obrátil k tomuhle, je to tvůj problém, já už to mám vyřešený... Já tě taky nenutím k tomu, abys věřil Esetě...:o)

Spvrivs
23. 01. 2002
Dát tip
Jako "kristojedovi"... nelíbí, protože zase ten oblíbenej paargument o "kanibalismu"; a hranice - myslim že se to trošku zveličuje (upalování bylo až krajním a NIKOLIV jediným řešením, problém není v instituci ale v jednotlivých lidech). Proti pohanům nic, ale modlím se za jejich obrácení (nic víc, protože sám - bez b_ží vůle - stejně nikoho nepřesvědčím).

ARC
23. 01. 2002
Dát tip
Prosím tě, Spvrivsi, nemodli se za moje obrácení k vašemu šílenýmu bohu....už jsem pod ním byl, a stačilo. Ještě že už nemáte tu moc, vy jediní spravedliví:-))) pffffff

Vojtek
15. 01. 2002
Dát tip
po zkouškovém ano.....pohan - student :-))) *!!!!!

ARC
12. 01. 2002
Dát tip
Hihi....napiš. pohan:)

Marigold
12. 01. 2002
Dát tip
Hi hi... ale asi až po zkouškovém :-))) křesťan - student :)

Marigold
11. 01. 2002
Dát tip
Hmmmmm............. Tak to je, řekněme zajímavé.... Asi taky něco napíšu:-))) křesťan :)

Danny
15. 10. 2001
Dát tip
cho cho chó tip

Pája
09. 10. 2001
Dát tip

nebraska
09. 10. 2001
Dát tip
hm, jsem asi naka diwna, ale nesadlo mi to ..... forma. :(

Climaster
09. 10. 2001
Dát tip
pohani freeeeee!!!

Javert
09. 10. 2001
Dát tip
Velmi dobré.

Azrael
09. 10. 2001
Dát tip
Jednička s hvězdičkou. 1*

Print
08. 10. 2001
Dát tip
.............*!

kafka
08. 10. 2001
Dát tip
*****!!!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru