Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejsem lepší

15. 12. 1999
0
0
1010
Autor
zámek

... svému příteli ...
... sobě ...

Proč, proč tvá cesta není tou, za kterou ji vydáváš ? Na co si hraješ ? Ach tak, tvá hra není hrou. Nemůže být. Jak sám dobře víš. ... utápíš se ve své bezbřehé nabubřelosti, ale co bude, co bude, až tě všichni přestanou poslouchat ? ... pomáháš lidem, pomáháš, ale děláš jen proto, aby sis dokázal, že ostatní tvou pomoc potřebují. Ba i ti, kteří o ni již dávno nestojí. ... vysvětluješ, vysvětluješ to, k čemu ostatní směřují mnohem přirozenější cestou, cestou vlastního poznání. , Poznání, jenž má pro ně samé, tvé přátele, mnohem větší hodnotu. Měl jsi jim ukázat směr, ale ty vysvětluješ. A tvá vysvětlení ? Vysvětlení, o která by snad všichni podle tebe měli mít zájem, jsou NANEJVÝŠ stejně dobrá, jako ta cesta přirozeného poznání. N A N E J V Ý Š ! Chceš to zopakovat ? Křič, křič si jak chceš, ale předně by sis měl uvědomit, že jsi ztratil hlas. Nevidíš, neslyšíš. Ztracen v nezměřitelné hlubině vlastního nevědomí. ... a hloub a hloub. Klesáš někam, kde ve skutečnosti vůbec nechceš být. Padáš, ale máš strach, že si natlučeš. A přeci ! Probouzíš v sobě dítě, mysl dítěte, ale proč se jí vší silou bráníš ? Cožpak jest na tom něco špatného ? ... sám mezi kapkami deště, ... sám mezi přáteli, které neznáš, ... sám mezi sebou. Chci, abys věděl, že ti nechci bránit že v tobě vidím především to, co skrýváš. Vím, kdo jsi. Mám tě rád. ... prosím, abyx mi naslouchal. Neboť není ničeho, čím bych ti snad mohl ublížit. Prosím. ... není, nebylo a nebude pozdě. Zbývá jen přesvědčit, přesvědčit sebe sama.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru