Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Petula

02. 12. 2001
9
0
4022
Autor
alina

"""*o*"""

Tančivým krokem

- třepetavá

Barevným tokem

čarovává

Věčně si hraje

- nenechavá

V povětří vlaje,

ulítává

Úsměvem hladí

- sílu dává

 

 

*...*...*...*...*...*...


Petula
27. 09. 2005
Dát tip
Chicht! Děkan! Ráda se sem vracím, a to pro tu krásnou atmosféru zpráviček pod básničkou!! Děkuji…
|||-_-|||

Milly
21. 09. 2005
Dát tip
To je celá Petula (jak ji znám) !!! :-))) -t-

Milly
21. 09. 2005
Dát tip
avi

Joe_Black
10. 07. 2005
Dát tip
ta sedí...

alina
10. 07. 2005
Dát tip
já vím :o)))

Elyn
28. 10. 2003
Dát tip
:)

Čumák
25. 03. 2003
Dát tip
jéééézzzziiiiiiissssiiiiiiiii, to je pěkný!!! :o)

Petula
07. 12. 2001
Dát tip
:o) Jé, tady je hezky... Díky Vám všem!!! ░▒▓-_-▓▒░

myrinda
06. 12. 2001
Dát tip
a to kure krakore beha po dvore...... proklii, nezlob, nebo budes stokrat recitovat : "naolejujeli julie koleje, nebo nenaolejujeli julie koleje" :-P :-D)))))

hermit
06. 12. 2001
Dát tip
...víte, že jste mi tady tak nějak udělali strašně velkou radost? DĚKUJU A PŘEJU VŠECHNO DOBRÝ! :´´-))))

Cody
05. 12. 2001
Dát tip
:-)))))))))) jůůůůůůůůůůůůůůůů :-))))))))))))) *******!

Prokletí
05. 12. 2001
Dát tip
8c))))))))) Jen mě napadl prostě a jistě i na blbém místě dík rytmické a rýmové podobnosti verš z jakéhosi dětského leporela (proboha, snad je to dobře, šestkrát jsem to přepisoval). ROHODNĚ to ale nemá nic co dělat s Petulkou. Ten verš? "... a ta kráva mléko dává" Pardon, já se prostě neudržím, asi je to nevhodný či co, ale nemůžu jinak Nezlobte se na mi, prosím ;o)))))))) m.

alina
05. 12. 2001
Dát tip
Proklí :oD))))...zlobíš!

Miki_miki
04. 12. 2001
Dát tip
Píšeš opravdu pěkně-krásně-super..........Mňam...... TIP

Wiki
04. 12. 2001
Dát tip
alííí :-)))) co napsat, když Ty jsi Peťulu tak krásně vycítila :-)))))) !!!!!!!!!!!!!***************!!!!!!!!!!!!!!!!!!**********************!!!!!!!!!

Had
03. 12. 2001
Dát tip
:o)) ... že by Betula Pendula ? ... krásně větrné típ

Pája
03. 12. 2001
Dát tip

Helča
03. 12. 2001
Dát tip

Petula
03. 12. 2001
Dát tip
Hade??? Jak víš, že mým starým – nepísmáckým – nickem je Betula Pendula??? :o) Ale budiž, když už to prasklo, tak jo... Na adrese http://www.info-zahrady.cz/cl1801736059.htm se praví: Betula pendula* (bříza smuteční) Tento druh břízy je stále ještě znám pod zastaralým jménem Betula verrucosa (bříza bradavičnatá). Výška až 20 m, šířka až 6 m. Koruna propouští mnoho světla. Větve visí elegantně dolů. Má nádherný šedobílý kmen, který u starších stromů tmavne. Už u země začínají hluboké rýhy v borce. Podzimní zbarvení je oranžovo-žluté. Prořezávat lze, když je strom plně olistěný, a je třeba přestat zavčas, před začátkem padání listí. Vysazovat by se mělo s balem. Na http://www.dmoz.cz/magie/rostliny.html dále doplňují... bříza bělokorá (Betula pendula) Koště z březových větviček se používá k „vymetení“ zlých sil ze svatyně. Míza, kterou získáme naříznutím kůry, je sladká a dá se z ní připravit víno pro svátek Alban Eiler (jarní rovnodennost). Bříza je také zmiňována v souvislosti s bohem Thórem. Podle tradice lze kůru loupat pouze ze stromu, který Thór poznamenal (tj. který zasáhl blesk).
Zásah "blesku života" jsem (snad... ...zatím) přežila. Zásah blesku fyzického mne minul jen o pár metrů a vybral si starou lípu, kterou zranil... Nějakou tu bradavici byste na mně také našli... Prosím, abyste mne neprořezávali fyzicky, stačí psychicky – a jen pokud jsem v plné síle (olistěná)... Co se tkne mé (též jen psychické...) mízy, tak ta se dá také získávat jen když nějakou mám, tedy v době rašení a rozpuku duševních sil – v jejich cyklu vzrůstu a pádu... Ano, na svých kořenech si velice lpím a přesazování snáším špatně... No, a pokud nejsem v kondici, pak potřebuji oporu, ochranu před prudkým sluncem, divým vichrem, sžíravým suchem a nánosy těžkého mokrého sněhu, který mne ohýbá a láme... Potřebuji okolní stromy... Právě ty mne v takových dobách mohou ochránit svými korunami. Potřebuji však i samotu a prostor, abych se mohla vesele rozhlížet do okolí, nechat své splývající větve vlát vánkem a pyšnit se vým bílým kmenem... Prostě je to se mnou těžké a je těžké se mi zavděčit! Vždyť má přání jsou tak protichůdná! Ale, protože bříza roste ve všech zeměpisných šířkách severní polokoule a je jedním z nejpřizpůsobivějších a nejodolnějších stromů, pokouším se žít stále znovu, byť (občas) bez splněných přání...

Alino, děkuju!

Dojala jsi mne. Tobě so totiž daří vystihnout mé nálady a váhání... Včas podpořit a včas nechat prostor a rozhled mé koruně... Duše něžná, kamarádko milá, díky za Tvá krásná slova...

---~_~---
«»


alina
03. 12. 2001
Dát tip
...:o))....aha...a ještě ke všemu vona je taková uke-..no, ...upovídaná :oD)))

Petula
03. 12. 2001
Dát tip
Alísku, já Tě snad sežeru samým štěstím z Tebe...

░▒▓~_~▓▒░
«»


Cavalera
03. 12. 2001
Dát tip
*

Litochowitz
02. 12. 2001
Dát tip
Jo...to jo.

myrinda
02. 12. 2001
Dát tip
sestricko, to je moc kraaaaasnyyyyyyy.......... uzasne slovicky malujes tip :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru