Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Predpoklad

01. 04. 2011
24
64
6408
Autor
MarK.


           Roky sa rokmi

           zmenia na dni

           s menej bazírujúcimi pravidlami

 

           husté rozostupy

           medzi pohlaviami

           zaniknú

 

           podobne ako zanikne

           nadradenosť volov

           i emancipovanosť sliepok

 

           ženy rozkvitnú do úzadia

           a dospelosť vráti detstvu recept

           na kašovité jedlá

 

           odstupom času

           aj čas odstúpi

           ponúkne podiel zo zisku

           a skúpa rakovina

           skúpi posledné minúty

           odložené na zvláštnu príležitosť

 

           ale skôr ako zomrieme

           a začneme niekomu chýbať

           musíme najskôr zostarnúť

           a byť tým samým ľuďom

           na obtiaž

 

           inak sa môže stať

           že slzy stratia svoj pôvab

           a dôvodov na radosť

           bude čoraz menej.



64 názorů

MarK.
17. 02. 2012
Dát tip
..dakujem, macecha - potesila si ma.

macecha
17. 02. 2012
Dát tip
veľmi drsné, ale pravdivé ... T***

MarK.
16. 11. 2011
Dát tip
..suhlasim s tebou, Sarrah a dakujem ti este raz za vsetky tvoje navstevy, slova i cas, ktory si mi venovala

Sarrah
15. 11. 2011
Dát tip
a skúpa rakovina skúpi posledné minúty odložené na zvláštnu príležitosť *** jo, jo ani těch pár drobných co nosíme po kapsách nás pak už nevytrhne....

MarK.
05. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, A.H.

A.H.
04. 04. 2011
Dát tip
*

;)

MarK.
04. 04. 2011
Dát tip
..blboune, ani nevies ako si ma teraz potesil! ..dakujem ti!

...ano,jako poezii to neberu,ale za psychologickou studii máš za jedna*

MarK.
03. 04. 2011
Dát tip
..MarK. dakuje Marekovi!:) ..potesil si ma!

MarK.
03. 04. 2011
Dát tip
..a ja ti to prajem, Petrusha! ..a dakujem ti!

Muamarek
03. 04. 2011
Dát tip
Skvělá pasáž s tím chyběním a jdením na obtíž, to mě dostalo, pravdivé, skvěle načrtnuté... Marek zdraví Marka :-))

Petrusha
02. 04. 2011
Dát tip
a ja sa teším až budem mnohým ľuďom na obtiaž ... jako mojím snom je byť hodne protivná prababka tak 110 ročná - len sa toho sakra dožiť :)))

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, Noneta - za kazde tvoje pismenko i medzeru pri nadychu a vydychu - velmi si to vazim!

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..brackenridge, to absolutne nevadi, ze nemas akreditaciu ku pisaniu kritiky, vsak ani ja nie som 'basnik' a pisem - teda pokial to, o co sa snazim mozem nazyvat pisanim:) ..a je dobre, ze davas na instinkt a na vnutorny pocit (podvedomie), bo to su velmi dolezite atributy - a i nadalej budem rad, ked sa ich budes drzat! ..a este raz, dakujem, brack, ze si nielen klikla a prajem pekny zvysok i zvrsok vikendu!:);)

Noneta
02. 04. 2011
Dát tip
Patos a patetičnost se mi líbí i dopovězené věci. Náznaky mám ráda pouze občas. Filmy, které nemají jasný konec jsem vždycky nesnášela. Moje fantazie se vybíjí jiným způsobem, proto pro mne velmi zajímavý dobrý a lidský. Nejvíc : ale skôr ako zomrieme a začneme niekomu chýbať musíme najskôr zostarnúť a byť tým samým ľuďom na obtiaž to je tak pravdivý až mrazí

dekuji, marku, vis, me to pripadlo jako takove mentorovani, ale to je mozna spis moji povahou, ja nejsem kritik a dam jenom na instinkt, takze moje komenty nejsou nikdy objektivni.... libilo se mi ale, ze zkousis nove styly, protoze ustrnuti na jedne poloze )i kdyz treba dobre) taky je nebezpecne.

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..jooj, kolke vyznanie (az som sa zapyril:), dakujem brackenridge ..ona ta 'plochost' alebo lepsie povedane 'priamociareskost' moze byt sposobena aj tym, ze nejde len basen, ale skor o prozaicke dielo s prvakmi basen aneb basen s prvkami prozy - teda urcity predpoklad - na ktory, ako na spravne polozenu hypotezu byvaju reakcie presne podobne ake su;) ..kazdopadne, som velmi rad, brackenridge, ze si nezostala ticho - vazim si to!

prestoze te zeru, tentokrat mi to pripadlo trochu ploche, ale jsi stale moje hvezda1111

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..i rozporuplne pocity su dolezite, cize dakujem, sepotko!

..mám trochu rozporuplné pocity..Marku..) ..ovšem každý z nás vidí svět jinak..)

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..avi - zo - va - ny Predpoklad - snad to nikoho z vas neotravuje a pokial ano, omluvam sa - ze ho okradam o cas a zaroven Vam zan i dakujem!

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..veru tak, niekedy je to i naopak ..dakujem, Stanko!

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..za seba - ako autora - mozem povedat, DAKUJEM, Vladimir - fakt si to velmi cenim!

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, Alegna (potesila si ma)

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, ksav ..a mozem vediet, ktora pasaz sa ta osobne dotyka? (samozrejme, pokial to nie je tajomstvo)

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..A.Storoznicyn opat si ma velmi potesil - dakujem ti za tvoje slova - velmi si ich vazim! ..a neviem, ci mam nadhlad - skor by som povedal, ze sa casto az castejsie divam az zapozeravam na 'banalne' veci viac krat ako byva zvykom!:)

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..aha, Ass - som rad, ze si sa stavil a opat ma jemne pohladil - by som aj pokracoval, ale nechcem dopovedavat - ale ty si isto domyslis!:) :D

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, Klic ..a ano, kazdy to ma a aj by mal mat 'vzdy' trosku inak

MarK.
02. 04. 2011
Dát tip
..dakujem, misty ..a myslis, ze je to skutocne iba tou jarou?:);)

Háber
01. 04. 2011
Dát tip
aniekedy * je to naopak *

****T krásne,múdre,pravdivé,dobre spracované -ponecháva si to originálny šarm a neskĺzava to na konci do patetickosti,čo sa mnohým v takýchto tématických básňach stáva. táto sloha ma pobavila,podarená: "ženy rozkvitnú do úzadia a dospelosť vráti detstvu recept na kašovité jedlá"-vidno že máš nadhľad :)

Alegna
01. 04. 2011
Dát tip
hezky napsané

...mas talent totalne zabit aj dobre rozbehnutu basen...nechapem preco musis vsetko dopovedavat..................

misty
01. 04. 2011
Dát tip
ženy rozkvitnú do úzadia a dospelosť vráti detstvu recept na kašovité jedlá cela moc podarena...jar ti robi dobre :)))

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..som rad, ze podobne nezijem sam!:) ..diky, Jeffe! a prajem nam - a aj ked nie vzdy zijeme spokojne a stastne, ale nech sme tu este peknych par i nepar rockov! :)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..dokedy zovreje voda, si rozmysli, co to bude! :)

dadadik
01. 04. 2011
Dát tip
:) no něco bych si dala

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..ahoj, dadadik, vitam ta u mna - pohodlne sa posad a ja zatial dam zohriat vodu na caj (alebo kavu:) ..som rad, ze si sa opat na chvilku zastavila u mna!;)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..nie kazdemu musi vyhovovat tema, ale som rad, ze sklon i styl pisma sa ti pacil:) ..dakujem, Edmund

dadadik
01. 04. 2011
Dát tip
:) ahój

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..pre istotu som zmenil kategoriu z cisto volneho poetickeho versa na vers volne uvahovy, cize MIMO zanru ;) - cim chcem podakovat nes i 'tej' konikovi!;)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..ale dla mna je nadherna aj vasa cestina - teda aspon pre mna - skutocne zboznujem Vas jazyk - a vazim si ho rovnako ako ten nas! :)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..oproti klasickym, resp. tvojim basniam, je to samozrejme ine a diametralne odlisne, preto sa ti tam ziada nieco ako schodok mimo, na ktory dosliapnes, ked docitas - tento schodok tam samozrejme je - zalezi vsak na citatelovi, ci ho prijme, alebo sa necha postrcit komentarmi. ;) ..ale som rad, nes, ze si sa zastavila, ja si totiz cenim a vazim kazde slovko - samozrejme, pokial je na mieste - a tie tvoje su - taktiez som rad, ze si tam nasla 'mnoho zaujimavych momentov' a i citlivy jazyk slovenciny ta nenechal chladnou - cize este raz dakujem, nes!

to jí musím říct aby se začala červenat okamžitě! necuda jedna!!! :oD

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..ta je na tom velmi zensky! (viditelne az moc!;)

a martinez? co ta? jak na tom je? :o)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..mas spravny predpoklad, konicek! :) ..ale uz si ta pamatam - jedine amnezia by mohla prinavratit moj, teda tvoj muzsky stav, spat!;)

ano, mořskou koníka to stálo velké úsilí aby si obhájila pohlaví.. a vlastně stejně nemá žádnou jistotu do budoucna :o)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..sakris, s tymto mam najvacsi problem, kedze ti nevidno prirodzenie, tazko z dvoch pismen viem vydedukovat spravne pohlavie! :) ..pokusim sa to zapamatat, ale neslubujem, ze ta casom opat oslovim ako ten!:) ('ta' morsky konik by ti o tom vedela povedat svoje:)

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..to ma tesi, potesila si ma, konik, lebo presne aj tak to je - su to fotografie v slovach zachytavajuce rast i vyvoj, pad i ustrnutie a samozrejme i smutok, ci radost dlhsieho obdobia ako len jeden pracovny tyzden. :) ..dakujem!

MarK.
01. 04. 2011
Dát tip
..nemas sa za co omluvat, kL., v podstate do urcitej miery mas aj pravdu - preto aj nazov PREDPOKLAD, resp. kontrast pohladov spredu dozadu a spat. ..kazdopadne som rad, ze si sa zastavil a mozno casom, ked tiez viac zostarnes ako omladnes, si spomenies, ze ten huncut nakoniec mal pravdu! :) ..dakujem, kL.

mně to jako mudrování nepřijde.. jen prostě myšlenky z pozorování hozené před nás ostatní :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru