Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zálibnost stvoření jsem

09. 07. 2011
7
11
3154
Autor
Falka

Zálibnost stvoření. Závratná rozvratná architektura vědomí, když chci. Jinak hladkost. Dívat se sobě do očí zálibně, jak tvoří svět, tvoří tvoření, a křičet bezedně nezbedně nadšením, nádechem, dechem jsem – vnitřní logika, rozklenutost: jsem, ledaže zálibně. S-počiň pohledem, na sobě, se zalíbením, popoleť. Měj si, co chceš, co se ti za-lí-bí. Hop-la-l-l-l-ví-ček. Nespojitost, kaskády, vějířky, pro-ro-zpa-pa-dá-vá-ní...h​ýřím... a tvoření linií, tesat lze vším, švihat ocasem jsem... pro-to-že-se-be-ne-mi-neš.​ .. vtípky, žonglérko, mnojo, řekněme: zálibnost, řekněme, inu, ano? ... zálibnost... o jé... mls... Smíš-smíšek. S-m-í-í--- a než se dokřídlatí, porozpadám... Protahuju mezery mezerám. Zááálibnost. Řeknu hrušeň, nebo mmm-med, lípa-pa-pa-pam, zááálibnost, hrušňová povidla, řeknu a stanu se, zálibností se vnořím do hrušně, vynořím. Jí. Udělím si okamžik. V okamžiku okamžiku. Vytvořím tudy chodbu, ze vnitř oka mžiků, z jednoho vytvářeného v druhém, a projdu se jí - projdu sebe jí. A z novu. Máucta, piruetka, pok-k-k-klona. Řeknu radost, naplním to slovo významem, a pak budu donekonečna načínat úplnost radosti svým vědomím, znovu a znovu, neboť dokončit krok je stokrokrát prokrokpadnu, než dokrovrkočím.... Mezi a mezi lze zááálibně naskládat celou gotickou katedrálu, kde mezi budou mezizery mezi mezi karfiólami... Chutí zakroutím tvarem. Tváří otočím prostorem, prosáknu, ochutnám, pak piruetka... poschodiště... krok mezi kroky a krok mezi kroky, chci-li.... zááálibnost... dotknu se strom-m-m-m-m-u... mezi dotek a dotek vložím dotek... a znovu k úplnosti doteku, v počátku počínání počínat přibližování, zárodek vztahu... nebo přeskočím až k zárodku splynutí... nebo přeskočím... hop-la... Hrbolky logiky sametovou perutí mašlovačkou - uhladím mávnutím přes okamžik, vize ptáka, ladného pohybu, stvoření v čase, kejklířek – mám oči, co si na očích vidím, smím... frrrrr.... vějířky holubů..., čili: hladkost rychlostí, časem, nebo naopak rozdrobím podrobnohledem, prodrobnokrokem.... Thájemství stvoření je nespojitost, je vědomí: mezi dva kterékoli okamžiky, mezi dva body reflexe, se vždycky vejde nový, Aristo-to-tele-les-želel-l​va... vzniknout musíte úplní a těžiště lze mít v kterémkoli teď... teďžiště... zálibnost... joj! Stvořím si zálibné oči. Pak se na sebe podívám. Pak roztočím očima svět. Vždycky jsem vás tvořila zálibně, žertíky, ale je-li všechno ze sebe zálibností dokonalé, tak vtipkovat se snad o tom smí? Ne? Žertovala jsem? Ólala, a co si provedu? Dežertuju. Rozevřu dvě mihnutí neonu, dvě kapky deště, dvojí svist rákosu, otření listu o list? Vynořím pohyb, vzniknu nov. Na lovu projdu no-o-ovem. Lstivě se vetřu a protáhnu do jiných sínů a časí... Vám všem: jsme schopní roztočit očima svět a všechno to unést zálibně - mnohem větší. Větší než větší než větší. Vždycky budu. A všechno, co začnete, krok za krokem, v kteroukoli stranu, roztančím s vámi mezikrůčky do mnohem zá-á-á-á-vratnějších architektur - hrbolků logiky v čase z milosti piruet. j.

 



11 názorů

dudulenka
06. 09. 2011
Dát tip
Divně zajímavé,těžko popsatelné

Artie
10. 07. 2011
Dát tip
seš dobrá... :DD

Falka
10. 07. 2011
Dát tip
Artie, jenom říkám, že i chemie je nástroj, a jestli je pro Tebe myšlení dřina, tyjo, tak pro mě teda ne ;) Pro mě je samotné myšlení kyselinová jízda. Není to tady myšlení vs. trip, to nedává smysl. Trip jenom pomáhá zpomalit a strčí Tvojí pozornosti a mysli čumák do principů, kterých si jinak obvykle nevšímáš. Takže naopak, když máš pozornosti a koncentrace dost, i myšlení samo, bez papírku, Ti může způsobit stejné účinky jako na tripu, když ho zevnitř dostatečně samo ze sebe rozsvobodíš. Řekněme, že tohle je rozkošnický záznam jedné z cest k tomu, i rozmarných výsledků zároveň :)

srozumeni
10. 07. 2011
Dát tip
Je to moc zajímavé a krásné. Alespoň pro mě určitě...*

Artie
10. 07. 2011
Dát tip
to je možná ale právě škoda....teď už mi to nepřijde tak geniální :DDD tyhle věci maj podle mě vznikat z afektu nebo z tripa a ne vydřeně :DDD nj....sem se holt zasek v šedesátejch letech :DD ale stejně je to dobrý...

Falka
09. 07. 2011
Dát tip
Artie - to bude tím, že to není automatický psaní, má to sledovatelnou logiku, strukturu zaznačující myšlenku, na kterou nepotřebuješ papír (fakt, já to psala bez papíru, do počítače ;)) - ok, ale vážně, když zkontroluješ pohledem z mých věcí třeba Morfologiku po lemu sil, Bez znaků navíc, Za zrcadlem zrcadel nic, Somantiku samoty II nebo Zrcadlo, můžeš vidět, že ze sebe roky vycházím určitou sledovatelnou linií, je to reflektovaný sebevývoj, žádné chemií uvolněné nekontrolované chrlení ;)

Had
09. 07. 2011
Dát tip
Zá-libně se nořím do Tvých obrazů. Nebát se tak dokřídlatět ty sestřižené perutě na zádech a alespoň si snít o tom, že "mám" co si na očích vidím. Vlastně Ti trochu zá-vidím. (co trochu? ...moc). Málakodo dokáže mezi dva doteky vložit třetí. Nádherně poskládané. Až z toho bolí oči. Díky za nevšední zážitek, Falčí ... (a tip je skoro zbytečné hlásit :o)

delaware
09. 07. 2011
Dát tip
Velmi zvláštní. Ale příjemně to plyne, zajímavě se to čte, nejde se od toho odtrhnout a ty oči jsou nádherné. Takže tip

Artie
09. 07. 2011
Dát tip
jo taky sem si párkrát dopřál papíra :DDD nicméně nikdy sem moc nebyl fanda automatickýho psaní, ale tohle je fakt vostrý....je to jedna z nejlepších věcí, co jsem tu čet....což je smutný vzhledem k tomu, jak to asi vzniklo, ale je to tak....mám z toho pořádnej flashback :DDD ***

Danny
09. 07. 2011
Dát tip
Kouzlo zálibnosti. Jemnost hloubky humoru. Láska ke všemu. Možná mi to dalo víc, než jsem si teď vědom, ale rozhodně nádherná a vtipně trefná koláž.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru