Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ježíšek ví, co si kdo zaslouží

20. 12. 2011
12
9
1561
Autor
řádek

"Mami, Matyáš se poblil!" ječí na mě má pětiletá dcerka z pokoje.

 

"Tak ho utři a zapluj do vany, konečně," odpovídám ve stejných decibelech. Bojuju s balícím papírem a poslouchám, zda neuslyším dcerku na schodech. Dřív jsem takhle neriskovala a dárky balila v noci. Ale co máme dvojčata, mám po nocích jiný program.

 

Dceřin jekot plynule přešel v koupelnový zpěv. O okamžik později ho začal doprovázet řevem jeden z našich juniorů. Zbývá zabalit poslední dárek. Řev zesílil. Ach jo, dobalím to pak.

 

Do koupelny vcházím, když dcerka vypráví o mořských vílách.

"A pořád plavala na hladině."

"Ale to by neměla, viď?" zapojím se.

"No, on jí umřel táta, takže si mohla dělat, co chce."

"Aha." V pokoji zas Matyáš natahuje. Zvednu se.

"Kdy tu bude táta? V noci slíbil, že večer."

"Ty jsi s ním mluvila v noci?"

"No, když měl Matyáše, šla jsem si k němu lehnout."

V duchu počítám, jak dlouho můj muž spal.

"Pojď z vody."

 

V pokoji pohladím Dannyho a Matýska ucpu dudlíkem. Během čtení pohádky je klid.

 

"Mami, víš...," zdržovací taktika.

"Ano?"

"Dneska jsme necvičili."

"Budem zítra."

"A mami?"

"Ano?"

"Víš..."

"Co, Karolínko? Musím nakrmit kluky."

"Řekni tátovi, aby mi přišel dát pusu, jo?"

"Řeknu."

"A mami?"

"No, co je?"

"Jsi moje největší prdelka."

"Největší je táta, ne?"

"Já nemyslela tlustá."

 

V kuchyni dám ohřát mléko. Padesát vteřin. To stihnu zabalit ten poslední dárek, knížku s názvem Tatínek není k zahození. Před papírem dám přednost dárkové tašce. Vezmu do ruky fixu a začínám psát na jmenovku "Karolínka". Ale u "r" se zarazím.

 

"Kdo neměl dvojčata, neví, co je to mít děti," řekl mi dnes můj muž u snídaně. Já jsem největší prdelka a mořská víla si může dělat co chce, protože její tatínek umřel. Přesto Arnošt Goldflam napsal, že tatínek není k zahození. Mikrovlnka zapípá. Teď už ječí oba. Kdyby tu byl můj muž, už mají oba plnou pusu mlíka, ve dvou to jde rychleji.

 

Arnošt na to přišel! Na jmenovku místo přeškrtaného dcerčina jména napíšu úhledně TÁTA. Však on ten Ježíšek ví, co si kdo zaslouží.


9 názorů

jejdavilda
21. 12. 2011
Dát tip
*

avox
20. 12. 2011
Dát tip
Vždycky se mi líbila dvojčátka v kočárku, podotýkám, že cizí :-)) */

Marcela.K.
20. 12. 2011
Dát tip
milé *

dopis z fronty.. :o)

jo, teď je rodinná atmosféra dokonalá:o)

řádek
20. 12. 2011
Dát tip
Omlouvám se všem, mně se na poprvý nepodařilo to překopírovat celý. A pač mě nenapadlo to po sobě zkontrolovat, tak tam chyběl začátek :)

Úsměvné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru