Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Celerity D

12. 01. 2012
11
14
4528
Autor
Kočkodan

Dalibor z Kozojed Pustil se do kleteb další várky, žalářníky pěkně prudí, že prý se ve věži nudí, tak ať mu přinesou stradivárky. + březen 1498 Praha Poddaní Adama Ploskovského z Drahonic se vzbouřili a dobrovolně vstoupili do poddanského stavu u jeho souseda vladyky Dalibora z Kozojed. Vladislav II. ho nechal popravit za porušení zemského míru. Daněk Ludvík Neměl tělo jako laňka, Štíhlý pas mu vždycky scházel, zato diskem krásně házel, přece znáte Ludvu Daňka. * 6. 1. 1937 Hořice, + 16. 11. 1998 Hutisko-Solanec OH 1964 Tokio: stříbro OH 1968 Mexiko: bronz OH 1972 Mnichov: zlato Daněk Wabi Chytře to udělal Wabi, naštěstí nebyl střevo, ovládnul sladké dřevo a lovil na něj baby. * 30. 1. 1947 Zlín Nebo i Stanislav Jan Wabi Daněk Přezdívku Wabi získal podle Wabiho Ryvoly, jeho písničky hrál v mládí svým kamarádům. Rosa na kolejích, Ročník 47, Píseň, co mne učil listopad, Fotky, Hudsonský Šífy Defoe Daniel Je autorem Robinsona, Co žil dlouho na ostrově, líp by se měl třeba v Lvově (méně liduprázdná zóna). * Asi začátek 1660 Londýn, + 26. 4. 1731 tamtéž Původně se jmenoval Foe. Autor známého románu Robinson Crusoe Delon Alain Hezká je tvářička tohoto "chalana", hral mimo jiné v Samuraji, zda dává před kávou přednost čaji, musím se zeptat Alaina. * 8. 11. 1935 Sceaux Černý tulipán, Rocco a jeho bratři, Sicilský klan, Dva muži ve městě. Dietl Jaroslav Psal a tchýně na něj vlítla, bude radit, tedy bacha, ať prý Ina svede Cvacha, je mi líto Jardy Dietla. * 22. 5. 1929 Záhřeb, + 29. 6. 1985 Praha Křtiny; Eliška a její rod, Tři chlapi v chalupě, Píseň pro Rudolfa Í., Dispečer a kapela, Nejmladší z rodu Hamrů, Muž na radnici, Žena za pultem, Nemocnice na kraji města, Zákony pohybu, Plechová kavalérie, Inženýrská odysea, Okres na severu, Malý pitaval z velkého města, Synové a dcery Jakuba skláře. Diviš Prokop Že byl Divíšek se divíš? Pak tě ztrestám černým bodem. Zazářil svým bleskosvodem, prostě koumák tenhle Diviš. * 1. 8. 1696 Helvíkovice u Žamberka, + 21. 12. 1765 Přímětice u Znojma Vlastním jménem Václav Divíšek Kněz, učenec a vynálezce Postavil první uzemněný hromosvod na světě. Dobiáš Karol Nemám to za zlé malé Dáše, k jiné generaci patří, stejně jako její bratři, nemusí znát Dobiáše. 18. 12. 1947 Trnava Nejlepší fotbalista ČSSR 1970 a 1971 Za Československo odehrál 67 zápasů a dal 6 gólů. Mistr Evropy 1976 z Bělehradu. Dobrovský Josef Zásluhy o jazyk má obrovský, našel by se jeho pomník, vytvořil mluvnici, německý slovník, čeština děkuje, pane Dobrovský. 17. 8. 1753 Darmoty (nyni Balassagyarmat Maďarsko), + 6. 1. 1829 Brno Filolog, historik, zakladatel slavistiky Velká postava českého osvícenství a počátku národního obrození Donutil Miroslav Co se Donutila týče nebudu rodiště tajit, GPS dokáže ho najít, zajeďte někdy do Třebíče. 7. 2. 1951 Třebíč 1973 - 1990 Husa na provázku, potom ND Balada pro banditu, Tankový prapor, Černí baroni, Pasti, pasti, pastičky, Nuda v Brně. Dostálová Leopolda Vyslovte příjmení krátce, dlouhé a ji trochu bolí, za to řeknu jednu z rolí - úspěch měla třeba v Matce. 23. 1. 1879 Praha, + 27. 6. 1972 tamtéž Občas používané příjmení Dostálová je nesprávné. Dlouholetá členka ND, na jevišti (Divadlo za branou) stála ještě ve svých 92 letech. Karel Čapek psal Matku přímo pro ni. Především divadelní herečka - filmových rolí relativně málo. Dumas Alexandr ml. Za svobodna měl ho táta, provdaná nebyla máma, Verdiho nadchlo jeho drama, vzniká La Traviata. 27. 7. 1824 Paříž, + 27. 11. 1895 Marly-le-Roi Prozaik a dramatik Nemanželský syn Alexandra Dumase staršího Nejznámější je román Dáma s Kaméliemi, jeho dramatizace byla velkým triumfem a inspirovala mj. Verdiho k napsání La Traviaty. Dunlop John Boyd Kdo by se také nenamíchnul, jel na statek léčit prase, spravovat už musí zase, po pár metrech duši píchnul. 5. 2. 1840 Dreghorn (Skotsko), + 23. 11. 1921 Dublin Skotský veterinář, platí za vynálezce vzduchem plněné pneumatiky. Dvořák Josef Namluvil překrásně králíka Boba, samozřejmě také Bobka, každého čeká hrob či hrobka a věčného spánku doba. 25. 4. 1942 Horní Cerekev 1972 - 1990 Semafor, potom divadlo Jiřího Grossmanna Nemocnice na kraji města, Rozpaky kuchaře Svatopluka, Arabela, Návštěvníci; Jáchyme, hoď ho do stroje, S Pydlou v zádech, Vodník Čochtan. Dvořák Vladimír Dělá s Jiřkou Varieté, diváci smíchem bouří, poldové u něj oči mhouří, že má gumy velmi sjeté. 14. 5. 1925 Písek, + 28. 12. 1999 Praha Dramatik, textař, konferenciér, dramaturg, režisér a herec Napsal velmi úspěšnou rozhlasovou komedii Sto dukátů za Juana (hudba Zdeněk Petr). Konferenciér orchestru Karla Vlacha Vedoucí hlavní redakce zábavy ČST. Dvorský R. A. Možná teď víte díky Ringu, co přesně znamená zkratka, Rudolf Antonín byl zkrátka tenhle představitel swingu. 24. 3. 1899 Dvůr Králové nad Labem, + 2. 8. 1966 Praha Hudební skladatel, kapelník, zpěvák, klavírista, herec a nakladatel Založil orchestr Melody Boys. Hrál resp. zpíval mj. ve filmech Muži v offside, Revizor, Kristián, Těžký život dobrodruha. Dyk Viktor U Dyků nastalo veliké hoře, neviní přesto osud z faulu, syn plaval čubičku, byl slabý v kraulu, navíc to neklidné Jaderské moře ... 31. 12. 1877 Pšovka u Mělníka, + 14. 5. 1931 Lopud (Chorvatsko) Jeho tvorba zahrnuje snad všechny literární druhy, nejvýznamnější je poezie. Překládal francouzské prokleté básníky. Byl poslancem a později senátorem. Sbírka politické lyriky Válečná tetralogie, novela Krysař, drama Zmoudření Dona Quijota Zahynul tragicky při koupání.


14 názorů

Kočkodan
17. 01. 2012
Dát tip
Ty más sakra postreh! :-)

Anriena
17. 01. 2012
Dát tip
tohle je sakra originál...

Kočkodan
16. 01. 2012
Dát tip
Jste nositelem/nositelkou jednoho z následujících nicku? NaNov 8hanka Petr.II Bonaventurova Avox Alegna R. L. Toscana Ales-novák Kveton Zahajský Vesuvanka Ano? Potom vám vyslovuji svuj dík.

vesuvanka
13. 01. 2012
Dát tip
ráda jsem si přečetla, pěkně napsané a poučné. Díky a TIP :-)))

Opět potlesk!

úsměvné a poučné...pěkná práce :o)

Toscana
13. 01. 2012
Dát tip
Pepu Dvořáka nám ještě do hrobky neposílej, to by byla děsná škoda! Myslím, že ve výčtu jeho rolí by neměl chybět vodník Čochtan, toho po Werichovi hrál moc dobře jen on, a rozhodně hra "S Pydlou v zádech", což je geniální komedie del art. :o)) *t (teda ale že se ti s tím chce takhle pinožit, to klobouk dolů)

Alegna
12. 01. 2012
Dát tip
Dumám nad Dumasem ***

avox
12. 01. 2012
Dát tip
Dvořáky jsem měla ráda, ještě když jsem byla mladá neví, kterého z nich radši tleskám, co mi ruce stačí :-)) */

*

Petr.II
12. 01. 2012
Dát tip
jo, proč ne, *

8hanka
12. 01. 2012
Dát tip
silne pismenko, tolko skvelych ludi... sympaticky mi je pas-nepas Ludvika Danka, podobny mojmu, Delona a Dobiáša som žrala, boli to pekne tvaricky, teraz skor Donutila:)* Dvorak odisiel prilis skoro, mala som rada jeho humor.. velmi dakujem za taketo skvele zhrnutia, obcas je fajn pristavit sa a oprasit spomienky, zasluzia si to:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru