Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V tichu iluzí

10. 04. 2012
2
6
1319

V tichu hvězd hledám starý stín, 

maluji po stěnách. Maluji můj tichý splín.

Kráčím po špičkách alejí Noci,

kreslím sám v sobě starý bol.

 

Bol touhy po krásnu, pěnivou kašnu v roztemnělém dni,

v písku, v hrstech hážu zklamáním do stran vůkol.

Jsem stín, jsem sám sobě dnem, 

a každou noc se opájím, opájím ve výhni hvězd.

 

Jsem Cizincem, jsem sám 

a přec tiše se modlím v temnou hvězdu,

v níž chtěl bych se setkat s nadějí.

 

Skrápím svými sny něhu ticha, skrápím,

a hledám ji v alejích stromů od nikud nikam.

Klíčem hledám vysvobození ...


6 názorů

té symbolistně dekadentní ornamentiky v obraze, toho starožitného rytmu se starožitnými slovy a inverzemi je v básni na mě příliš. hemží se ustálenými obrazy této provenience. nevidím v ní nic nového. na druhou stranu, ten styl je tak věrný, že v lepším případě by text bylo možné považovat za dokonalý ohlas poezie z té doby. - přeci jen, jako by na mě báseň vypadla ze známé antologie "zapomenutých autorů" I. Wernische. (pozn: kde je to možné, dostává zvratné zájmeno "svůj" přednost. - tedy lépe: maluji svůj tichý splín)

@Malvína: je to automatický text ve formě volného verše ... vím o čem píšu, o pocitu odcizení, který jsem popsal

Malvína
14. 04. 2012
Dát tip
Tohle ne! To je pokus o poezii, ale velmi umělý - na to odkazují tyto pokusy :kreslím sám v sobě starý bol - v hrstech hážu zklamáním do stran vůkol.- a přec tiše se modlím v temnou hvězdu, -Skrápím svými sny něhu ticha, skrápím, --- A některé další mě vedou k otázce : autore, víš vůbec o čem píšeš?

DavidPetrik
10. 04. 2012
Dát tip
Sonet neni jednoducha forma. Ocenuji, kdyz kdokoliv najde trpelivost a odvahu ho zkusit. Neodradi me ani archaicky jazyk. Ale tady me nesedi rytmus (nehlede na rozkolibanou prozodii). At se Vam dari,

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru