Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Duben 12 - Hlasování

08. 05. 2012
0
17
2357
Autor
Tragicus

     Za měsíc duben roku 2012 byla na Povídku měsíce nominována následující díla:

Bohumil standa.rd 2012-04-19 Nominace - 012_04  
Dokonáno jest Ascolto 2012-04-20 Nominace - 012_04  
Karetní hra pro pět a půl koblih Juno 2012-04-25 Nominace - 012_04  
Poslední soud Titus 2012-04-20 Nominace - 012_04  
Profesor nezaměstnaný 2012-04-11 Nominace - 012_04  
Skoro jako pod lentiškem DavidPetrik 2012-04-06 Nominace - 012_04  
Včelia žena Romano 2012-04-20 Nominace - 012_04  
Zřec Danny 2012-04-30 Nominace - 012_04  

     Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 15. na 16. května 2012.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


17 názorů

Tragicus
18. 05. 2012
Dát tip
btw., nemusíš mi posílat avíza od mého díla. ;)

DavidPetrik
18. 05. 2012
Dát tip
@Tragicus: jsem to ale truhlik!

Tragicus
18. 05. 2012
Dát tip
Tim jsem narazel na tve hlasovani...

DavidPetrik
18. 05. 2012
Dát tip
Pozde je pro tento mesic. Pro dalsi pozde neni: informovanim muzeme lecos zmenit, zlepsit. Nacal jsem tohle tema, ale netusim, jestli podobna diskuze patri prave sem nebo na jine forum.

Tragicus
18. 05. 2012
Dát tip
Už je trochu pozdě. ;)

DavidPetrik
18. 05. 2012
Dát tip
Hodnoceni je vzdy relativni. To se tyce samotnych prispevku za dany mesic, ale i mezimesicni urovne obecne. Troufam si rici, ze tento mesic neni v porovnani s ostatnimi prilis silny. Nachazim nekolik prispevku, ktere jsou zajimave, ale take nekolik, ktere bych v "povidce mesice" necekal, protoze nevycnivaji svou kvalitou. Na okraj: mozna bychom meli vice upozornovat na to, ze pismaci mohou navrhovat sve texty sami. Rizikem je, ze lide budou nekriticky vkladat do souteze mnoho textu, ktere nejsou kvalitni. Pozitivem by bylo vice prispevku, z nichz nektere by mohly byt kvalitni. 1. zadna povidka 2. Profesor od nezamestnany 3. Bohumil od standa.rd Komentare u zvolenych del.

Tragicus
16. 05. 2012
Dát tip
Nemám moc času, takže jsem povídky jen proletěl, jediné, co mne zaujalo natolik, že jsem to dočetl, byl 1. DavidPetrik, i když tedy, kdybych znal konec, číst bych to nečetl, chybí mu fantazie, chtělo by to nějaké nápaditější rozuzlení. Ale četlo se dobře.

těša
15. 05. 2012
Dát tip
1. Bohumil 2. Skoro jako pod lentiškem oboji prijemny prozy s dotazenymi detaily a atmosferou; vic u skoro jako pod lentiskem; k bohumilovi neni, co dodat :)

Lakrov
15. 05. 2012
Dát tip
Je-li to možné, posílám "nové hlasování" (jímž plně nahrazuji své původní hlasování ze 14.05.2012 11:50:55) 1. Skoro jako pod lentiškem autora DavidPetrik Poutavě, srozumitelným slohem, který nenudí, sepsaný příběh, jenž je (snad až na poněkud odbytý závěr) hoden označení povídka. Zajímavým způsobem zpracovaný námět stařecjké zaslepenosti. 2. Bohumil autora standa.rd Skvělá povídka s dobře promyšleným (ne)dějem, zajímavými "prostředky", použitými ke sdělení myšlenky a nálady, a téměř archaickými dialogy, dokreslujícími onu náladu. Slabší stránkou této povídky je nešikovně slohově koncipovaná první kapitola. 3. Profesor autora nezaměstnaný Zajímavý nápad hraničící se sci-fi, jenž na jedné straně upoutává nádechem tajemna a na druhé mírně odpuzuje slohovou nedotažeností. Je na každém jednotlivém čtenáři, která z těch dvou sil zvítězí.

StvN
14. 05. 2012
Dát tip
1. standa.rd 2. DavidPetrik 3. Danny Prvni dve povidky jsou u me na velmi dobre urovni jak stylem, tak i obsahem, trochu nostalgickym, peknou atmosferou. David to u me kazi svou metafikci, tak proto az druhe misto. Ne ze by metafikce jako takova byla spatny napad, ale chce to lepe vychatat. Danny se cetl dobre a tak dale, vice pod dilem.

Lakrov
14. 05. 2012
Dát tip
1. Skoro jako pod lentiškem autora DavidPetrik Poutavě, srozumitelným slohem, který nenudí, sepsaný příběh, jenž je (snad až na poněkud odbytý závěr) hoden označení povídka. Zajímavým způsobem zpracovaný námět stařecjké zaslepenosti. 2. Profesor autora nezaměstnaný Zajímavý nápad hraničící se sci-fi, jenž na jedné straně upoutává nádechem tajemna a na druhé mírně odpuzuje slohovou nedotažeností. Je na každém jednotlivém čtenáři, která z těch dvou sil zvítězí.

Janina6
14. 05. 2012
Dát tip
1. standa.rd: Bohumil. Poklidné, trochu nostalgické vyprávění, přitom velmi čtivé – myslím, že za to může hlavně uvěřitelnost postav a šikovné formální členění. 2. DavidPetrik: Skoro jako pod lentiškem. Působivě napsané, příběh plyne ve dvou rovinách, přičemž obě, ta jakoby sci-fi i ta reálná, jsou dobře zvládnuté, mají atmosféru, navíc spolu vytvářejí zajímavý kontrast. 3. Danny: Zřec. Musím přiznat, že třetí povídku jsem vybírala těžko, žádná už podle mě nějak výrazně nepřevyšuje ostatní. Nakonec dávám bod Dannymu za zajímavý nápad a celkem svěží čtení, které místy překvapí.

2. body pre Bohumil od autora standa.rd - zaujalo ma ako autor v poviedke nevtieravo zobrazuje život (ne)obyčajného človeka. Skrz postavu prináša zaujímavý názor na vieru a náboženstvo - práve tieto myšlienky ma najviac zaujali. Táto poviedka je ako pohladenie na duši. 1. bod pre Profesor od autora nezaměstnaný - jednoznačne "neošúchaný" námet a výborná pointa. Autor dobre udržuje tempo dej, nepostrehol som žiadne hluché miesta, ktoré by boli textu na škodu.

1. Profesor od autora nezaměstnaný. Líbí se mi myšlenka - nového, lepšího života pro týrané děti. A líbí se mi zpracování, dobře napsaný text, který se odvíjí správným tempem s příměřenou dávkou tajemna. Pointu jsem neuhodla příliš brzo a nezklamala mě. 2. Bohumil od autora standa.rd. Hezké vyprávění, zdánlivě obyčejný příběh, ale velmi působivý. Postavy i místa jsou vykresleny dobře, celistvě a reálně, při čtení jsem měla pocit, jako bych je znala. A morální poučení není násilné. 3. Zřec od autora Danny. Povedená sci-fi. Téma ne úplně nové, ale to není na závadu, dobře podanné a zpracované, čte se dobře. Líbil se mi.

bestye
12. 05. 2012
Dát tip
1. Bohumil - standa.rd 2. Dokonáno jest - Ascolto 3. Zřec - Danny komentáře u jednotlivých děl

K3
12. 05. 2012
Dát tip
1) Dokonáno jest 2) Bohumil 3) Včelia žena ---- 1) První i druhá povídka si obě zasluhují první místo. Této povídce jsem dal přednost jenom pro závažnost tématu. Výborně napsané. Přesvědčivé. Hrůza, horor. Člověk začíná věřit, že se to nestane... Asi nezáleží na tom, za co byl trestaný. Tady jde přeci o bezprostřední konfrontaci vězně se smrtí. Když je smrt jistá, tak už asi člověk nemůže myslet na nic jiného, než na ten okamžik. A to je děsivé. 2) Jednotlivé části povídky působí klidným nenásilným dojmem. Zapadají do sebe a vytvářejí ucelený obraz. Je to přesvědčivé jako skutečný život a čtenář tomu věří. 3) Přes všechny nedostatky se mi líbilo navození atmosféry strachu a předtuchy. A o to jde v hororu především. Závěr je docela překvapivý.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru