Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pod křížem tma

20. 08. 2012
6
19
1939
Autor
Muamarek


 Nebyl nikdo, kdo by zadržel ruku s kamenem,
vrhá se přitom ve všech komorách srdce,
ale jenom v aortě
si občas někdo všimne
některých erytrocytů


 Stříhali jim zrovna křídla,
chrámem zaburácel smích
a Madona se pokřižovala
odpadlým krucifixem


 Dlaždice pily krev
zrovna kamenované bezejmenné ženy
někde pod souhvězdím Lyry


 Kamery však hltaly přeplněné lavice,
kde ženy na pranýři
prý špatné matky
co nehledí na svá krkavčata


 Možná jenom nechtěly
přibalit svým malým
do peřinky břímě horší,
než to, které podetnuly

 Třísky svatostánků
se lepí na paty a bodají
do tmy


 Zase se jednou mluvilo
o zemi popravených písmen
v mezipatře výtahu
a o beznaději
nikoho nezajímajících


 O černé díře,
ke které se upínáme jako ke hvězdě,
protože nás přitahuje silou


 Ve vichru se kácí symboly,
ale vždy je těžší se něčeho chytat

 Jak rád by se člověk zachytil
důslednosti

 

 


19 názorů

Muamarek
22. 08. 2012
Dát tip
VH64. Vaši představu Vám brát nebudu, pochybuju, že někdy budete poblíž vzniku mé tvorby, jen Vás mohu ujistit, že se dere na svět lehce a rychle, prostě když si řekne :-))

VH64
22. 08. 2012
Dát tip
Vida, tak Marcelka taky... Pane Řezanko, čtenář samozřejmě neví, jak autor tvoří. Ale řečeno s klasikem, čtenář není blbec, a já za tu dobu, co vás navštěvuji, jsem ještě nenašel jediné vaše dílo, které by na mne dělalo dojem, že na svět přišlo spontánně. Já jsem toho názoru, že vás múzy nelíbají, vy je brutálně znásilňujete. Ale když vás to baví...

Muamarek
21. 08. 2012
Dát tip
Norko: To je možná zásadní otázka hmoty a ducha...

Muamarek
21. 08. 2012
Dát tip
Jiří: díky, takto to nějak cítím... Ventil je třeba někdy popustit, lépe řečeno, musí být popuštěn...

nostalgik
21. 08. 2012
Dát tip
Ne, to nebyl "alespoň" jeden... Skutečný autor poezie nemůže vidět jen rozkvétajíci jaro provoněné láskou či nostalgickou barevnost podzimu. Život přináší i faleš, podvody a nezaviněné prohry tisíců lidí. Není co oslavovat, je ale na co plivnou nashromážděný vztek bezmocnosti. Pak zas lze psát o stříbrném kouzlu zasněžených hor...

Muamarek
21. 08. 2012
Dát tip
Marcelo: "bohužel" možná pro Tebe, mě prostě vadí to Tvé zobecnění, dopřej prostor jiným... Norko: Je právě skvělé, že lidé stejní nejsou...

Marcela.K.
21. 08. 2012
Dát tip
Ano, je to můj názor na Tvůj text a bohužel, ne jen na tento... a je podložený právě tím Tvým stylem psaní.

Muamarek
20. 08. 2012
Dát tip
Marcelo: Nejde o to, která kritika se mi líbí či nelíbí, jde o to, že vyslovit, že někdo něco dře silou, je názor, ne kritika, navíc názor ničím nepodložený... Díky, Jiří, jsem rád, když si někdo aspoň v jednom obraze najde to své... Hezký večer :-))

Marcela.K.
20. 08. 2012
Dát tip
Čtenář to tak múže vnímat...a já tak Tvoje angažované texty vnímám. Moje kritika je můj názor a chápu, že se Ti nelíbí. Připomíná mi to silně dobu, kdy členové SSM psali básně do různých angažovaných soutěží. Nezkoušej mě tu, já vím o čem jsi chtěl psát, ale nevěřím Ti to.

nostalgik
20. 08. 2012
Dát tip
Není třeba porozumět všem obrazům. Já jsem si našel ten o třískách ze svatostánku a stačí mi k ocenění díla.

Muamarek
20. 08. 2012
Dát tip
Marcelo: Mě by jen zajímalo, jak může čtenář vědět, že je něco "vynucené" a hlásat to jako objektivní pravdu? Já tvrdím, že je to naprosto spontánní a subjektivně procítěné, není to psané na žádnou zakázku, ale z vnitřní potřeby. Věřím, že právě to oceňují ti, kteří se zde stavují... Co tedy například znamená ten obraz s červenými krvinkami? Všechny moc zdravím a děkuji :-)) Marek

Marcela.K.
20. 08. 2012
Dát tip
Nemyslím si. Prostě tento vynucený styl nemám ráda. Nelíbí se mi angažovaná poezie "za každou cenu". To ale neznamená, že si i toto své čtenáře najde.

Marcelka, zrejme bude chyba v čitateľovi

supr*

Marcela.K.
20. 08. 2012
Dát tip
Diano, já vím, co to jsou erytrocyty :-)...ale nemám ráda "politické téma".

Diana
20. 08. 2012
Dát tip
Hotová apokalypsa! Líbí se mi myšlenka básně, která vrcholí: "Ve vichru se kácí symboly, ale vždy je těžší se něčeho chytat", což docela vystihuje dobu, ale pro člověka je to katastrofa*** (Také nevím, co jsou erytrocyty, ale vygoogluji si to :-))

Marcela.K.
20. 08. 2012
Dát tip
Promiň, ale je to děsný, už ta první sloka a erytrocytech v aortě...póza, nic jiného, dřeš to ze sebe silou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru