Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Listopad 2012 - Hlasování

11. 12. 2012
3
45
2895
Autor
StvN

Hlasujte do 20.12.2012

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Pravidla pro hlasování v klubu Povídka měsíce: http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69132

 

Do nebíčka nebo do peklíčka? Madlen7 2012-11-11 0-Nominace - 012_11  
DŽARDŮV DĚDA brackenridge 2012-11-10 0-Nominace - 012_11  
Hebká slova slečny Emmy Finch 2012-11-04 0-Nominace - 012_11  
Hůrka všech svatých DavidPetrik 2012-11-05 0-Nominace - 012_11  
Mladistvý důchodce podruhé Rifkele Odpadson 2012-11-24 0-Nominace - 012_11  
O ledním medvědovi Juliana 2012-11-02 0-Nominace - 012_11  
Přijeli cajzli Miluna Vošková 2012-11-25 0-Nominace - 012_11  
Prokletý Mikuláš Taklamakan 2012-11-19 0-Nominace - 012_11  
Tráva mäkšia ako koberec _kava 2012-11-01 0-Nominace - 012_11  
Wolf Herr_Jaroslav 2012-11-27 0-Nominace - 012_11  


45 názorů

_kava
22. 12. 2012
Dát tip

už to vyhláste, som napätá!


1. DavidPetrik - Hůrka všech svatých

Jemně vybroušený text, ve kterém se prolínají dva různě hrůzné světy.

Reálie popsané tak, jak by je asi vnímal turista - a dostatečně, abych si uměla představit obraz, ve kterém se pohybuje.

Líbí se mi , že text netrpí zbytečnou upovídaností, ale pracuje spíše s náznaky.

Jeden z mála textů, který mi utkvěl v hlavě a nezapomněla jsem ho v krátké době po přečtení.

2. _kava -  Tráva mäkšia ako koberec

Krásný text svoji poetičností, použitými obrazy.

Příběh jemně plyne, nese se jako pápěří ve vánku, přesýpá se jako kaleidoskop... a drží pohormadě, rámovaný například opakovaným motivem omdlení v horku... a nenudí.

3. Juliana -  O ledním medvědovi

Hezká pohádka pro dospělé, vyprávěná přiměřeným jazykem .

Neobvyklý úhel pohledu na motiv - lovec (chvíli) v roli loveného a zají,mavé vyřešení této situace. Text mě pobavil.

 


StvN
20. 12. 2012
Dát tip

1. Finch

2. Rifkele

Vyzdvihnul bych nejvic to, ze zbylym textum chybi prirozenost. 


Lakrov
20. 12. 2012
Dát tip

1. Povidka "DZARDUV DEDA" autora brackenbridge: (3 body)

Trocha nadsazky, misty lehce (lec prijatellne) absurdni, trocha ironie a velky soubeh s realnym zivotem starnoucich dobrodruhu. Drobne vyhrady mam jen k prilis prudkemu strihu (prichod na nadrazi) a ke slovu blokovaly (obrazovku) -- zakryvaly nebo tvorily barikadu by bylo vystiznejsi. DObra povidka.

 

2. Povidka Wolf autora Herr_Jaroslav: (2 body)

Odpuzujici uvod, ale se druhým a dalšími odstavci se moje nálada začíná měnit, a dochází mi, že to, co mě v prvním odstavci málem odradilo od čtení, nebyla jen tak "samoúčelná hrůza", nýbrž že je to jakási předehra k dalším obrazům, směřujícím k onomu téměř abasurdnímu konci, který pobaví a zamrazí zároveň.

 

3. Povidka "O lednim medvedovy" autora Juliana: (1 bod)

Trochu netypicka bajka s absurdnim, lec od poloviny ocekavanym zaverem.

 

Plus aviza vsem trem hodnocenym soutezicim.


Admin D
19. 12. 2012
Dát tip
Některé OT komentáře nicku zeby, coze a .duke. přeřazeny do diskuse "mimo téma hovoru".

Skarabea
19. 12. 2012
Dát tip

1. _kava - krásny, náladový text....len si kladiem otázku, či tá všednosť obasahu, fragmentálnosť, skratkovitosť nie je tak trochu samoúčelná...vadí mi tá banálnosť /ale to mi už vadí všeobecne/

2. Rifkele - tu mi na texte prekáža asi iba to, že je to ukončené práve vo cvhíli, keď sa medzi postavami začína niečo diať...škoda


.duke.
18. 12. 2012
Dát tip

přesně tak a ne jinak: maso se musí dodělat, aby bylo hotové


StvN
16. 12. 2012
Dát tip

Basniku v triku atd. Poslal jsem ti dve zpravy a zatim bez odpovedi. Byl bych rad, pokud bys svoje hlasovani napsal podle pravidel, ktera se tu tak nejak snazime dodrzovat. Jinak tvoje hlasovani nebude zapocitano. Diky. 


DavidPetrik
16. 12. 2012
Dát tip

1. Trava mekci nelzi koberec od "_kava"

2. Mladistvy duchodce podruhe od "Rifkele Odpadson"

Nic jineho (pro sebe hlasovat nebudu, to by bylo opravdu spatne) me nezaujalo.

Detailni komentare pod jednotlivymi dily.


DavidPetrik
16. 12. 2012
Dát tip

Zacatek je naprosto bajecny: vycet ocekavani a jejich zklamani podany velmi neotrele. I dal je text stylove jedinecny. Nejvetsi devizou je uprimnost vypovedi. Jedine obcasne sklouznuti k fluskulim, mozna az ke kyci text podrazi (obraty jako "cas je zivot"), stejne jako obcas zbytecne nadhozeny afekt ("strasna uzkost...strasne zle).

Uvazovani, subjektivni premitani prvniho odstavce nalezite zakotvi vstoupeni do realii zivota v odstavci druhem. Tenhle obrat text povysuje: z mudrovani je najednou pripravne odraziste pro crtu vztahu.

Text me velmi oslovil. Tesim se na dalsi prispevky.


DavidPetrik
16. 12. 2012
Dát tip

Podobne kosaty jazyk a rozepjata poloha pomaha vice novele nebo romanu. Je to nicmene vec osobniho vkusu: pred takto "Twainovskym" tempem a rychlosti davam prednost vice minimalistickemu, sviznejsimu vypraveni. Nemohu ale uprit peclivost, s niz je pribeh vypraveny.

Prvni polovinu textu jsem se musel nutit cist, ale pak jsem akceptoval autoruv rytmus a text si celkem uzil, predevsim jistou a velmi osobitou, presto nevtiravou lyricnost s niz jsou dva ruzne snove svety uvedeny, podany. Ale prave nastroj snu me zklamal: cekal jsem nejaky rafinovanejsi zpusob rozuzleni, neco vice prekvapiveho, exponencialniho. Umim si od Vas predstavit delsi text. Povidkam slusi vice stridmost. At se Vam dari.


DavidPetrik
16. 12. 2012
Dát tip

Podobne kosaty jazyk a rozepjata poloha pomaha vice novele nebo romanu. Je to nicmene vec osobniho vkusu: pred takto "Twainovskym" tempem a rychlosti davam prednost vice minimalistickemu, sviznejsimu vypraveni. Nemohu ale uprit peclivost, s niz je pribeh vypraveny.

Prvni polovinu textu jsem se musel nutit cist, ale pak jsem akceptoval autoruv rytmus a text si celkem uzil, predevsim jistou a velmi osobitou, presto nevtiravou lyricnost s niz jsou dva ruzne snove svety uvedeny, podany. Ale prave nastroj snu me zklamal: cekal jsem nejaky rafinovanejsi zpusob rozuzleni, neco vice prekvapiveho, exponencialniho. Umim si od Vas predstavit delsi text. Povidkam slusi vice stridmost. At se Vam dari.


Janina6
15. 12. 2012
Dát tip

F9: třeba měl unisex na mysli to porno v komentářích (viz dialog Básníka s Rifkele)  :-)


unisex
15. 12. 2012
Dát tip

konečně porno v pm


A co ti brání, Radovane? Tedy kromě faktu, že do ucha to nemám ráda?

:-*


Na druhý místo prsknu Rifkele, mám její tvorbu rád, je cool a vyznám se v ní, ačkoliv je rozháraná a divoká jako padesátník na éčku. Krom toho bych s ní chtěl chodit a mít východoněmecký sex do všech tělesných otvorů.

Mám tě rád, Rifkele!

Tvůj Radovan!


Dávám ti hlas, Miluno z Horky, i když jsi čuně a prase, ale víš jak, jde teď próza a tvoje próza je prasecky originální, hipsterská, nadčasová, je to moderní árt, na kterej ještě lidi ještě nejsou zralý, ale nepochybuju o tom, že o tobě se jednou budou děcka učit. O tobě a o Džejtým! Jsem rád, že jsem na tebe přišel ještě než se staneš mainstreemem.

Tvůj Radovan!


Janina6
13. 12. 2012
Dát tip

1. Finch: Hebká slova slečny Emmy. Na Finche možná slabší, ale na zdejší poměry pořád silný nadprůměr. Co není v ději, hledej ve stylu :-)

2. _kava: Tráva mäkšia ako koberec. Lahodná slovenština a znepokojivá, působivá obrazárna paměti...

3. Madlen7: Do nebíčka nebo do peklíčka? Nemůžu jinak - něco mi říká, že zrovna v téhle povídce autorka překročila svůj stín a vydala se v psaní pro ni netradičním a mně velmi sympatickým směrem.

a tak na Rifkele zbyla ode mě jen bramborová medaile - i tak fandím :-)

(Víc jsem se rozepsala u jednotlivých povídek.)


Fruhling
12. 12. 2012
Dát tip
1) _kava 2) Madlen7 3) Rifkele Odpadson Ad 1) Výborný, napětím pulzující anamnetický text, který působí jako telegrafická zpráva z hlubin paměti. V podstatě nemám námitek (těch pár jsem s chutí polknul), tento styl je dlouhodobě blízký a zde je navíc dovede téměř k dokonalosti - hlavně co se výběru a provázanosti scén týká (což je zásadní literární element, který podobné psaní vyčleňuje z pitomé autobiografické deníčkovosti). Ad 2) Křišťálový sloh, jenž rezignoval na jakoukoliv "literárnost", hezky nese příběh slečny, která taktéž rezignovala na otázky vyššího principu mravního (i když v jiné oblasti než literatura). Text odsýpá, a protože čtenář cítí, že ho autorka nevodí za noc formalitkami, promine ji i trochu omšelou postavu spisovatele a stejně tak obnošený morální apel. Početl jsem si. Ad 3) Navzdory názvu sympatickým způsobem mladický text o dvou postavách, které si najednou uvědomují, jak je život křehký a nesamozřejmý. V Rifkelině psaní je dlouhodobě přítomná určitá mladická energie, která jde ruku s rukou s určitou nevycválaností. Jestli to nakonec není přednost. Vcelku mě překvapilo, že jsem neumístil Finche - a i když mám problém s určitou samoúčelností jeho nového textu (rekův odkaz na modernismus se tak týká nejen námětu, ale i určité autoreferenčnosti a samo-sebe-zdůvodnitelnosti textu) - jsem rád, že chlape zase něco nahrál. Jo, a taky mě těší, že jsme naplnili unijní normy pro zastoupení žen.

unisex
12. 12. 2012
Dát tip

one point pro rif.o. (jen koukám jakej název to má - přečíst první ten název, tak to asi nečtu ;) )


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru