Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vilém Vidlička

13. 01. 2013
3
3
1051

Aneb povídka, kde se vše odehrává v taktu písmene V, kterou jsem napsala v roce 2010 na odlehčení

Všichni vesničané ve vesničce Vidlákovice výskali vzrušením.
,,Vilém Vidlička! Vilém Vidlička!“ volali vesele.
Vousatý válečný veterán Vidlička vjížděl vraty vroubenými vavříny. Vznešeně vystoupil vedle vrchní vidlačky Veroniky, výjimečně velitelky vesnického vojska. Vyvolal vlnu výskotu, veselí, vesnického valčíku. Vidlička vidíc veselí, vypustil vlažné větry. Voněly vanilkou, vytříbená vůně.
,,Víc, víc!“ volali vesničané. Vyhověl.
Večer vzplála ve vesnici, vonící vanilkou, vysoká vatra. Veterán vyprávěl. Vilémovy vidle viděly všelicos. Vietnam, Varšavu, Vysočinu, Vyšehrad, vyvržené vraky, velbloudy, velryby, vorvaně, vlkodlaky, víly, velociraptory.
Vidlákovice vynikají vzteklými veverkami, vyčůranými vrabci, velkými vosami, vážkami, vrozenými vadami, výmluvnými vesničankami, vagabundy, výjimečně vlažnou vodou.
Vilém ve vesnici vlastnil velikou vilu, vinice vynášející vynikající víno, včelíny.
Válečný veterán viděl ve večeru veselé vyprávění, veteránovy vnučky výslužku.
Ve vile vyčistily vstupní vrata, vidličky, vitríny, vitráže, Vilémovu výzbroj, vymyly vázy, vymalovaly, vyvětraly, vysály, vysmýčily verandu, vyklepaly válendu, vyklidily veteš.
Vnučky vysloužily vanu vynikajícího vína.
,,Večeře!“ vítal Viléma vrátný.
,,Výborně,“ výskl. Večeřel ve velurové vestě.
Vrátný Viléma vždy velice vykrmoval.
Viléma vítala vidlička vpíchnutá vprostřed vypečeného vepřového, vařená vydra, vuřty, veka, vánočka, vločky, vlašák, vysočina, voda, víno, vincentka, vodka. Vskutku velký výběr.
,,Výtečná večeře Vojto,“ vychvaloval.
,,Vážně?“ vyzvídal vděčně.
,,Vážně.“
Vilém většinu vyzvracel.

Vilém Vidlička ve vesničce vypomáhal. Vnukovi Viktorovi vyoperoval vrozenou vadu varlete, vnučce velký vřed, všem vymýtil ve vlasech vši, vycvičil veverky vrnět, vysázel vrby, vlastnoručně vil vánoční věnce, ve vesnické výrobně věcí vyráběl válečky, vařečky, valchy, vozíčky, vrátka, vesla, vosk, vlásenky, vázy, vleky, vlečky, vatu, vložky, vystavěl vozovky, vojenské věže, vycvičil vojsko, vyučoval voodoo, výtvarnou výchovu, vlastivědu, vynalezl vlaky, výhybky, virus, vakcínu, vybudoval výstaviště - vystavoval vodníkovy vousy, víliny vlasy, vnukovu vyoperovanou vadu varlete. Vyváděl vylomeniny, vyhrával volleyball, vyhlásil válku vypočítavým vránám, vyzkoušel vodárnu, vyfotografoval všechny vesničany, vysedával ve vinárně.

Vilém Vidlička – vojenský veterán, vidlák, vandrovník, všestranný výzkumník. Všichni vzpomínáme.


3 názory

Páni, velmi děkuji :))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru