Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Leden 13 - Hlasování

10. 02. 2013
0
9
1840
Autor
Tragicus

     Za měsíc leden roku 2013 byla na Povídku měsíce nominována následující díla (historie nominování zde):

.k ránu. .duke. 2013-01-29 0-Nominace - 013_01  
Boží muka Zordon 2013-01-01 0-Nominace - 013_01  
Divní chlápci sharik 2013-01-14 0-Nominace - 013_01  
Dva obrazy Fruhling 2013-01-13 0-Nominace - 013_01  
Kaplička Maya K3 2013-01-01 0-Nominace - 013_01  
Konec šichty RomanzKladna 2013-01-26 0-Nominace - 013_01  
Nečlověk Herr_Jaroslav 2013-01-31 0-Nominace - 013_01  
Okno Zdenda 2013-01-15 0-Nominace - 013_01  

 

      Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 17. na 18. února 2013.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


9 názorů

StvN
20. 02. 2013
Dát tip

Doplnění:

Všechny tři povídky mají společné rysy (osobitý styl, smysl pro detail, zároveň smysl pro kompozici, pointu), které pro mě činí čtení zajímavým a zábavným. Kolikrát nejde ani tak o příběh, jako o jeho podání, o východisko, o interpretaci. Tato tři díla působí dost podobně a těžko se mi volilo pořadí, takže jsem se nakonec rozhodl tak trochu racionálně. První místo jsem dal Zdendovi, který mě nejvíc překvapil a zároveň bych byl rád, kdyby tímto směrem pokčaoval. Na druhé místo Fruhlinga asi proto, že v porovnání s .dukem. je jeho text o něco komplexnější.


prohnily
20. 02. 2013
Dát tip
1. Fruhling 2. .duke. 3. Zdenda 1. a 2. formálně na stejné úrovni, Fruhlingovo dílo působí obsažnějším a plnějším dojmem, ačkoliv .duke.ův obrázek by si člověk málem přál zarámovat. 3. formálně za 1. a 2. příliš nezaostává, je to milé, ale některé věci působili rušivě, nerozumím příliš poslední větě a ač předpokládám, že souvisí s každovečením šepotem a zamčenými dveřmi, narozdíl od Fruhlinga mne to nenadchlo natolik, abych luštění chtěl věnovat nějak moc času. Zordon je celkem milý a dobře napsaný, sharik je sice povědomý, ale formálně to občas dost drhne, Herr je co do dialogů uvěřitelný, ale už se mi nechce věřit, že by existoval tak zmatený člověk s dosti nepromyšleným přesvědčením: dožaduje se práv člověka ("Nemůžete mi bránit...", na druhou stranu se dožaduje, aby mu byly odebrány - ehm, cože? K3 sice občas zaujme zdařilými obraty (A říkal: "To je moje Maya." ... A říkali: "To je jeho Maya."), nicméně se obávám, že mne nezaujal natolik, abych to dočetl do konce, nemám moc času. RZK neexistuje.

1. místo - Nečlověk od autora Herr_Jaroslav. Krásně podané podobenství, absurdní příběh člověka, který se chce vymanit z absurdnosti civilizace prostě tím, že, se rozhodne nebýt člověkem.

Jedním radikálním řezem přestat mít s lidmi cokoliv společného.

Hezky a reálně vykresleno, reakce úřednic i představitele zákona velmi reálně a přesně popsané. Ano, věřím tomu, že takhel nějak by to mohlo probíhat. Krátký příběh o střetu s neznámem.

2. místo - Dva obrazy od autora Fruhling. Pěkně vykreslené reálie, při čtení jsem měla pocit, že místy procházím spolu s hlavní postavou. Na rozdíl od předchozího textu zde není nic náhle vybočujícího z řady, žádné neznámo. Spíše známý smutek všedních dní, stále se opakujícíh, smutných konců a zákoutí, a na pozadí smutku a přeci pocit, že existuje smysl, že je třeba jít dál a že to všechno má nějaký řád.

 

3. místo neuděluji.


StvN
17. 02. 2013
Dát tip

1. Zdenda

2. Fruhling
3. .duke.

Skarabea
15. 02. 2013
Dát tip

1. Dva obrazy - Fruhling

2. Okno - Zdenda

3. Konec šichty - RomanzKladna


Janina6
12. 02. 2013
Dát tip

1. Fruhling: Dva obrazy

2. Zdenda: Okno

3. Zordon: Boží muka

Více v komentářích u povídek.


Fruhling
10. 02. 2013
Dát tip

1) Sharik

2) Zdenda

3) RomanzKladna

 

Ad.1 ) Za koncept. Sestavit puzzle, v němž je každý dílek stejný možná vede k obvinění ze schématičnosti, ale to nic neubírá z toho, že na výsledném obrazu je znepokojivé minimálně to, že takové puzzle sestavit lze. Měl jsem z mnoha situací pocit nepříjemné známosti a jejich sestavení, sepsání a publikování mi připomnělo, že to zřejmě není jenom můj problém. Tohle otevření dveří do "společného" je znakem dobrého díla.

Můžeme se asi hádat, že to mohlo být sepsáno formálně lépe, ale to se asi můžeme i u Prousta.

Ad. 2) Přiznávám, že tady jsem formu trochu upřednosnil: text má příjemně tajemný nádech, postavy se v něm přeměňují a celé to působí jako hádanka, s kterou mám ale pořád ještě chuť si lámat hlavu.

Ad. 3) Příjemně sestavený text, možná mu můžeme vytýkat absenci jakési "přidané hodnoty", ale hlavní hrdinka je dle mého prokreslená přesvědčivě a celkově mám pocit, že mě ten text nechce balamutit. Poctivá povídka.

Více pod díly.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru