Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrý večer

21. 02. 2013
1
4
800
Autor
Krapet

Noční

Město v noci je světlo i tma
stín i záře,
zlaté zuby i kazy v pozadí.

Město v noci je spousta času,
jeho zrezavělá poezie
zpívá tichounce,
krvoucí semafory kryje.

Město v noci je tichá ulice,
je ulice tichá jako zítřek
co z plných sil němě křičí
že pod zaplivaným chodníkem nový den už klíčí
že v ten moment podobá se ráji na chvíli,
který se otevřel,
aby ho zničili.

 

 

 

 

Ranní

Pak ráno chytám do náruče
štěkot ptáků,
špatná obruč mručí.
Svět tichounce couvá dveřmi,
zatahuji rolety,
zakrývám svoje oči


4 názory

Max Hutar
24. 02. 2013
Dát tip

Eh, jak souvisí obruč s roletami? Já sice s roletou žil jen cca 6 měsíců v jednom bytě, ale žádné obruče jakožto standartního vybavení jsem si tam nevšim...


Krapet
24. 02. 2013
Dát tip

Oldřich: pracuji na tom :-)

Max: díky za komentář, mně vlastně pomáhá se nad tím znova zamyslet!

Jestli obruč vyvolává konkrétní, moc reálnou představu "obruče" tak tam možná ruší... ale zase významově koresponduje s roletami... ale možná že je ta souvislost spíš subjektivně vnímaná, to je úplně možné.


Max Hutar
23. 02. 2013
Dát tip

Slova jako "oči" nebo "poezie" jsou velmi riskantní rýmy, ať už se párují s čímkoliv, vyznívá to říkankovitě. V první básni první sloka se postupně zpřesňuje třemi velmi podobnými metaforami, chtělo by to hutnější vyjádření. Konec básně je zajímavý, to dobytí ráje v souvislosti s novým dnem, ale ranvej k tomuto skokánku je příliš krátká a hrbolatá, než aby to mělo odpich.

Ranní báseň by mohla být výtečná, ale ještě to není ono. Je tam náznak, že by fabula mohla být stání u okna, ale ta obruč...? Já tuším, že souvisí s náručí, ale až příliš má svůj vlastní, přízemní výraz, než aby se ho zcela oprostila a nezpůsobovala tam bordel v obrazech - u okna stojíce většinou obruče nikde nevidíme.

Což?


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip

Nevím, jestli experimentální, potřebuješ se vypsat.

"Člověk se naučí psát jen tak, že píše!" (Markéta Dočekalová)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru