Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ona není sluncem

Výběr: Eli.Benett, a2a2a, Markéta, egil
04. 03. 2013
35
28
4208
Autor
Levi
Ona není sluncem –
to poznám snadno. To mi nedá žádnou práci.
A sotva by moh někdo říct,
že má něco ze Středozemního moře. Něco z Atlantiku.
 
Voní jako oves. Chodí ulicemi z ledu a kamene.
Beton a překližka praskají pod jejím pohledem. Tam,
kde jižní slunce by už dávno zhaslo,
ona vyhlíží z dejvickýho bytu. Rozvrácenej dvůr,
její dlouhý nohy v podkolenkách
jako dva zmoklí ovčáci, co vyjou na měsíc.
 
Znám těžkou vůni spálený země. Loupeš pomeranč,
sedíš vedle mě a říkáš, vyprávěj mi o ní.
Za oknem se leskne sníh na uhlovým nebi. Čtyři hodiny odpoledne.
Ticho, jen televize z protějšího bytu bliká jako světýlka na kolotoči.
 
Chutnáš jako máslo. Bez sladkosti cukru, bez trpkosti oliv.
Proč mi tohle říkáš. Sedíš se založenýma rukama
a do vrásek ve tvých očích se toho tolik vejde. Proto. Škoda, že neznáš Konstantina Biebla.
Ty zas vypadáš jak obraz od Paula Klee. Já to beru.
Není to poznat, ale přichází noc. Budem sedět
se založenýma rukama. Možná, že vstanem. A možná, že ta gramofonová deska
nepřestane praskat, že ty vysoký dejvický stropy se nad náma nepropadnou
a pole řepky a dálnice zase zamrznou, než se tak stane.
Zatím si můžem svítit slupkou pomeranče.

28 názorů

Marthin
07. 04. 2013
Dát tip

Paráda


gycik ale slusne napisany miestami dokonca aj s vtipom.


Moja První
28. 03. 2013
Dát tip

poslední věta je dokonalá, vzpomněla jsem si na jeden večer, kdy jsem to dělali


Markel
23. 03. 2013
Dát tip

Moc líbilo, není co dodat *


Mě se to líbí.

"Beton a překližka praskají pod jejím pohledem. Tam,

kde jižní slunce by už dávno zhaslo,

ona vyhlíží z dejvickýho bytu."

"Zatím si můžem svítit slupkou pomeranče."

Obzvlášť působivý pasáže. Poklona.


baronka
15. 03. 2013
Dát tip
Je fajnová a je TO poezie T

helgard
13. 03. 2013
Dát tip

Vlastně je to takový popis všedního dne jak někdo příjde z práce a co zrovna ve fabrice dělali a jak bylo v kantýně zase upatláno a cestou domů potkal starého kamaráda a popovídali si a domluvili na víkend společné grilování.....slovní zásoba je dobrá pokud to není někde opsané a jediné co je na tom špatně, že to někdo označil za poezii...Jinak je to příjemný styl psaní a doporučuji zkusit romány a nebo povídky....poezii opravdu ne...:-)


hochu já jsem živej až hořej jedle blahem, počítám že až se potkáme v downtownu se poznáme.. heh


Levi
13. 03. 2013
Dát tip

čau vindale, rád tě zase slyším, dobrý, že seš mezi živými. Biebl je Bible...! Čáral jsem i v Lisabonu jeho útržky po zdi... nic chytřejšího mě nenapadlo, co tam napsat...

jinak jo, je to asi uspěchaný, je to sled myšlenek, průlet, črta do cestovatelskýho deníčku... ale určitě to není umělý. píšu to jenom pro sebe, pro pár kamarádů a lidí, který si to třeba rádi přečtou, tak pročpak nějaká přetvářka, není důvod. ale beru, že každýmu sedne něco jinýho - dík za všechny podněty a názory a že jste tomu věnovali chvilku!


Po dlouhý době čtu radost (přes ty temné kulisy v pozadí a nadhlavníku).

Radost, která není ostentativní a přesto zasáhne.

Tip


egil
13. 03. 2013
Dát tip

Osvěžující. Jako pomarančová šťáva.


Markéta
13. 03. 2013
Dát tip

má to potenciál, ale obrazy mají příliš rychlou sekvenci, zvlášť poslední část... ubrala bych na plynu, při téhle rychlosti načrtnutá krajina není k zachycení a neposkytuje čtenáři patřičný ponor. nelítostně bych klestila...

výběr za rozporuplnost


paráda, taky jedeš Biebla koukám, cool.. 


médea
10. 03. 2013
Dát tip

*


srozumeni
06. 03. 2013
Dát tip
***

Mondy
05. 03. 2013
Dát tip

*


Petr.II
05. 03. 2013
Dát tip

*


Levi
04. 03. 2013
Dát tip

Všem vám moc děkuju za komentáře a připomínky!

Má drahá přistřižená, jo, je to pořád v nás a snad i zůstane. Aspoň já mám pocit, že mě toho ten jih naučil spoustu - a vlastně nevěřím, že jinde by to tak dopadlo. Změna paradigmatu. Zůstává to, i když jsem zpátky v tomhle o poznání pravoúhlejším světě. Musíme se každopádně vidět, než mi odjedeš zase někam do tramtárie, ať už v tom má prsty jakýkoli snědý gentleman...!


Nevím proč, ale ta věta mě dostala. Ta poslední.

Je vidět, že tím ještě žijem. Zůstalo to v nás. A asi se vrátíme.

 

Moc hezky napsaný.

 


dadik
04. 03. 2013
Dát tip

*


líbí se mi ty všelijaké detailní postřehy. i proměnlivost v rytmu.


scéna mě do sebe vtáhla, ale nespisovné koncovky na mě působí nepříjemně.


Jinovata
04. 03. 2013
Dát tip

Ze začátku hravé i konzistentní, pak mi to ale přijde být roztěkané, obraz střídá obraz, páté přes deváté, asociace asociací, zdání kontinuity se neproměňuje v hloubku.


Čudla
04. 03. 2013
Dát tip

/*


e.eucrow
04. 03. 2013
Dát tip

bavilo ma to. dobre sa to citalo. niektore momenty mi prisli trochu pateticke (chutnas jako maslo...), ale nic strasneho a celkovo to strasne dobre plynie. tip *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru