Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je potřeba mít na písmáku umělecký dozor v obnošených fracích s nápisem redaktor?

20. 03. 2013
5
47
3485
Autor
hynajs

 

Je potřeba mít na písmáku umělecký dozor v obnošených fracích s nápisem redaktor?

 

    Redaktoři – prapodivná a samozvaná partička jakýchsi rozhodčích, kteří se rozhodli, že budou manipulovat myslí autorů, o kterých si myslí, že jsou – na rozdíl od nich – úplní pitomci a že vlastně potřebují jejich pomoc. Altruisté. Opak je však pravdou, neboť oni sami potřebují pomoc nás, lůzy literární, protože kdyby oni neměli co hodnotit, jejich redaktorství a potažmo celý život by se naplnil prázdnotou, kterou se snaží rozředit právě svou činností. Marně.

      Kdo jsou tito lidé, kteří si rádi připojují k názvu jejich alterega ještě tu hodnost „redaktor“? Co je nutí státi se dozorcem literatury? Proč je tak těžké – snad téměř nemožné – je této výsady zbavit, i když je z jejich práce zřejmé, že nestojí za nic? Proč sami neodejdou, když bývají z různých stran kritizováni? Myslím, že odpověď je velmi snadná i pro takovou lůzu, jakou jsme my, neredaktoři.

      Je to kolektiv lidí, kteří se drží za ruce dokola a obřadně tančí nad spálenými díly autorů, kteří jejich vinou páchají sebevraždy po desítkách..a nebojím se říci, že i po stovkách – opájejí se močí vyždímanou ze svých děl a nutí nás ji pít též – a někteří z nás ji slavnostně přijímají a oni ze svého Olympu křičí – vidíte je, blbečky!

     Na co si to tady hrajeme? Na nějaký literární svět? Na světovost toho světa? A míru světovosti určují redaktoři?

     Je morální, aby redaktor měl některé autory zablokované?

     Je morální, aby redaktor hodnotil díla svých kolegů?

     Je morální, aby redaktor hodnotil cokoli?

 

    Slova jako etika, morálka či nestrannost jsou zdejším redaktorům cizí. Neexistuje u nich náznak objektivnosti, v hodnoceních hraje roli pohlaví a míra jejich momentálního chtíče či poslušnost, s jakou přijímá autor jejich kritiku. Jejich kroužky jsou však zatuchlé a smrdí jak týden nevětraná tělocvična řádových bratří.

   Vím, že se mnou mnozí nebudete souhlasit, že mi budete spílat, ale to je dobře

 

A proto diskutujte a množte se!

 

(snažte se v diskusi používat pouze své názory)

 


47 názorů

smyčka
06. 10. 2014
Dát tip

Oni tady jsou nějací redaktoři poezie?Páni!


prost
07. 02. 2014
Dát tip

Proto tady funguje prostor "Aréna", kde, když chci dostat názor někoho jinýho a třeba i povolanýho, tak tam ty svoje kdáky dám. Nevím, jak to tady přesně funguje, ale Písmák není firma, která inkasuje peníze, který se pak dělí mezi tyhle "povolaný" osoby, ne? Tak mi je osobně úplně jedno, jak tady redaktoři fungují nebo nefungují, jestli se tady pískají fauly a přidělují góly spravedlivě nebo ne. A i kdyby takovou firmou byla, na věci to nic nemění.

Já si cením názoru, kterej mi něco řekne, můžu si z něho něco vzít. Tipy a výběry a hvězdičky a jiný honičky ega nejsou důležitý ani od redaktorů ani od normálních smrtelníků.)


Fouraix
15. 04. 2013
Dát tip
or: už se to tu řešilo a bylo učiněno zjištění, že redaktoři jsou velmi introvertní a posílají kritiky soukromými vzkazy ;)

Or
14. 04. 2013
Dát tip

Za posledních sedm dní neokomentovali redaktoři poezie jediné dílo v Aréně. Jakkoli, ani pozitivně, ani negativně. Jsem velmi rozčarovaná. 

Nač je ta funkce vůbec?

Jako korektor mám jisté povinnosti. Pravda, jsou tu jiní, mnohem aktivnější korektoři než já, ale snažím se, aby ta práce běžela smysluplně i díky mně. A jde to. 

Kde je zodpovědnost redaktorů?


hynajs
09. 04. 2013
Dát tip

ne


Majsner
09. 04. 2013
Dát tip

Takže morálna se doberu sérií odpovědí typu

nebýt barovou židličkou

nebýt odloženým šálkem skýtajícím domov novým plísňovým kulturám

nebýt... reaktorem?

pardon, redaktorem


hynajs
09. 04. 2013
Dát tip

nebýt dobytek


Majsner
09. 04. 2013
Dát tip

Co je to morální?


Garth
04. 04. 2013
Dát tip

není to jedno? stačí přece mít cit pro literaturu a rozlišíte dobré od špatného.. i když, kdyby to tak bylo, měl bych už dávno víc tipů


Lakrov
04. 04. 2013
Dát tip

> ...navíc jejich touhou není pomoci někomu, aby byl lepší nežli ONI SAMI...

Takhle to zřejmě bylo myšleno. Těžko očekávat, že by výše uvedená touha byla smyslem činnosti (většiny) redaktorů. Z obyčejných blogerů, navíc s literárními ambicemi, dosáhli přece postu neobyčejných blogerů a tak by byla škoda takovou výhodu zadarmo zahazovat. Pokud někomu pomahat (radit), pak těm nezkušenějším, kteří úrovní tvorby neohrožují a navíc se z nich na čas stanou vděční čtenáři a "tipeři". Ostatní autory ignorovat nebo zašlapat. Tak zní odedávna zdejší nepsaný zákon a kdo se mu vymyká, ten je buď blb nebo si nepotřebuje nic dokazovat.


hynajs
03. 04. 2013
Dát tip

nic si z toho nedělej, zdejší redaktoři spíše ublíží, nežli pomohou..navíc jejich touhou není pomoci někomu, aby byl lepší nežli on sám..


les lilas
29. 03. 2013
Dát tip

Ano, přesah je tu jako zaklínadlo, ten kdo nemá přesah, je amatér. Právě jsem obdržela taky jedno hodnocení, kde prřesah je zřejmě nějakej tunel do literatury. 

Jsem Slovenka, omluvte gramatické bugy.


hynajs
22. 03. 2013
Dát tip

mně nevadí být lůzou..nebo jakýmkoli názvem, který si vymyslím či který mi kdo uváže kolem krku..a ani z toho neviním redaktory, skarabeo..a zbytek tvého příspěvku v podstatě nechápu


Skarabea
22. 03. 2013
Dát tip

kto sa sám nazýva lúzou, tak tou lúzou asi je, bohužiaľ...redaktori za to nemôže......čo sa týka redaktorov prózy, poéziu nesledujem, je to veľmi fajn...........ide o to, že sú tu zadubenci, ktorí akúkoľvek "kritiku", akýkoľvek komentár neznesú a tam na funkcii nezáleží, poväčšine sú to iba obyčajní blogeri


hynajs
22. 03. 2013
Dát tip

mmch. oni to nedělají..pochopitelně..zadarmo..tedy ano, pokud se týče peněz, ale je to jen jejich vypočítavá vychcanost - proč myslíš, že tě někdo osloví, jestli necheš publikovat v nějakém literárním časopisu? (jak tu někdo obhajoval některé aktivity těchto mocipánů) - proto, že jsou hodní a myslí to s tebou dobře? kdepák..honí body pro svou vlastní smradlavou prdel, která není o nic lepší, nežli ta moje


Fouraix
22. 03. 2013
Dát tip
hynajs: ne

hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

jejda - ano, to zvolání jsem již několikrát slyšel z úst redaktorů..je hnusné jako ti, kteří ho zneužívají


jejdavilda
21. 03. 2013
Dát tip

To říkám furt, tedy, že od zrušení SSM není kde získávat funkce, tož aspoň nějaká na Písmáku ( a ještě s ušlechtilým zvoláním-Děláme to pro čtenáře. A zadarmo)


oran
21. 03. 2013
Dát tip

fruhling je jasna zlatokopka.. :-)


StvN
21. 03. 2013
Dát tip

Třeba o to, že se snažíme spolupracovat a spolu vycházet. Objektivně zvyšujeme autorům čtenost.


oponuješ systému...:o)


hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

aleš: 8¨-)))

ale já přeci neoponuji, můj názor je první


hynajs: ále nic :o)


Fruhling
21. 03. 2013
Dát tip

Tak to je dobře, pravdu by mělo znát co nejvíce uživatelů.


hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

aleš: jsa tupoň, nedochází mi, co vlastně poudáš..ha? 8¨-)


hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

frýlingu, to říkáš zbytečně, to už tady leckdo o tobě ví a na chatu se prakticky o ničem jiném už týden nehovoří


hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

stvn: mno..oč jsou plnější ty vaše interní soutěže?


Fruhling
21. 03. 2013
Dát tip

Ahoj, říkají mi tady Fruhling, mám rád ovlivńování mysli druhých lidí a funkci redaktora vykonávám pro peníze.


je příznačné, že zrovna Hynajs tak často "oponuje" :o)


StvN
21. 03. 2013
Dát tip

Ze je tahle diskuse prazdna, takove krafani u piva. 


hynajs
21. 03. 2013
Dát tip

fourajkc: máš na mysli někoho konkrétního? myslím ohledně těch žil?


Treba ja jsem zivy dukaz toho, ze redaktori ctou plebs - dokonce pravidelne.  


Fouraix
20. 03. 2013
Dát tip
nebyla tady tato diskuze už? dle mého skromného názoru by se měl redaktor po dobu výkonu vzdát dobrovolně publikace zde nebo alespoň možnosti dostávat výběry a kritiky od jiných redaktorů veřejně. aby plebs nezáviděl, že si redaktorští všímají především sebe navzájem, měli by se spokojit s případným pouze poštovním hodnocením od jiného redaktora do zpráv, a to bez výběrů. jinaxe tu bude kafrat furt, páč některejm to bůhvíproč trhá žíly

hynajs
20. 03. 2013
Dát tip

stvn: co z toho plyne?

(vzhledem k mé otázce a diskusi vůbec?)


StvN
20. 03. 2013
Dát tip

Tak tak;)

souhlasim s tebou


hynajs
20. 03. 2013
Dát tip

není ani přínosem


hynajs
20. 03. 2013
Dát tip

stvn:

není

není

není


oran
20. 03. 2013
Dát tip

osobne bych zamenil slovo moralni za slovo přínosem..


StvN
20. 03. 2013
Dát tip

hynajsi, ohledně morálky, ta je myslím stejná pro všechny, ať už někdo redaktor je nebo není, čili si dovolím lépe formulovat tvé otázky:

 

     Je morální ten, kdo má zablokované některé autory?

     Je morální ten, kdo hodnotí díla svých kamarádů?

     Je morální vůbec cokoliv hodnotit?


Čudla
20. 03. 2013
Dát tip

Jsem tu něco přes rok a ještě jsem neměl to štěstí, že by mou stránku navštívil byť jeden redaktor a hle - jsem živ a zdráv..!! Nechybí mi a jsem rád, že ani já jim. Nepíšu pro redaktory, ale protože píšu rád a jsem rád, když si mé práce přečte i někdo podobného smýšlení a jsem úplně nejradši, pokut se to třeba i někomu líbí. Tak je nechme jejich "důležitosti" a mysleme si své.


hynajs
20. 03. 2013
Dát tip

zavěsit je místo boxovacích pytlů? ne, to je kruté..

8¨-))


oran
20. 03. 2013
Dát tip

redaktori jdou mimo me, vzajemne se vyhybame no, pritom ja bych se s nekteryma rad osobne, postrkal ve dverich :-D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru