Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vážení

30. 07. 2013
17
30
3179
Autor
Vaud

A jak to děláte vy? 

Poklidné letní rozjímání přerušila zdánlivě nezáludná zpráva od kamarádky Moniky:  „Jak oslovuješ cizí lidi v dopise?“

„Soudruzi?“ Ne, to je blbost.  

„Vážený, vážená, vážené“  (to abych zahrnul i dosud nerozhodnuté). Jen si vždycky vybavím řezníka s váhou. Co takhle „Dobrý den“ nebo „Zdravíčko“? 

 „Přátelé“ mi příjde trochu familiární, když to jsou úplně cizí lidi.  „Drazí“ zní fakt divně.  Nebudu říkat řediteli  továrny „drahý“.  „Kolegové“ je taky mimo mísu. Tak nás oslovují profesoři, když si nepamatují, jak se jmenujeme.  Navíc to má být anglicky.

Tam píšu Dear Madam / Sir. Angličané to dávají zpravidla obráceně, ale já jsem genderově uvědomělý osvícenec.  Renesanční muž barokních tvarů.  V jednom oběžníku „je“ oslovuji dokonce jako „Drazí přátelé frakce oxidu dusnatého ve vydechovaném vzduchu“ jinde zas „drazí přátelé chronické obstrukční choroby plicní“ nebo jiných nemocí, se kterými by se normální člověk nechtěl kamarádit.

To už bych mohla zkusit: „Dear deer“.

Věděla jsi, že Angličany mate český velbloud? Zní jim to foneticky jako „dobře vykouřenej“.  

Čili: „Dear Velbloud, send me safety data sheets.“  To by mohlo zaujmout.

Vidíš, už se to začíná rýsovat.

S tebou se nedá vážně bavit, zeptám se nějakýho Erasmáka.

Běž tam s Lenkou a vyfoťte se s ním. Něco jako „český buchty s Erasmákem“.

No a teď jsem to ke všemu podepsala jako Mionika a poslala to.

Pivo?

Rozhodně!  


30 názorů

Toscana
07. 08. 2013
Dát tip

Prosecký, pokud to bude i s výletem do Neratova, tak by Vaud pozvání přijmout měl, je tam nádherně. :-)


Vaud
07. 08. 2013
Dát tip

Pratele, rad jsem vas tu videl / snad zase neco brzy napisu :-))

krtiny nove knihy v Rote Fabrik jsem jeste neudelal, ale jedny budou asi i v Praze, kam srdecne zvu, az to jednou dopisu.

(dik za pozvani do Orlickych hor!!)


Prosecký
06. 08. 2013
Dát tip

Vážený Vaude,

 

před časem jsi avizoval oslavu vydání své knihy fejetonů v Rote Fabrik nebo kde. Už se to odehrálo? 

Chtěl jsem tě na protiúčet pozvat na oslavu vydání mé knihy do farnosti Bartošovice v Orlických horách na svátek Mariä Himmelfahrt, ale takhle?   

Přemysl maria Prosecký

 


jejdavilda
06. 08. 2013
Dát tip

Zatracení smradi*


Milly
03. 08. 2013
Dát tip

Ahoj Vaude, viz Delahaye. ;-) (aneb jsi jeden z mála autorů, od kterých když najdu avízo na dílo, jdu ho hned číst, i když jinak skoro všechna odkládám na pozdější přečtení- už asi tak dva roky.. :-D) 


MKbaby
02. 08. 2013
Dát tip

Já už dopisy nepíšu, já už jen smalty :)


Vaud
31. 07. 2013
Dát tip

Lenko - ano, konecne taky vystupujes ve fejetonu :-)


Smetiprach
31. 07. 2013
Dát tip

Taky jedu na dobrém dni... a v těch vedrech také většinou veškeré diskuze končím těmi posledními dvěma řádky... var. víno, samozřejmě... :-)


e.eucrow
31. 07. 2013
Dát tip

ale ano, pobavilo

soudruzi :)*


Delahaye
31. 07. 2013
Dát tip

Hi there,

to you a little sloppy, shame on you :-)

 

ale rád jsem o Tobě zase slyšel .. zdravím :-)

 


Petr.II
31. 07. 2013
Dát tip

*


Sarrah
31. 07. 2013
Dát tip
:o)*

Adresáta (jak ostatně dobře víš) vždy oslovuji: "Ser vůz starý pardále!"

 Jedná-li se o kolektiv, tak pochopitelně: "Serte vozy vespolek!"


I doktor má jméno, stejně jako já. Také mi nemusí dávat titul. Nejraději mám přátele - doktory.*


Zordon
30. 07. 2013
Dát tip

:) Oslovení "drazí" se hodí zejména v obchodní komunikaci. Dodavatelům jasně avšak taktně naznačíme, co si myslíme o jejich cenách (obdobně můžeme využít oslovení "drahá" v manželském svazku).


Toscana
30. 07. 2013
Dát tip

Já se striktně držím přání dobrého dne, protože si myslím, že tím ani nikoho nenaštvu, ani se nikoho ve zlém nedotknu. Je to takové relativně nejslušnější, co se dá cizímu člověku napsat, aniž by se tím nějak necitlivě dotkla pravidla etikety ve vzájemné konverzaci. :-)) *t


Oldjerry
30. 07. 2013
Dát tip

Herr/Frau Doktor....... dobrý den / nazdar - potěší mne i když vidím jen tvůj nick...

barokně vyzerajúci, ale ve skutečnosti postsocialistickorealistický oldjerry


Vaud
30. 07. 2013
Dát tip

to psala Monika :) ja nic, ja doktor


mNTRA
30. 07. 2013
Dát tip

z tohoto "send me safety data sheets" jsem nějak usoudil totiž, víš :)


Vaud
30. 07. 2013
Dát tip

jak jsem z jinyho vesmiru, tak to neznam :)


mNTRA
30. 07. 2013
Dát tip

material safety data sheet přece :)


Vaud
30. 07. 2013
Dát tip

Co je MSDS?


mNTRA
30. 07. 2013
Dát tip

Dodnes visí v korporátní síni slávy:

 

Dear Idiots.

Please send us the MSDS.

regards

Page


Kočkodan
30. 07. 2013
Dát tip
"Dear Camel" treba u té frakce prátel obstrukcní choroby plicní... no, nejsem si úplne jistý... :-)

a pak taky občas někdo napíše Hallo Herr/Frau Novak ...to se musím podívat, jak na to momentálně jsem :o)

  


Vaud
30. 07. 2013
Dát tip

Já jsem Herr Doktor :-) a moje jméno si nikdo nepamatuje. 


nejhorší je sehr geehrter Herr Vaud...:o) zlatý dear velbloud...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru