Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Harmonické manželství.

01. 08. 2013
18
39
2854
Autor
pedvo

    
    
                                                       HARMONICKÉ MANŽELSTVÍ
    
    Vždycky, když přijdu z hospody domů (bývá to tak k jedné hodině po půlnoci),  vzbudím ženu a vyprávím jí, o čem jsme si u piva povídali. A ona říká: „Ó, takoví moudří lidé s tebou sedí u jednoho stolu! Doufám, že i tvé příspěvky do diskuse jsou na dostatečné úrovni. Nerada bych se dozvěděla, že jsi někde působil trapně. Dobře poslouchej, co říkají ostatní, ať neztratíš nit hovoru.“
    „Samozřejmě,“ odpovídám, „jsem přece pamětliv tvých slov.“
    „A co ženy,“ zeptá se také někdy, „sedávají tam někdy s vámi nějaké? Hlavně k nim buď milý, ať tě mají za příjemného společníka. Musíš být trochu vtipný, ale ne za každou cenu.“
    Ještě než usneme přivoní, jakým pitím jsem si zavdal.
    „Slivovička!“ pochválí mou volbu, „Skvělý výběr, a co pivo, bylo dostatečně kvalitní?“
    Často také komentuje, o čem jí vyprávím. Například k problému, kolik krychlových čtvrtmetrů se vejde do jednoho krychlového metru zvolala: „Toť přece hračka! Počet stoupá s třetí mocninou, do běžného metru jsou čtvrtmetry čtyři, v krychli je to tedy čtyřiašedesát. Tvůj přítel, který tvrdí, že se to vůbec nedá spočítat, se mýlí.“
    Dlouho ji však nezdržuji, musí se vyspat. Časně vstává; má dobře placenou, leč náročnou práci. Připraví mi svačinu – dobře ví, že k snídani bych se nevzbudil. Někdy při tom najde čas ještě si zažertovat. Třeba nakrájí chléb s máslem na kostičky a na tácku z nich složí srdíčko. Je to roztomilé. Sama snídá cestou do práce, doufám, že dostatečně vydatně.
    V polední přestávce přispěchá udělat mi něco k obědu. Přípravu má hotovu již od rána nebo od minulého večera, aby vše snáze stihla. Obdivuji, jak dokonale si umí vše zorganizovat. Již několikrát jsem říkal, že bych se mohl najíst až po jejím návratu z práce, takto získaný čas by mohla věnovat činnosti ve svém malém soukromém podnikání, ale nedá si říct. „Něco teplého do žaludku musíš dostat po poledni,“ říkává s šibalským úsměvem.
    Také vím, jak o mně mluví se svými přítelkyněmi. Ony své muže také chválí, ale mne té mojí přímo závidí. Prý hlavně proto, jak si s ní hezky povídám. S radostí si uvědomuji, že je na mne hrdá, jistěže právem, a v tom smyslu o mně i hovoří.
    Ani mne by nikdy nenapadlo nějak nevlídně se o ní vyjádřit. Vždyť by ji to mohlo mrzet!
    Takto spolu vycházíme ve všech směrech, vzájemně se doplňujeme, a proto je náš vztah tak výtečný. Vzpomínám si, že v nějaké slabé chvilce řekla, jak je šťastná, že se tak dobře vdala. To je mi největší odměnou za vše, co ve mně má, co pro ni znamenám.
    
    


39 názorů

pedvo
20. 03. 2015
Dát tip

Markel - Takových veršíků je pro pouhý komentář úplně škoda. Potěšily.


Markel
20. 03. 2015
Dát tip

není zač, milý sedmilháři

a ten kdo upřímně se tváří

může být vzorem, všechna čest

ke světlým zítřkům může svést :-))


pedvo
20. 03. 2015
Dát tip

Markel - Ano, mám. Hlavní ovšem je její spokojenost. Dík za komentík.


Markel
20. 03. 2015
Dát tip

jak nádherný máš život :-)) *


pedvo
04. 08. 2013
Dát tip

Alegna - Jistě máš pravdu, ale tento příběh je o tom, jak šťastná je ona.Spíš si tedy ona vybrala mne.


Alegna
04. 08. 2013
Dát tip

uměl sis vybrat :), to si zaslouží obdiv


pedvo
03. 08. 2013
Dát tip

M.K. - Tomu rozumím. Tak že mu přeji dobrou chuť.


Marcela.K.
03. 08. 2013
Dát tip

tu zrovna nemusím... to radši rumové pralinky ;-)


pedvo
03. 08. 2013
Dát tip

MarcelaK - V tom případě doporučuji studentskou pečeť.

Srozumko, z hvězdiček soudím, že jsem Tě pobavil a jsem tomu rád.

Děkuji za komentáře.


srozumeni
03. 08. 2013
Dát tip
***

Marcela.K.
02. 08. 2013
Dát tip

To nevím, ale mlsoun určitě :-)

...nejradši má, když voním čokoládou ;-)


pedvo
02. 08. 2013
Dát tip

MarcelaK - Patrně je fajnšmekr.


Marcela.K.
02. 08. 2013
Dát tip

Kdyby jen přivoněl! On mě i olízne! Mlsoun! ;-)


pedvo
02. 08. 2013
Dát tip

Kočkodan – Německy neumím, ale může to být zajímavé – zejména pro toho, kdo tu řeč ovládá. Chlebová tvorba je zřejmě v každé domácnosti jiná.

M.K. – Jestli Tvůj manžel také večer přivoní, jakým pitím sis zavdala, jsi zřejmě dokonalá.

BigB. – Ano, já i Ty jsme jen jedni z mnoha.

Alegna – V Tvém zvolání je obdiv. Nejsem si jist, jsem-li jeho terčem.

Diana – Ano, zapomněla: k snídani se nelze vzbudit, jde o svačinu.

oran – Závěr to má, to je to, co je na konci. Výrazem odpovídá celému dílu; a zřejmě to není špatné, budu Ti věřit.

J.M.K. – Aha, pochopil jsem.

kopretina1 – Bavit se. Na to jsem právě zapomněl, vylíčit, jak se mi stará o zábavu. Hoolt promarněná příležitost.

E.B. – Ano, je to jiná obdoba téhož. Hlavně ho nezapomeň chválit před přítelkyněmi.

Toscana – Kdyby nešlo o tak vážnou věc, myslel bych, že to míníš ironicky. Takhle Tvůj komentář považuji za vrchol uznání.

macecha – Ano, až na vzácné výjimky.

Zordon – Rozumím, a nemohl bych mít v každé ruce pivo?

J.M. – Nikdo Ti to nejí, protože je to k snídani. Opakuji, že musí jít o svačinu. Jistěže něco lepšího před čímkoliv i po přijde vždycky vhod. Pokud jde o komenty, i já se těším nejvíc na ně.

a-n – Uvedený model je jiná verze téhož.

J.M. – Obdobný model uvádí MarcelaK. Záleží na tom, jak rozvinuté jsou další okolnosti.

Kočkodan – Dostatečným kompromisem je to, co uvádím já ve svém díle.


Kočkodan
02. 08. 2013
Dát tip
A co takhle kompromis - at se vlk nazere a koza si jde na pivo...

Nesouhlasím s Evženií Brambůrkovou! ABY BYL DOMA KLID, NAJÍM SE A JDU NA PIVO!


ano, díky takovýmto rodinám je u nás rozvodovost pouze 50% ...ale uvěřitelnější je model, který popisuje Evženie Brambůrková :o)


Když vykrojím sýr a šunku do srdíčka, nikdo to nejí, nechápu! Možná by to chtělo něco lepšího-k snídani i po? Takhle to nefunguje, proto, bohužel, bez Tipu, tentokrát jsem se těšila spíš na komenty))


Zordon
02. 08. 2013
Dát tip

Pedvo, tipoval jsem tě na nekuřáka, ale něco jsem ti do té druhé ruky musel dát, abys nemohl psát :)


macecha
02. 08. 2013
Dát tip

ano, takové my jsme!   T***


Toscana
02. 08. 2013
Dát tip

Dobrý sci-fi!! :-)))) *t

Diana - díky za avi, pobavila jsem se.

Kočkodan - ten tvůj příspěvek tady bude nejspíš z oblasti sci-fi taky, že?


I u nás panuje harmonie: Dám mu nažrat a pustím ho na pivo.

To je pak doma klid. A moudra? Ta si může ......ponechat.*


Ne ne... ty ses zasnil, a vtipně :)))


oran
01. 08. 2013
Dát tip

ty vole, co to je :-) cekal jsem nejaky zaver aby to bylo jeste mrdlejsi, ale ani tak to neni spatne :)


Diana
01. 08. 2013
Dát tip
Pedvo, vidím z reakcí, že jsi popsal úzus a nikoliv scifi. Můj omyl a mea culpa! Od zítřka aranžuji snídaně do srdíčka, do kosočtverce i do půlitru - zapomněla jsem na něco?

Alegna
01. 08. 2013
Dát tip

Ó ***


BigBivoj
01. 08. 2013
Dát tip

úžasné ale v podstatě to kopíruje i náš velice harmonický vztah

co jsme si za ta léta se ženou mezi sebou vybudovali


Marcela.K.
01. 08. 2013
Dát tip

Ano, také máme velmi harmonické manželství a manžel je šťastný, že se tak dobře oženil :-)


Kočkodan
01. 08. 2013
Dát tip
To jsou ale neuveritelné náhody - u nás je to az na dve drobné odchylky úplne stejné! Rozhovory probíhají v nemcine a moje chot delá z krajícu kosoctverce. Tím zertovne vyjadruje obdiv k mé úzasné potenci. Diano, dík za avízo, nemohla jsi tusit, ze pan autor je v mých oblíbených.

pedvo
01. 08. 2013
Dát tip

K.Z. - Z doslechu vím i o takových, které se tak nechovají. Ověřeno to nemám, osobně soudím, že jde o fámu.

J.M.K. - Snivé? Jestli Ti správně rozumím, sníš o tom, že bys byla také taková. Přeji Ti úspěch.

Díky za komentíky, mám radost.

 


pedvo
01. 08. 2013
Dát tip

Zordon - Ženě jsem to nediktoval, ale přečetl a moc se jí to líbilo. Pivo ano, to mi dopřeje, ale pokud jde o cigarety, tak jsme zarytě nekuřácká rodina. Nicméně vidím, že umíš koukat na věci z té správné strany.

J.M. - Neplač, raději zvol tu první možnost. Pro tu jsem to psal.

Diana - Nemáš slov a přesto jsi vyjádřila, co jsem chtěl slyšet.

Všem vám moc děkuji za komentáře, těší mě.


:))) - jak snivé...*


Nic neobvyklého na tom nevidím. Takto se přece chovají všechny manželky, ne?


Diana
01. 08. 2013
Dát tip
Hahaha! Nemám slov, seklo to se mnou! :-))))***** Posílám avíza

tak nevím, jestli se mám zasmát nebo zaplakat... nad ní


Zordon
01. 08. 2013
Dát tip

Předpokládám, žes tento text nepsal, ale diktoval své ženě neboť ta ti psaní znemožnila tím, že ti do jedné ruky vetkla vychlazené pivo a do druhé připálenou cigaretku :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru