Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sobi a sáně

12. 11. 2013
5
13
2068

Zase už jsou tady. Je jich všude plno. Můžeme se tomu smát, ale spíše je to k pláči.

Proč to dopouštíme? Kde jsou naše tradice? Jak to zarazit ?

Sobi a sáně, sáně a sobi.

Jak blb snad na dům si dám

nevkusné svítíci ozdoby?

Santa a hvězdičky

zářit budou do noci,

cizí vánoce "Čecháčky"

mají už ve své moci.

Proč vážit si staletých tradic,

od pólu letí sem

Santa Claus s Rudolfem

a stádem sobů či sobic.

A mně, milí moji,

je z toho nanic.

 


13 názorů

To jsem ráda, že je nás více se stejným náhledem.


Vampirelord
16. 11. 2013
Dát tip

Přesně....ježíšek je in......


Ano, i my máme takovou představu a předáváme si ji v rodině už hodně dlouho.


srozumeni
13. 11. 2013
Dát tip
Pro me ma Jezisek konkretni podobu. Preci lezi v jeslickach v betleme na slame. A tak to mame doma zazite...***

Domnívám se, že máme zřejmě všichni stejný názor. Děkuji.


Kočkodan
12. 11. 2013
Dát tip
Jezísek? Santícek? Neberu, sorry, uznávám jedine seniory. Budu se radovat, cítit se blaze nad dárky s donáskou od Dedy Mráze.

pedvo
12. 11. 2013
Dát tip

Stejně je to zase jen Děda Mráz, jen ještě trochu zblbnul.


Čudla
12. 11. 2013
Dát tip

Ježíšek přežil bolševika, přežije i amerického Santu. K nám chodí Ježíšek a Santa u nás místo nenašel. /*


Je mnoho národů, které si ponechali své skřítky a tradiční postavy spojené s vánocemi. Proč ale u nás se musí neustále někomu poklonkovat. Děkuji za návštěvu.


a my někteří pořád věříme na Ježíška))


český "ježíšek" nemá konkrétní podobu...nevím, jestli je to jen důsledek dlouholetého komunistického vymývání mozků ohledně křesťanství, ale to, že máme "ježíška" nekonkrétního, považuji za plus. Santa je jen personifikace téhož, aby se dal komerčně využít v reklamě. Že přišel s "nvou dobou" i k nám, s tím de dalo počítat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru